{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl med hund uden stamtavle
  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #3   23. jun 2010 Ja. Har så lige læst mig frem til, at det er kun hvis myndighederne kræver en dokumenteret racebestemmelse.

    Det er nok kun hvis pågældende hund laver noget skidt, så har de et smuthul for at aflive.


  • #4   23. jun 2010 De behøver ingen smuthuller for at aflive...
    Det er sikret i den nye lov at en hund uanset race kan aflives på politimesterens foranledning


  • #5   23. jun 2010 6. § 6, stk. 2, affattes således:

    »Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren


    1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

    2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

    3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 meter langt, skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

    4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«



  • #6   23. jun 2010 Ikke politimesteren men politidirektøren.. Det er vist ikke helt det samme

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   23. jun 2010 Hvilken mulighed er der så for at bekræfte identitet?
    Der kan foreligges stamtavle fra faderen. Moren er 100% ren men der ligger ingen papirer.


  • #10   23. jun 2010 Hvis der er dokumentation for forældrenes race kan man ved blodprøve af alle 3 bekræfte om din hund er hvalp af de 2 andre og dermed påvise racen..
    Når der ikke er papirer på mor hunden så skal hun nok langt fra ligne en af de forbudte racer for at det skal kunne holde bare nogenlunde..


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #11   23. jun 2010 Ja okay. Heller ikke noget jeg regner med skulle give problemer. Bare rart at vide hvor man står henne. Nu laver en boxer jo heller ulykker af betydning. Hehe.



  • #13   23. jun 2010 DNA hjælper bare ikke hvis der ikke er tavle på forældre-dyret. Så er intet jo bevist. Jeg ville ikke i fremtiden overveje at købe uden tavle, med mindre det er nogen der slet ikke kan sammenlignes - som min to små djævle f.eks.
    Alt andet ville jeg ikke risikere - man bliver alt for glad for dem og tænk hvis man skulle møde Hr. Sure-Betjent.


  • #14   23. jun 2010 hmmm kan godt være jeg er underlig og smådum :o) men hvorfor overhovedet avle, hvis man allerede på forhånd ved at man kan få problemer med at kunne dokumentere hva hunden er for én?
    Eller har jeg misforstået noget?


  • #15   23. jun 2010 Køb du hellere en hvalp med dokumentationen i orden - så kan du avle med ren samvittighed senere.

  • #16   23. jun 2010 Ps mht dit spørgsmål:

    "Og vil fremtiden bringe at folk udelukkende vil have hunde med tavle?"

    JA jeg vil for fremtiden kun have hund MED tavle :o) vil aldrig nogensinde mere købe en hund uden tavle....


  • #18   23. jun 2010 Jeg vil også holde mig til tavlehunde, og hvis du skal have dig en boxer ville jeg helt sikkert sørge for der var tavle på den.

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #19   23. jun 2010 Problemet er bare at de tal der står for hofte og hjerte, kan man stikke op hvor solen ikke skinner.

    Kender til hvor korrupt det kan være.

    Den bedste hund behøver ikke at have stambog.

    Kan man vurdere ud fra moderen, faderen og kigge på hvalpen fysisk, så tror jeg personligt man er bedst hjulpet.


  • #20   23. jun 2010 Det er bare meget svært at se en hjertefejl, HD status, arvelige sygdomme, øjen sygdomm osv, bare ved at se fysisk på en hvalp eller forældrerne.
    Det skal man bruge en masse test til, og de laves sjældent på kuld uden tavle. Enten fordi de koster en del penge, eller fordi de ikke er meget værd, hvis ikke de går flere generationer tilbage


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #21   23. jun 2010 Tonny & Maja .

    Helt sikkert. Men hvis tallene ikke passer, kan de jo være lige meget.

    Og tro mig har lige aflivet min boxer, og står med pengene det koster hvis der er en dyrelæge der kan sige mig om den nye hvalp har nogen sygedomme.

    Men de kan jo ikke gøre ret meget inden den ihvertfald er 6 mdr.


  • #22   23. jun 2010 Det er jo lige præcis det.
    Med en tavle efter en seriøs avler, så kan du se om der ligger nogle arvlige lidelser tilbage i generationerne.
    Der findes så mange ting man ikke fysisk kan se på en hvalp, men man ændre chancerne til ens favør, hvis man går tilbage i generationerne og ser.
    Man kan også teste for en del ting på hvalpen, men det er der heller ikke mange avlere der gør, hvis de avler uden tavle, da det koster penge.


  • #24   25. jun 2010 Brian: hvad mener du med at de tal der er for HD og hjerte kan stikkes op - og at det skulle være korrupt??

    Jeg ved ikke hvor du har handlet hund, sinde du har sådan en indstilling til tingene. Men jeg kan kove dig for at de statuser danske hunde har, er reelle statuser og er ikke korrupte. Du kan ikke snyde i dk, med disse ting. Dyrlægen tjekker hvilken hund du kommer med til de undersøgelse og det er den ID der kommer på statusen.

    At der så i udlandet kan snydes, det er så noget helt andet..... men det bliver også mindr og mindre.

    Men ligefrem at tro at det at købe en hvalp efter ikke tjekkede forældre skulle være lige så godt som, at købe efter tjekkede og stambogsførte forældre, er da totalt hul i hatten.....


Kommentér på:
Avl med hund uden stamtavle

Annonce