{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

golden retriever {{forumTopicSubject}}

Hvis man skal købe en golden i Jylland. Hvor skal man så kigge, hvis men leder efter en god familiehund - som selvfølgelig skal gå til træning, men ikke på verdensmesterniveau

Gerne med vægt på sundhed både mentalt og fysisk

PS: Det er ikke mig der skifter race


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golden retriever
  • #2   14. okt 2016 Nu tænker jeg lige højt, ik. Men jeg ville nok kigge efter en golden af jagtlinjer, også selv om den ikke skal bruges til jagt. Mit indtryk er at de er mest "golden-agtige" både i sind og skind.

    Denne kennel har jeg selv kigget på, men jeg har ikke selv besøgt dem. http://www.falkirks.dk/


  • #3   14. okt 2016 Goldens er faktisk ved at være ok i sindet igen. Efter en årrække med dårlige temperamenter har mange avlet sig til gode hunde igen. Hvis de vil have råd, så er de (eller du) velkommen til at skrive til mig. Jeg har haft racen i 30 år og følger LIDT med endnu smiley

  • #4   14. okt 2016 Jeg ville umiddelbart ikke kigge efter en Golden af jagtlinjer. Men det handler meget om, hvor meget din ven er villig til at træne sin hund. En Golden af jagtlinjer er en meget aktiv hund, som kræver en del aktivering. Men det vil være en super hund, hvis man er villig til at ofre meget tid på træning og aktivering smiley

  • #5   14. okt 2016 Man kan jo også vende den om og sige at hvis man ikke vil have en aktiv jagthund, med alt hvad det indebære, så skulle man måske lade være med at anskaffe en....


  • #7   14. okt 2016 Linda : Nej, de burde være rimelig nemme at have med at gøre. Selv om det naturligvis ikke er sofakartofler smiley

  • #8   14. okt 2016 En Golden af jagtlinjer er ikke en af de mest aktive jagttyper, men de vil stadig gerne bruges og arbejde.

    Jeg ville kigge på kennel Shadowfax. De har i hvert fald tidligere lavede rigtig dejlige hunde. Kunne ikke forestille mig, at det har ændret sig, og så har de rigtig meget erfaring, så de ville sikkert også kunne vejlede dine venner.


  • #9   15. okt 2016 Jeg kigger lidt rundt på hvalpelister og tjekker sundhed på hundeweb.
    Jeg er ikke imponeret over alt jeg ser, smiley


  • #10   15. okt 2016 Man kan ikke sammenligne en Golden af jagtlinjer, med en Golden af udstillingslinjer. I rigtig mange år, har man avlet drivet ud af Golden. I dag ser man i højere grad slukkede Goldens med ingen tænding. Heldigvis holder få mennesker stadig fast i de aktive Goldens og avler på de gode jagtlinjer. Der er utrolig stor uligevægt i avlen af Goldens, samt at sundheden ikke er særlig betryggende.

    Aktivitetsniveau er meget individuelt, fra hund til hund. Det er ikke alle Goldens af jagtlinjer, som kan nøjes med 3 gå ture om dagen. De har typisk behov for mentalstimulering, for ikke at blive destruktive. En Golden af jagtlinjer, kan være en skide god hund, hvis man har tiden og kræfterne til at aktivere den.


  • #11   15. okt 2016 Jeg ville uden tvivl kigge hos http://www.kennel-vesterlyng.dk

  • #12   15. okt 2016 Vesterlyng laver gode hunde, men de ligger da så vidt jeg ved, på Sjælland?

    Ja, man ser generelt mindre drive hos udstillingslinjerne. Som min træner fortalte, havde han en gang set en udstillingsgolden gå hen og hente en dummy smiley smiley men der findes også udstillingslinjer, som også avler efter drive, det er bare desværre ikke første prioritet.


  • #13   15. okt 2016 Vesterlyng ligger på Sjælland. Men jeg ville mene at det ville være køreturen værd. Jeg kender desværre ikke nogen kenneler i Jylland, som avler på de gode jagtlinjer smiley

    De har i mange år avlet drivet ud af Golden. Men det virker til at avlen har ændret sig lidt. De begynder at fokusere mere på drivet - også i udstillingstyperne. Man skal bare kigge sig godt om med Goldens.


  • #15   15. okt 2016 Birgitta, ren nysgerrighed, hvilken kennel var moren fra? smiley

  • #17   15. okt 2016 Okay, tak, jeg er lidt stamtavle nørd, synes altid det er sjovt, når man kan genkende de forskellige kennelnavne smiley

  • #18   15. okt 2016 Der er et, tror jeg, godt kuld på Sjælland lige nu. Der er et par hvalpe tilbage (som jeg læser det). Efter forældre, som har bevist at de kan arbejde og samtidig er ret pæne smiley

Kommentér på:
golden retriever

Annonce