{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.352 visninger | Oprettet:

Parring {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en tæve til parring hos min hanhund - det er første gang for dem begge. I følge bogen skulle de jo parre 1-3 gang omkring 11.dagen, når tæven tillader det og stoppe når hun afviser....

MEN de har i dag lige parret for 7. gang....De startede for en uge siden d. 13. hvor hun var klar - blodet var brunligt og hun svingede halen til side og tillod parring. Derefter hver dag. Nu har vi den. 20 og hun svinger stadig halen til side og tillader det. I tirsdags var hun på dag 7 i løbetiden - i dag er hun på dag 14. Hvorfor bliver de ved....;-) ?

Jeg har hørt at når tæven kan mærke hun er drægtig, så vil hun afvise - det er der min bekymring kommer ind og jeg får nu mistanke om at der ikke er krudt i bøssen....): For hun afviser bestemt ikke, men stiller sig op foran ham med halen til side og vil parres igen. De hænger sammen i 10 - 20 min hver gang. Har i oplevet det før ? At de parrer så mange gange ? Kan de være startet alt for tidligt, langt før hun fik ægløsning, fordi de ingen erfaring har ? MIn han hyler og skriger hvis jeg skiller ham fra tæven i en kort periode - han er meget forelsket smiley Jeg overvejer at sende hende hjem om 3 dage - er det for tidligt ? Det lader ikke til hun selv kommer til at afvise ham. Jeg er jo oså bange for at der bliver for stor forskel på hvalpenes alder.... HJælp !!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring
  • #1   20. okt 2015 Progesterontest?
    Er det forresten bare mig der synes det virker helt vanvittigt (stressende) at have dem sammen i så lang tid?


  • #2   20. okt 2015 Har tæven stadig udflod og hvis ja hvordan ser det ud?

  • #3   20. okt 2015 Altså hvis jeg har forstået det sådan at de har gået sammen i en hel uge?

  • #4   20. okt 2015 Nu overlever sæden også et par dage inde i tæven så jeg ville helt klart stoppe og sende hende hjem nu. På mange punkter vil jeg slet ikke have gjort som dig, men man er jo nybegynder igennem hele livet smiley

    Til næste gang, så snak med en erfaren opdrætter til at hjælpe og sug alle erfaringer fra han/hende.


  • #12   20. okt 2015 7 gange?! Undskyld, men hvad tænker du på?
    Du udsætter hundene for stress, infektionsrisiko og risiko for at gøre skade på hinanden ved bare at lade dem gå sammen så længe.
    Een korrekt, overvåget parring er nok. To er mere end rigeligt.
    Syv er vanvittigt.


  • #14   21. okt 2015 Du har en han der ikke har lært at holde sig til de dage hvor der er gevinst - han er som en dreng på 16,der er klar bare noget er 37 grader varmt og har en puls. smiley
    Og så er hans første date desværre en tæve som heller ikke har styr på hvornår hun er højløbst og endnu mere så er de hos dig der ingen erfaring har.
    Send tæven hjem og næste gang forlang at tæven for foretaget progesteronmåling. Ingen grund til at tæve eller han skal igennem det stress, det er at gå sammen konstant.


  • #17   21. okt 2015 Jeg føler nu at jeg skal forsvare mine ord på den måde det sættes op på. Ja man er nybegynder mange gange i livet, men spørgsmålet er jo hvordan man håndterer det. Jeg læste selv meget op på emnet, snakkede med dyrlæger og så spurgte jeg om råd og vejledning hos en erfaren opdrætter. Jeg var totalt blank på området og valgte derfor at studerer det nærmere inden jeg kastede mig ud i det. Også derfor jeg forinden min citation skrev, at jeg ville have håndteret det anderledes

  • #18   15. dec 2015 Tak for alle kommentarer.... Jeg havde sat mig godt ind i det og googlet, men synes ikke nogle af hundene fulgte "bogen" Vi er vel alle startet som nybegynder. Jeg spurgte efterfølgende både DKK-eksperter og min egen dyrlæge. De sagde jeg skulle lade dem parre indtil de selv sagde stop. Dagen efter dette opslag mistede de begge interessen og jeg sendte tæven hjem. Hun har termin d. 18.12 og er scannet til 4 hvalpe smiley Vil også lige understege at jeg støttede tæven hver gang, så de netop ikke lavede skade på hinanden og de ar ALDRIG alene men blev overvåget konstant - jeg tog altid en med, når jeg skulle på wc eller i bad. Det er så nemt at dømme andre og have en hånlig tone på, når man selv har været opdrætter i mange år og sidder på den anden side af cyberspace....):

  • #20   28. dec 2015 Tak smiley

Kommentér på:
Parring

Annonce