812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

kølesæd kølesæd

Så skete det endelig!! Nana gik i løbetid. 14 mdr siden sidst. vi troede at hun trak den dea 1. til 2. løbetid, men hun går åbenbart 14 måneder. Mine andre tæver plejer at gå 11 måneder.
vi er ude i at vi desværre ikke selv har mulighed for at køre hende til Langtbortistan pga flere faktorer.
Kølesæd bliver derfor nok løsningen.
Nana er 3 år og det er hendes første kuld. Hvad er jeres erfaringer med kølesæd til en førstegangs?
Jeg har ikke haft problemer med at få mine andre tæver drægtige med fersk sæd og naturlig parringer.
Ville I turde binde an med kølesæd?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kølesæd
  • #2   26. mar 2016 Jeg har lige parret min yngste tæve. Det blev også med kølesæd, fordi hanhunden pt befinder sig i det nordlige Finland. Jeg ved endnu ikke med sikkerhed om hund er drægtig, men jeg har tidligere brugt kølesæd til en førstegangs fødende med fint resultat (8 hvalpe). Dengang inseminerede jeg endda selv, så det blot var en almindelig insemination i skeden. Denne gang valgte jeg at lade Katrine Kirchoff inseminere med kikkert direkte i livmoderen for at være mere sikker på et godt resultat.

Med jeg ville ikke have skrupler med at gøre det. Jeg synes det er en fin måde at have mulighed for at bruge præcis den hanhund man allerhelst vil have, uanset hvor han befinder sig. Men det kræver selvfølgelig lidt mere præcis timing med blodprøver.

• #4   26. mar 2016 Kaido er ud af et kuld på kølesæd (eller frostsæd, det husker jeg ikke) fra Amerika. Et kuld på 7 stk.

Men du har jo Birgitte Skjøtt og Nina (Ølby Dyreklinik) ikke voldsomt langt fra dig. Så hør dem.

• #6   27. mar 2016 tusinde tak for jeres input. Vi har talt frem og tilbage og vi føler der er flere plusser ved kølesæd. Jeg vil vove den påstand ar hun vil kunne parre selv. Det har vi aldrig haft problemer med i de forrige generatoner, men selvfølgelig er der noget man skal have i mente. Jeg ringede til Ølby i går morges, for at høre deres indstilling og den var absolut positiv. Jeg er bange for at evt transport vill stresse for meget, lige så ophold et fremmed sted, samt det at hun skal ind i flokken igen. Der er jo heller ingen garanti ved naturlig parring.
    Vi springer ud i det og håber på det bedste ?

• #8   27. mar 2016 Jeg tror på og det vigtigst af alt, Nina tror på det. Hun fortalte at de faktisk ofte inseminerer førstegangstæver med kølesæd og med godt resultat.
    Vi venter samtidig på at hendes mor løber også. Hun har fået 2 kuld og blev 7 år i torsdags hvor Nana gik i løb. Hun skal have sit sidste kuld nu. Det er sidste udkald. Hun bliver dog parret naturligt i Sverige denne gang. Så ingen hvalpe i 3 år og så passer det lige at de løber næsten samtidig smiley
    I skal nok blive opdateret smiley

• #10   27. mar 2016 Tak ?
    Joh det må vi håber. Har da en håndfuld forventningsfulde hvalpekøbere. Nogle har ventet i 2 år ????

• #12   27. mar 2016 Nej det kan man ikke sige. Den er faktisk temmelig truet. 9 hvalpe blev født og registreret sidste år i DK.

• #14   27. mar 2016 Nej det er ikke overvældende smiley
    Det glædelige er at vi har 4 der venter på "kælehunde". Vi plejer ellers primært at sælge til andre opdrættere. Det er endda folk som ikke har haft racen før. Måske der er håb for lidt fremgang...

• #16   11. apr 2016 Så er Nana i semineret med kølesæd 2 gange i sidste uge, så er det bare den med tålmodigheden smiley
    onsdag blev hun insemineret første gang og da jeg kørte fra Nina i Ølby, sender manden en sms: Clara er gået i løbetid!! jo jo så hun skal parres om ca 10 dages tid. Håber vi får en travl sommer ?
    Ps. Vi har ikke haft hvalpe i 3 år smiley

• #18   11. apr 2016 Haha ja den kender jeg godt;)
    Men de plejer at blive pæne igen ?
    Det er lige op over med din så. Ved du hvor mange du kan vente?
    Sæden vi fik sendt var super kvalitet. Dyrlægen ville derfor gerne dlee den og inseminere 2 gange. Godt hanhundeejer kørte fra Slovakiet til Brno flr at få tappet og sendt fra et proff sted. Det giver amt andet lige lidt bedre odds og vi har fået lavet 3 progesterontest. Så vi er ganske fortrøstningsfulde ??
    Bliver det ikke til noget, ville en naturlig parring sikkert heller ikke blive til noget.

• #20   11. apr 2016 se det er fordelen ved en pelsrace. Det kan canoufleres smiley

jeg skal nok holde jer opdateret med om der er gevinst ?

Kommentér på:
kølesæd

Annonce