1.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Drægtig tæve opførsel? Drægtig tæve opførsel?

Hun er på dag 14 fra første parring

Det er hendes 2. drægtighed (hvis hun saver drægtig)

Hun har siden hun blev parret været meget magelig, glad for sin kurv og en helt særlig kasse har hun kastet sin kærlighed over. Hun plejer at ligge i nærmest alt andet end den, gerne på sofaen hos os.
Lige for tiden har vi indtryk af at hun foretrækker kassen fremfor sofaen.
Kassen er 2 meter fra sofaen og alle de andre hunde, så hun er stadig med hvor vi er.

Ku det være tegn på at hun er drægtig?

Sidste gang var der ingen tegn over hovedet

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtig tæve opførsel?
  • #1   16. maj 2015 Du kan se om 5 uger, held og lykke. smiley

• #2   16. maj 2015 Tak smiley
    Det ved jeg godt.

Måske formulerer jeg mig ikke godt nok, men søger om andre der har erfaring, og den adfærdsændring kan være tegn på drægtighed smiley

• #4   16. maj 2015 Spisevægring har jeg kun været ude for en gang i 14 kuld, men slim og hævelse bagi er også tegn, jeg kigger efter.
    Nogen tæver bliver meget rolige nærmest fra dag 1, andre mærker man det ikke særlig meget på.

• #12   16. maj 2015 Tak for input
    Kan høre jeg må væbne mig med tålmodighed lidt endnu smiley

Er jo bare så nysgerrig XD

Skifter i andre også over på hvalpefoder når tæven er 5 uger drægtig?

• #16   16. maj 2015 Jeg skifter også normalt foder ved ca. 5 uger, men da Celtia kun havde en hvalp, skiftede jeg slet ikke foder.

• #17   16. maj 2015 Krumme, jeg sender også ønsker om et rigtig størrelse kuld denne gang.

Nu er scanningen jo ikke 100 % sikker. En af mine venner fik en pyr scannet til kun en hvalp, men der kom 2. Men hvis din tæve flere gange har leveret kun en hvalp, så er der jo stor sandsynlighed for at det er rigtigt, hvis scanningen kun vise en.

• #19   16. maj 2015 Alle tæver opfører sig som drægtige i tiden efter ægløsning. Kroppen forbereder sig på hvalpe uanset om hunden er parret eller ej. Sådan siger bøgerne.

• #22   21. maj 2015 Zita er i dag på dag 39. Hun er kronisk sulten og har været der fra omkring dag 21. Den sidste uge er hun meget kortluntet over for Albert (vores kast. DSG) , men ikke overfor vores 3 katte. For en uge siden startede hun på hvalpefoder. Hendes mave fylder ret meget og har gjort det nogle uger.

Kommentér på:
Drægtig tæve opførsel?

Annonce