1.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

søger rød cocker spaniel til avl :) søger rød cocker spaniel til avl :)

hej derude.
er der nogle der har eller kender en der har en rød cocker spaniel hanhund, som må bruges til avl. Han behøver ikke stamtavle, det eneste krav er at han er rød. og så skal han helst bo på sjælland.
kontakt mig gerne hvis der er nogle interesseret smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger rød cocker spaniel til avl :)
  • #1   27. feb 2014 Ikke engang krav om sundhed? Wauw..

Prøv annonce.

• #3   27. feb 2014 seriøst ????

farve fram for sundhed ????

smiley

• #5   27. feb 2014 hun er kun 16 år, og tror man får mange lommepenge ud af at lave hvalpe...

• #7   27. feb 2014 Og temperament. Hos cockerne kan temperamentet godt være et problem.

• #8   27. feb 2014 især de røde. de har haft et stort indavls problem.

• #9   28. feb 2014 Nu bliver jeg nød til at blande mig.
    1. Røde cockere med tavle har IKKE et stort indavlsproblem. Det du tænker på Doggymom er de tidlige 70érs problematik, hvor de fleste cockere var røde og der var mange aggressive - men der er ikke indavl på røde smiley

2. Som minimum skal hofter og øjne tjekkes på en engelsk cocker, da det er hér helbreddet kan halte. Hofterne skal røntgenfotograferes og øjnene skal øjenlyses ved en øjendyrlæge - der er MANGE arvelige øjensygdomme ved cockere og især PRA, katarakt og Cornea Dystrofi skal man være opmærksom på.

3. Temperamentet SKAL være easy go happy. En cocker SKAL accepterer stort set alle mennesker og dyr. Den må aldrig være frygtsom eller dominerende. En engelsk cocker kan godt være bestemt, men ALDRIG til det aggressive, så skal man slet ikke overveje avl på hunden.

Der er SÅ mange engelsk cocker spaniel hvalpe i øjeblikket, så vær særdeles varsom med "bare" at finde en rød hanhund. Hvis din er rød ville jeg personligt vælge en sort, da rød mod rød sjældent er noget uerfarne bør gøre.

• #11   28. feb 2014 Ja hvorfor ikke rød x rød ?
    Det er da vigtigt at vide

• #12   28. feb 2014 DKK-cocker: Det er egenlig ikke fordi jeg er uenig med dig smiley . Jeg oplever bare at der er kæmpestor forskel på cockere med DKK-tavle fra gode opdrættere og cockere uden. En del af de cockere jeg har mødt, uden tavle, har eddermagme været nogle aggressive bananer.

• #13   28. feb 2014 Jeg mener at have hørt noget om "Red cocker rage syndrom" engang...
    Er det stadig aktuelt ?

• #14   28. feb 2014 Red Cocker Rage.... GYS.
    Rød cocker var den eneste race jeg var bange for da jeg arbejdede hos dyrlægen for 23 år siden. Den var jeg så til gengælder eder bange for. Gal de kunne være nogle djævle at have indlagt. Det virkede som en blanding af arrigskab og nøgen rædsel. De over pissedede sig selv, buret og den stakkel som blev udtrukket til at hente bæstet. Og gud nåde og trøste det stykke kød som kom inden for rækkevidde af tænderne. Tror faktisk ikke jeg oplevede en eneste Rød Cocker vi ikke blev nød til at bruge stang på. Gal jeg var bange for dem.

• #15   1. mar 2014 Rage syndrom er der faktisk ikke beviseligt ret mange cockere der har eller har haft. De fleste man har mødt med beviseligt rage syndrom har så været røde. Men det er ikke noget som kun røde engelske cockere kan få.
    Grunden til at man som seriøs DKK engelsk cocker opdrætter ikke sætter rød-rød sammen er, at rød mod rød i flere generationer kan udvande farven, således man kan få de kødfarvede næser og den blege røde pels Hvis man derimod sætter sort mod rød, bevarer man den røde, da den røde farve dominerer over sort.
    Mange røde har også tendens til at være mere tyndbenet og smalle. Hvorimod en rød/sort parring giver mere korrekte kraftige benstammer.
    En engelsk cocker skal have kraftige benstammer, den må ikke være for langbenet, men heller ikke for lavbenet. Den skal have det karakteristike hoved - uden fremstående øjne og må ikke være smal over næseryg.

• #17   1. mar 2014 Man kan godt sætte rød mod rød, men så skal man være bevidst om, at den ene at de to forældredyr skal have sort bag sig ..helst begge smiley Hvis der er sort eller black/tan som forældredyr til den ene er det endnu bedre. En sort og black/tan kan nemlig sagtens få røde hvalpe. Og det er ofte også dem der, der har den dybrøde farve.

Kommentér på:
søger rød cocker spaniel til avl :)

Annonce