9.770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Old English bulldog sundhed Old English bulldog sundhed

Som i alle ved snakker vi ofte om diverse arvelige sygdomme hos forskellige racer.

En ting er hvad man hører og tror, en anden ting er fakta

Så er egentlig lidt nysgerrige på konkrete eksempler på arvelige sygdomme på denne race

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Old English bulldog sundhed
  • #1   21. mar 2017 Og hvad tæller som konkret... intet er opdateret på hundeweb da den ikke er FCI race.

• #2   21. mar 2017 Jeg ved de døjer meget med allergi lige som alle andre bulldogs. Og så døjer de med HD lige som den amerikanske bulldog. Fandt på denne side at de næsten ingen avls krav har

profilbillede
  • #3   21. mar 2017 Med konkret mener jeg folk som rent faktisk har oplevet det på egen hund, set det på andre hunde osv.

• #4   21. mar 2017 Der var en bruger herinde, som mistede sin unghund til et meget pludseligt hjertestop. Var det en ikke en Old English?
    Jeg vil gerne sige... Winnie?

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #6   21. mar 2017 Har mødt et par stykker gennem tiden med skind problemer.. Mit indtryk er dog at de er langt sundere end den gennemsnitlige EB

Crossing the English Bulldog with another breed is the best way to ensure its survival, scientists have argued.

If you want to re-build the breed, these are the building blocks you have, but they're very few. So if you're using the same old bricks, you're not going to be able to build a new house

http://www.bbc.com/news/science-environment-36916431

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
    #7   21. mar 2017 Har oplevet en med problemer med Korsbånd og HD smiley

Nåede ikke at blive 1 år gammel

• #8   21. mar 2017 Har oplevet allergi, demodex, problemer med ryg, hjerteproblemer, HD/AD, dårlig vinkling som giver problemer med korsbåndet, og dårlig vejrtrækning.

Generelt avl uden en rød tråd, og hunde som man ikke aner hvordan de falder ud...

• #9   21. mar 2017 Min havde allergi, forunkulose, epilepsi og nervøst sind. smiley
    Men da hun ikke fik testet hofter, albuer mm. skal jeg ikke kunne afvise at der var noget der også. Der ud over var hendes vejrtrækning heller ikke helt fejlfri, eller hvad man siger....

• #10   21. mar 2017 Og så tænker jeg i øvrigt at når dette er ønskeligt, så går man ikke ret meget op i sundhed..

Og nej, naturligvis er det ikke alle OEB-opdrættere der synes det der er fantastisk. Men jeg er stødt på en del hunde som har Scarface som far eller morfar, så nogen må jo synes at den type er "da shit". smiley

profilbillede
  • #11   21. mar 2017 Bullforce Promise

Jeg beklager at billederne blev noget store....

profilbillede
  • #12   21. mar 2017 Hvorfor pokker har mennesker den fandens tendens med at avle hunde så de ligner karikaturtegninger smiley Hvad er det lige der er SÅ fedt ved at have en hund der er så karikeret ? Jeg faldt over nogle video'er er de to ovennævnte; altså de kan jo nærmest ikke bevæge sig og sundt ser det da ikke ud.
    Jeg har godt nok svært ved at forestille mig at de skulle være sundere end EB.
    Giver det mon meget street respect at komme med en handicappet hund ?

• #13   21. mar 2017 #12: Jeg ved det ikke. Jeg synes det er SÅ trist (og sygt..)

• #14   21. mar 2017 Mette men det lyder skide godt, at den er sundere.... og ja det er blot en påstand.

Når man spørger avlere er det som ved andre syge racer... benægt benægt benægt... lyv lyv lyv..

• #15   21. mar 2017 Man er i øvrigt også begyndt at avle OEB i " smarte farver". Så som merle, blue og lilac... Det er simpelthen så fint. smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#16   21. mar 2017 Nu er det jo langt fra alle OEB der ligner flodheste og er avlet efter farve...

https://www.youtube.com/watch?v=cmJIP0i-xGQ

• #17   21. mar 2017 hm... nej, det ligner da nærmest to forskellige racer smiley

• #18   21. mar 2017 Min fik konstateret svær HD allerede som 4mdr gammel. Hun havde også allergi, rygproblemer og døde af kræft.
    Jeg har været en del i både OEB og EB verdenen og jeg må indrømme at jeg synes det står værre til med HD hos OEB end EB og det siger sgu alligevel noget... derudover er sindene virkelig ustabile og jeg ville sandelig passe på med den race ift vores hundelov. AD og OCD har jeg da også hørt en del have.

• #19   21. mar 2017 Ad hvor er de to hunde frastødende at se på. Og hvor græder ens hjerte for dem. Det er da næsten mishandling at lade dem leve med så ringe en livskvalitet smiley

• #20   21. mar 2017 Føj for satan hvor er de klamme de hunde der!

• #22   21. mar 2017 Lens: Den er i en gråzone. Og en del OEBer inderholder en stor del amerikansk bulldog.

