{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Avl uden stamtavle? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en rigtig dejlig lille yorkshire terrier tæve som jeg godt kunne tænke mig at få hvalpe på engang næste år smiley
Men før det vil jeg da gerne lige have styr på alt det der skal til for at kunne avle på hende smiley hun er godt nok uden stamtavle, men moren har fuld stamtavle men faren har ikke? Men jeg ved 100% at faren er ren yorkshire, da jeg har kendt Pinkens mor og ejerne af hende i godt og vel 5 år nu og de ville ikke have hvalpe på moren medmindre hannen var ren smiley men vil rigtig gerne vide hvordan det hele foregår? Altså med de tests osv der skal til før vi finder en han til hende smiley
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl uden stamtavle?
  • #1   22. feb 2015 hun skal ihertfald have en patella luxion undersøgelse og attest derpå ....så langt udmærket men synes nu ikke generelt om avl uden bog.
    Har selv pomeranian der er undersøgt i hoved og ### og er fra sunde linier......
    MEN der skal nok komme hårdere kommentare til end mine....Ane


    profilbillede
  • #3   22. feb 2015 Det er netop hvad TS gør før der avles ved at stille spørgsmål i dette forum. Håber TS får seriøse svar.

  • #4   22. feb 2015 Hvorfor kunne du godt tænke dig at få hvalpe på hende? smiley

  • #6   22. feb 2015 Kunne godt tænke mig at få hvalpe på hende, da jeg synes at det ville være synd ikke at give hendes gener videre smiley hun har simpelthen den bedste personlighed jeg længe har set ved en hund, hun er så utroligt nem at opdrage og hun har et udseende (som jeg mener) er udover det sædvanlige smiley hun minder ikke rigtig om hendes mor eller søskende, men er lidt mere nede på jorden smiley men håber at jeg kan få samlet så meget viden omkring det smiley som sagt så går jeg kun med tanken om hvalpe smiley men når jeg finder mere ud af hvad alt det vil indebære og hvad folk mener om det hele så vil jeg jo tage den endelige beslutning smiley

  • #7   22. feb 2015 Min personlige holdning er, at der skal være noget mere til det end blot "hun er sød og har en god personlighed", for det har min hund også men jeg ville aldrig avle på hende smiley
    Hvordan bor du? Har du råd til at få hvalpe? Og kan du rent faktisk klare det? Her mener jeg, at det altså godt kan blive en realitet at tæven skal have akut kejsersnit en lørdag nat, og det er pissehamrende hårdt arbejde. Der kan komme alvorlige komplikationer, som du skal være klar på både mentalt og økonomisk smiley


  • #8   22. feb 2015 Bor i stort rækkehus med have til så der er masser af plads til det smiley og med hensyn til penge så har både min kæreste og jeg arbejde så det er heller ikke et problem smiley det er mere det med hvordan det hele foregår med tests osv smiley og evt valg af hanhund smiley

  • #11   22. feb 2015 Cecilie: jeg tænkte LIGE præcis på den tråd, og der blev vist også linket til noget med "så galt kan det gå". Nej det er ikke tit det sker, men det er noget man skal være forberedt på og have sparet op til uforudsete dyrlægeregninger smiley

  • #13   22. feb 2015 Jeg vil aldrig gøre det udfra hundens sind. Man skal mere kigge på hvad hunden kan medbringe til racen, og om den går under racestandard, med højde, tænder hofter osv. smiley

    Det er intet personligt smiley
    Men folk som ofte avler uden tavle "ødelægger" det lidt for alle dem som laver et stort stykke arbejde.



  • Lisbeth J
    Lisbeth J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #15   22. feb 2015 Jeg er ny heinde men ikke i forhold til at opdrætte, jeg har gjort det med både katte og hunde, og det er et KÆMPE arbejde som man virkelig skal brænde for, og tænke sig godt om! det er ikke altid et hygge kuld bliver det i virkeligheden, men det er en godt tråd Maj-britt har henvist til, læs den og så har du sikkert svaret held og lykke!! har selv hvalpe nu!!

    profilbillede
Kommentér på:
Avl uden stamtavle?

Annonce