Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Airedale Terrie
  • #1   30. jan 2016 Jeg er vokset op med dem ... Hvad vil du gerne vide?

• #2   30. jan 2016 Jeg er også opvokset med dem, min mor var opdrætter smiley

• #3   30. jan 2016 Jeg er også vokset op med racen, har dog ikke selv haft den.

Synes det er en dejlig race, gode hunde, og en stor hund der både kan være aktiv, og finde ud af at slappe af....

• #4   31. jan 2016 Jeg vil gerne vide hvordan de er med andre hunde altså om de har terrie genet?
    Hvor stor deres jagtdrift er altså om de er nemme at have løs ?
    Hvad man skal være ekstra opmærksom på når man skal finde hvalp osv

• #5   31. jan 2016 Jeg sidder lidt og griner ved ordet terriergenet ... for hvad er det, mange med min race har 2 eller flere hunde.... ja der er hunde de ikke gider, når jeg ser mig omkring i andre racer, så er det helt det samme...
    Mine forældre havde fortsat Airdale i mange år efter jeg havde fået skotte, og der var ingen problemer med dem sammen, problemfrie besøg, og mine forældre passede mine hunde når vi var på ferie.

Jeg ved min far gik med hans løs i skov, og de havde sommerhus hvor de gik løs på grunden og de stak ikke af selvom der var skov tæt på, hvor der sikkert har været vildt.
    Det er ikke en hund jeg forbinder med meget jagtgen, men om der kan være opdræt indenfor racen der har mere end andre ved jeg ikke...

I meget gamle dage blev den brugt af politiet, så jeg tror mere det er en hund der kan trænes til vagt og opgaver end fx jagt.

Jeg ved såmænd ikke hvad man skal være opmærksom på, prøv at søge på racen og læse beskrivelse af dens egenskaber og sundhed, så kan det være der skrives nogle ting, men jeg husker den som en hund uden de store problemer, og det er ikke en hund der har været modehund, så den har ikke så vidt jeg ved været udsat for skamavl.

• #7   1. feb 2016 I mine unge dage så man mange flere airedales end nu. Jeg mødte ofte airedales, når jeg luftede hunde. En del af dem var på tur selv uden ejer smiley

Mange dejlige hunde, men jeg husker dem nu som hunde med tilbøjelighed til at strejfe og ikke altid lige nemme at lære et godt indkald. Måske hang det sammen med at folk var mere afslappede med løse hunde end i dag. Men generelt venlige og mentalt robuste hunde.

• #8   4. feb 2016 Sig frem sig frem smiley
    Jeg er den lykkelige ejer af 1 stk skøn tæve på 18 mdr. Hun er møg uopdragen, hvilket er vores skyld. Hun er det mest kærlige væsen. Elsker vores 3 unger til skyerne. ER meget lydhør og vil rigtig gerne. Vi går ikke med vores hunde løs og har aldrig gjort det. Jeg elsker mine hunde for højt og jeg ved at jeg har terriers. Ja de har jagtdrift, men det giver sig primært udslag i en boldfetisch og luren igennem hegnet til hønsene. Hun løber efter katten, hvis den løber. Hun gør den dog intet.
    Mine hvide sataner har meget mere jagtdrift. Jeg tillægger det at der i airedalen faktisk ikke er så meget terrier oprindeligt. Den ligner bare smiley
    Mange airedalefolk går med deres hunde løse og det mener jeg bestemt er muligt hvis man gør det fra start. Ja det med at strejfe kender vi ikke og jeg mener også tidligere at have hørt at hannerne kan være lidt tilbøjelige. Men hvis man hegner sin have forsvarligt ind, så kan jeg slet ikke se problematikken.
    Du må endelig skrive til mig privat. Jeg vil nemlig gerne slå et slag for at du tjekker op på sundshedsstatus på forældre. Ikke alle i DK tjekker!! Maja er ikke købt i DK...........

profilbillede
  • #9   4. feb 2016 Hvordan er pelsen ? Altså er den ruhåret, jeg synes det er svært at se på billeder og jeg har desværre aldrig mødt en i virkeligheden.

• #10   4. feb 2016 Ja den er ruhåret og bliver trimmet. En super vejrbestandig pels som altid er varm. Virkelig praktisk hvis man har tendens til kolde fingre smiley

• #11   4. feb 2016 Jeg har det noget blandet med ruhårede pelse, for nogen gange synes jeg faktisk ikke kan sådan en pels er rar at røre ved... Men jeg må ud og grabbe på en Airedale, for det virker til at være en lækker race.

• #12   4. feb 2016 Anne Julie F: ruhåret er heller ikke bare ruhåret. Der er mange nuancer! Også indenfor racerne. Jeg kender ikke airedale, men kender da et par ruhårede racer hvor pelsen kan variere ganske betydeligt mellem virkelig virkelig strid og nærved blød smiley

• #13   4. feb 2016 Jeg har ingen forstand på ruhårs. Men bla. min svigerfars hønsehund har klodens mest nasty pels. Altså der er ikke noget galt med pelsen/huden. Det er bare mig der synes den er klam. smiley

Men som sagt jeg må grabbe ved lejlighed.

• #14   4. feb 2016 Jeg er heller ikke så vild med de ruhårede hønsehundes pels, men vil vove den påstand at airedalens pels er ret meget anderledes. Mere fluffy smiley I hvert fald hvis den minder bare en smule om welsh terrieren, som jo er "lille broren".

• #15   4. feb 2016 min ene skottes pels er ret blød, den andens er ruhår ( hende der trimmer siger hun har den dejligste pels) , de er lige rare at nusse, en skottes, og en Airdales ruhår er altså ikke sådan noget stikkende noget ...

• #16   5. feb 2016 nej jeg synes ikke den er fluffy. en ordentlig passet airedalepels ligger tæt og tyk. jeg er også vokset op med klipperace (kerry blue) og svor at jeg ikke skulle gave ruhåret, men hvor er det nemt!!! skidtet falder af når det tørrer.
    men ja der er bestemt forskel. sealyham terrieren som vi opdrætter, er også ruhåret, men den er enirmt blød sammenlignet med de fleste andre ruhårede. Derfor kan den ogsø være en udfordring at trimme. men airedalen har ikke svinebørster som nogle Westier feks har.

• #17   5. feb 2016 En airdale er kun fluffy hvis man har ødelagt pelsen og taget en maskine på.
    Den kan godt se lidt "langpelset" ud - hvis det er længe siden der blevet ordnet..men "fluffy " vil jeg ikke sige.
    Her et billede af min barndoms airdale MACK (eller i daglig tale Duddi) lige op til trimning.

profilbillede
  • #18   5. feb 2016 Med fluffy mente jeg bare at den netop ikke er som de der stive" svinebørste-agtige" pelse nogle andre trimmeracer kan have og så at den er "fylder" mere end fx den ruhårede hønsehundspels, som jeg har oplevet som rimelig "tynd" eller hvordan man skal forklare det.. smiley
    Der er ikke ment fluffy som i fx en puddel eller sådan noget noget smiley

• #19   5. feb 2016 Zarah's billede illustrerer meget godt hvad jeg mente med fluffy. Jeg synes i hvert fald den er mere fluffy end fx min Coco, når hun trænger til trim smiley

profilbillede
  • #20   5. feb 2016 Det er fordi en airedalepels gar en tendens til at krølle og virker derfor mere flyffy når den bliver trimmemoden.

• #21   5. feb 2016 Lige præcis - ligesom welsh'en smiley

Kommentér på:
Airedale Terrie

Annonce