1.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvordan tæller i op til 8 uger? Hvordan tæller i op til 8 uger?

Hej smiley

Ja i forbindelse med at jeg snart får en vapse dreng, så ville jeg egentlig gerne vide hvordan i tæller op til 8 uger ? smiley

Min dreng/kuldet er født Mandag d. 25/3-13, og alt efter hvordan man tæller to måneder er jeg kommet frem til at det enten må være den 20 eller 25 maj at de er 8 uger? smiley

- Derudover har jeg også hørt om nogle opdrættere der giver købere lov til at hente hvalpen et par dage(som i 1-3) før de bliver 8 uger, sker der noget voldsomt ved det, tænker jeg?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan tæller i op til 8 uger?
  • #1   14. apr 2013 8 uger er d. 20. Maj. Jeg kunne aldrig drømme om at tage en hvalp for tidligt fra sin mor - heller ikke 1-2 dage.

• #2   14. apr 2013 En opdrætter jeg kender er blevet meldt til politi/dyreværn for at levere hvalpe 1-3 dage før de var 8 uger.. Så tag ikke chancen, både for opdrætters skyld og for din egen.. heller vente en uge mere end at risikere alt muligt andet..

• #3   14. apr 2013 den er salgsklar d 20/5

• #4   14. apr 2013 født en mandag, så tæller du 8 mandage frem.
    hvis du møder en opdrætter der vil være med til at sælge hvalpene før tiden, så skal du pænt takke nej tak til en hvalp derfra, kan de finde på det, er det nok ikke eneste sted hvor de bøjer reglerne efter deres hoved.

så hellere vente længere til på at få hvalpen

• #5   14. apr 2013 Så er den jo 8 uger d. 20 / 5...... og må IKKE hentes så meget som een dag før....

Man skal ikke tælle måneder men uger.... smiley

• #6   14. apr 2013 Så hvis det er fordi det er mere "praktisk" at hente hvalpen op til weekenden, hvis den først er salgklar mandag, ja så venter man til fredagen efter..

• #7   14. apr 2013 Tak for svarene smiley
    - Okay jeg var bare lidt usikker fordi det er jo sådan jeg tæller måneds/årsdag med min kæreste, på dato xD

- Jeg vil lige pointere at det ikke er min opdrætter der gør det, jeg skal hente bettefisen mellem den 20 og 25 maj smiley - Dog tænker jeg at det nok bliver den 20 eller 21 xD Man behøver vel ikke vente længere end nødvendigt :b

Meeen det kommer så igen an på hvornår mine sidste eksamner ligger smiley Øv altså.

• #8   14. apr 2013 du skriver jo selv: hvordan tæller i op til 8 uger og så længe hvalpene er små bliver de talt i uger. Der sker jo så meget med dem alene fra dag til dag

• #9   14. apr 2013 Connie - Når jaja, men jeg er altså også stødt på nogle som sagde det var datoen 2 mdr efter. Som i dette tilfælde jo så ville have været den 25 smiley

- Men ja der sker meget med dem, jeg var ude og besøge min hvalp igår og der var han vokset til dobbelt størrelse på en uge o.O Var lidt overrasket, også har han åbnet øjnene og slået ørene ud xD Mega sødt, glæder mig helt vildt til at se dem igen om 12 dage smiley

Hvornår kan man egentlig se øjnfarve på dem? Det var nemlig ikke muligt selvom de har åbnet øjnene nu smiley

• #10   14. apr 2013 Du tæller uger ja. Ikke måneder. Derfor den 20 smiley

• #11   14. apr 2013 Vi synes først man kan få et rigtigt blik på deres øjenfarve når de er 8 uger.. Men det er vidst forskelligt fra race til race..

• #13   14. apr 2013 Tak for svarene smiley

Lille solstråle - Puuh det er længe man venter på det da.. Håber sådan han har blå øjne, men brune er også okay - det jeg ville skulle bruge længst tid til at vænne mig til er helt klart hvis han har et af hvert.

• #15   14. apr 2013 Nu ved jeg jo han er sund og rask i forvejen smiley De bliver øjnlyst omkring 7-8 uger så på det punkt er jeg ikke bekymret smiley Besøger ham desuden hver eller hveranden uge, og indtil videre har det været helt fint, han vokser og ser sund og skøn ud smiley

Ja planen er at jeg vil hobby udstille, men det primære er agility smiley

• #17   16. apr 2013 nu har min race altid mørkebrune øjne, men synes stadig man kan se det blå skær når de flytter hjemmefra som 8 ugers hvalp.

• #18   16. apr 2013 Connie - heh okay, jeg må vente spændt så smiley

• #19   16. apr 2013 Min tæve var øjenlyst dagen inden hun blev 8 uger, dyrlægen og opdrætter formodede hun fik et af hver, men ville naturligvis ikke garantere, og godt det samme, for hun er endt ud med 2 blå øjne, lige som sin mor smiley
    De er knapt så isblå som da hun var yngre, men 2 meget klare blå øjne har hun da smiley

• #20   16. apr 2013 Kaj - heh okay så smiley

Tak for svaret smiley

Kommentér på:
Hvordan tæller i op til 8 uger?

Annonce