{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

hvordan finder jeg den rigtige hanhund {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker på at min hunhund måske skal have hvalpe til foråret, men hvor finder jeg den rigtige ? Min I.F.'er til den tid 3 år og jeg holder et messefrit år og arbejder hjemme.

Er der et sted, evt på nettet, hvor hanhunde til avl er skrevet op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan finder jeg den rigtige hanhund
  • #1   15. dec 2013 Hvilken tavle er der på hende? smiley

• #2   15. dec 2013 Hvis hun er født i 2012, er hun vel 2 år?

• #3   15. dec 2013 Det var en tyrkfejl, hun er født i 11, og har stamtavle

• #4   15. dec 2013 Jamen i hvilken klub har hun tavle? smiley

• #5   15. dec 2013 Nu går jeg bare naivt ud fra at du selvfølgelig har sat dig ind i diverse sundhedsundersøgelser, samt hvad det egentlig kræver at få et kuld hvalpe og været ærlig overfor dig selv, om din tæve reelt vil kunne tilbyde racen noget positivt i avl - kender hendes gode og knap så gode sider og tænkt over hvad hun bringer videre...

Nå men som sagt, så går jeg naivt ud fra at du har styr på de ting...

Jeg kan se at hun er med stamtavle.
    Jeg ville spørge min opdrætter til råds, både efter evt gode steder at lede efter hanhunde, men også til at få hjælp til hvad man skal kigge efter hos en god hanhund, samt du kan få hjælp og rådgivning omkring parring, fødsel, prægning af hvalpe og meget meget mere!
    At have en erfaring opdrætter i baghånden er virkelig guld værd!

... Ellers er der som oftest en hanhunde liste under de forskellige race klubber, så jeg ville tage kontakt til klubben.
    En hurtigt søgning på Google: http://www.islandskfaarehund.dk/god-og-fornuftig-avl
    Der kan du, under avlsudvalg, tage kontakt til dem og helt sikkert blive henvist til en liste og nogle råd med på vejen.

• #6   15. dec 2013 Ja ellers vil jeg tro du kan kontakte nogle af dem der står på DKKs opdrætter vejviser, hvis hun er med DKK tavle smiley

• #7   16. dec 2013 Jeg ville snakke med opdrætter og evt. specialklubben. smiley

• #9   16. dec 2013 Hvilken klub er hun fra? Det gør nemlig en forskel i forhold til hvilke avlsrestriktioner der er smiley

Hvis hun er fra en fornuftig opdrætter, så er jeg 100% sikker på at opdrætter gerne vil hjælpe dig både med at finde en egnet hanhund, men osse med viden og vejledning om alt lige fra helbredsundersøgelser til pasning af hvalpe smiley

Et sted mange kigger hanhunde, er på udstillinger -spotter du nogen hanhunde du kan lide, er det bare at forhøre sig om navn, opdrætter osv, så du kan gå i gang med at undersøge dem (sundhed, evt tidligere kuld og hvordan de er faldet ud osv)

• #10   16. dec 2013 Mishir er mentaltestet, har HD status A , er reg. i DKK. Mishir er min hund nr. 14. Jeg har før haft hvalpe, mens jeg havde gartneri.
    Jeg ved godt at det ikke er arveligt, men Mishir har faktisk lært at holde mund. En nødvendighed, da hun som service-hund er med mig alle steder.
    Den eneste 'fejl' hun har er en manglende halespids, den kom hunhunden til at 'snuppe' med, da hun bed navlestrengen over.
    Men altså: Jeg vil forsøge at kontakte opdrætter og ellers kigge hos
    specialklubbens vejviser( hvad det så ellers er for noget??) smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #11   16. dec 2013 Det link Nicolai har lagt ind til dig, er ellers meget brugbart?
    Det virker helt tiptop - Efter 3 sek. på siden finder jeg de oplysninger som Nicolai også giver dig i hans indlæg; at de skriver det er en "smal" race, og at man derfor skal passe på med parringer, så man laver de bedste hunde for racen o.s.v.

Der er, i toppen, et punkt der desideret hedder avl.
    Og i underpunktet "Avlsudvalget" ( http://islandskfaarehund.dk/opdraet/avlsudvalg ) står der helt firkantet: "Avlsudvalget giver råd og vejledning om alle spørgsmål, der vedrører avl og opdræt inden for racen, og vi yder vejledning til tæveejere, som ønsker forslag til egnede hanhunde til parring med deres tæve."
    Og derefter en masse kontakt mail adresser... Meget lige til...

• #13   16. dec 2013 Mishir er mentaltestet, har HD status A , er reg. i DKK. Mishir er min hund nr. 14. Jeg har før haft hvalpe, mens jeg havde gartneri.
    Jeg ved godt at det ikke er arveligt, men Mishir har faktisk lært at holde mund. En nødvendighed, da hun som service-hund er med mig alle steder.
    Den eneste 'fejl' hun har er en manglende halespids, den kom hunhunden til at 'snuppe' med, da hun bed navlestrengen over.
    Men altså: Jeg vil forsøge at kontakte opdrætter og ellers kigge hos
    specialklubbens vejviser( hvad det så ellers er for noget??) smiley smiley

• #14   16. dec 2013 Hun får nok svært ved at udstille, når hun mangler en halespids. smiley

• #17   16. dec 2013 har forsøgt at sætte et billede 'op' men mine filer er ikke 'gyldige' siger denne 'maskine'

Kommentér på:
hvordan finder jeg den rigtige hanhund

Annonce