{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvordan tæller I dage? {{forumTopicSubject}}

Ja, kort og godt - hvordan tæller I dage?

Min tæve havde ægløsning 1. august, påvist ved progesteron. hun blev parret 1. august altså ved ægløsning, insemineret 3. august (da det over 2 dage ikke lykkedes med parring) og her havde hun ovuleret, og parret sidste gang 5. august.

Atlså parring på dagen for ægløsning, insemination ca. 48 timer efter ægløsning, og parring 2 dage senere.

Birgitte Schjødt siger man tæller fra ægløsning, dvs. 1. august, og derfor vil hun så være på dag 22 i dag.

Når jeg googler siger de fleste sider, at man tæller fra sidste parring, og så er hun jo kun på dag 17.

Hvad bruger I som rettesnor - jeg tænker især i forhold til scanning?

Jeg har tid til scanning på tirsdag, hvor hun er på dag 26 fra ægløsning - men kun 21 dage efter sidste parring.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan tæller I dage?
  • #2   22. aug 2014 Man tæller fra ægløsning! Tæver går drægtige i 63 dage fra ægløsning.

Kender man ikke datoen for ægløsning, bliver man nødt til at tælle fra den mest succesfulde parring.

• #3   22. aug 2014 Jeg tæller fra ægløsning.

• #4   22. aug 2014 Takker - jeg tæller også fra ægløsning, og regner med hun er på dag 22 i dag - blev bare i tvivl efter at have googlet, hvor der de fleste steder står sidste parring.

Så er scanning på dag 26 på tirdag ikke skud helt ved siden af ... der er bare så LÆNGE til på tirsdag - men det kender I jo godt smiley

• #6   22. aug 2014 Anne B - netop - det står så meget forskelligt, og jeg er så utlåmodig at google er min ven i disse dage smiley

Jeg har også parret fredag, søndag og tirsdag. Fik målt progesteron ved Birgitte Schjødt onsdag, forventet ægløsning fredag. Søndag inseminerede vi ved Birgitte Schjødt, og der havde hun haft ægløsning - så jeg er ret sikker på at der var ægløsning fredag eller søndag ...

• #8   22. aug 2014 Ja, det er Vega smiley

Resten af min flok er hanhunde - men det er ikke Humle, hun er parret med. Han er desværre ikke i avl pga. dårligt hjerte - og så er han er kryster uden lige smiley

BS er super dygtig. Jeg var i starten usikker på, om Vega var lige ung nok, så jeg har haft Birgitte med på sidelinjen hele vejen igennem - og den endelige beslutning blev først truffet i forbindelse med progesterontesten, hvor Birgitte gav hende grønt lys smiley

• #10   22. aug 2014 Så er I en uge efter os smiley

Kommentér på:
Hvordan tæller I dage?

Annonce