• #23   21. mar 2017 Det er temmeligt trist at mange OEB'ere er så hårdt ramt på helbredet, og bliver mere og mere ekstreme. Udgangspunktet med en sundere EB, var ellers fornuftigt nok, slutresultatet NOT SO MUCH smiley

• #24   22. mar 2017 At den gennemsnitligt er sundere end EB vil jeg gerne tro på. Men hvad med de andre racer der er i - den er næppe sundere end fx. Ambull. Der er jo ikke fælles fodslag indenfor "racen" i forhold til sundheden, så der "klattestes" så man kun har begrænset kendskab til sundheden bag et givet individ

• #25   22. mar 2017 Men er gennemsnitlig sundere end de gennemsnitlige syge EB'er vi ser pt noget man ønsker at eje... ellers tak.

• #26   22. mar 2017 Oeb er vel egentlig et godt eksempel på at tar man nogle de mest syge racer, og blander dem med sundere racer. Ja så får man ikke nødvendigvis et godt og sundt resultat.
    Noget der er flere "designer-opdrættere" der kunne have godt af at lære om...

• #27   22. mar 2017 En del af OEBens problem er jo også at antallet steg markant efter forbuddet af de 13 racer. Der skulle derfor produceres en del og helst noget der så lidt fancy og farligt ud. Da jeg fik min var alle de der mystiske farver ikke tilladt og den skulle feks have rosenører, men som man begyndte at bruge alle de ambull, der nu ikke kunne bruges ellers, og gik amok med farver osv., blev "standarden" lavet om så den favnede ca. alt smiley

• #28   22. mar 2017 "standarden" lavet om så den favnede ca. alt

Og det har i den grad ødelagt den

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#29   22. mar 2017 Hvilken standard fra hvilket forbund er blevet ændret?

Godkendt af UKC i 2014..
    Absolute soundness and proper muscle tone is a must. Head properties should remain free of exaggeration so as to not compromise breathing and/or obstruct normal vision.
    Breeders and judges are advised to always go for healthy and functional moderation, never for exaggeration.

https://www.ukcdogs.com/olde-english-bulldogge

• #30   22. mar 2017 Peter - den danske.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#31   22. mar 2017 http://www.crowned.se/rasinfo/orginalet-vs-alternativet-7603195

(Alternative Bulldogge) Exempel på några av de vanligaste registerna som inte ställer krav på avelsgodkända hundar: EKC, NKC, IOEBA mfl.
    http://www.crowned.se/rasinfo/raslexicon-20254337

Stambogsføring foretages af OEBT DK og registreres i NKC.
    http://www.oeb-team-denmark.dk/KLUBBEN1/Vedtgter.html

• #32   8. dec 2018 hej HG.
    Jeg vil lige advare jer. Jeg har købt en Old english bulldog ved Trine Østergaard, jeg måtte aflive den efter 5 mrd. pga. OCD i skuldre og albue smiley det kostede 26,000kr i dyrlæge regning. og har gjort MEGET ondt på mig og min familie!!
    da jeg tog kontakt til Østergaard var hun fuldstændig ligeglad !! og hun har bare travlt med at bortforklare !!! hun sælger hunde hvor der står i får stamtavle med, er heller ikke sandt, har stadig ikke modtaget stamtavle på den hvalp som vi fik aflivet, det er 7 mrd siden vi købte ham ! det er bare ikke iorden at en kennel kan blive ved på den måde. håber at i overvejer en ekstra gang inden i køber ved Østergaard Bulldog.
    Venlig hilsen.

• #34   8. dec 2018 jeg må desværre gider dig ret i det er en hvalpe fabrik smiley

• #35   8. dec 2018 Det er altid skidt for racer, at blive populære smiley det frister skidtfolk, til at avle på alt der nærmest bare ligner racrn, uden tavle eller mindste undersøgelser, for om det nu også er sunde individer smiley

Fb eb, jaja de skal grynte sådan, det er en del af racen, at være dovne og knap gide løbe
    Chihuahua, jaja det er normalt den laver gadedrengehop bagtil, sådan gør den bare, pga dårlig vane, gjorde dens mor også.

Og listen er lang

Nu er sbt så i skud, og det er meget meget skidt, for med alle de tvivlsomme avlerer, som ikke gør sit opdræt ordentligt, kan være med til at, denne race bliver nummer 14, på listen.
    Det er måske især tavleløs avl, som vil ødelægge det.
    Se bare den sag om de to hunde, der dræbte en lille hund, og bæltede dens ejer, hvis det så i bliver blæst op i medierne, at disse hunde f.eks er sbt eller mix af sbt, så har vi balladen

• #36   8. dec 2018 Og ved godt der her er tale om oeb, men samme problem, dårligt avl gør meget skidt for racerne, dem der laver lorteavl er med til, at øge risikoen for at lige den race, kan blive næste nummer på forbudslisten.

Trist

• #37   8. dec 2018 jeg må jo desværre give dig ret,
    Da jeg købte min første OEB var den ikke så udbredt og havde ikke alle de fejl osv som de har nu. og man kan finde den race til salg alle steder smiley og ja kunne desværre også godt frygte at SBT blev Nr 14 på listen smiley øv øv

Kommentér på:
Old English bulldog sundhed

Annonce