799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Endelig hvalpe. Endelig hvalpe.

smiley I morges kl 8.45 fødte Zita sin første hvalp og kl 10.05 kom nr 7. 5 stk kom baglæns og 2 normalt. Men hun klarede det helt alene og såå flot. Både mor og hvalpe har det godt smiley Zita er meget træt , så vi har hverken vejet eller tjekket køn endnu - det må blive i morgen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endelig hvalpe.
  • #1   10. jun 2017 tillykke med de skønne små smiley smiley

• #2   10. jun 2017 Aww smiley Tillykke

• #3   10. jun 2017 Sikke en flok. Stort tillykke. smiley

• #4   10. jun 2017 Tillykke med dem smiley

• #5   10. jun 2017 Tillykke med dem.
    Vejning bør ske straks ved fødslen, da du ellers intet har at sammenligne med, når du efter et døgn skal tjekke om alle har taget på eller i det mindste ikke tabt sig.
    Samtidigt tjekker du for ganespalte og udgang bagtil. Begge dele har dødelig udgang ved fejl, så sådan et tjek kan ikke vente til dagen efter.

• #7   10. jun 2017 Tillykke.
    Flot kuld smiley

• #8   10. jun 2017 Tak , ja det er et stort kuld. Det er anden gang Zita har hvalpe - og alle hvalpe og mor ser rigtig fine ud , alle pruttede lige efter - så så selvfølgelig gennemgang. Alle hvalpe fandt hurtigt patter og sutter fint. Alle hvalpe var i fin kondition , så var ikke bekymret. Grunden til vi ventede til i dag - , var at tæven var rigtig udmattet og træt - så ingen forstyrrelser. I dag er alt okay og alle er vejet smiley Tak for kommentarer.

• #9   10. jun 2017 Tillykke med kuldet! Håber alt fremadrettet går som det skal.

Som de andre siger, jeg ville bestemt også veje og tjekke hvalpene efter i forbindelse med fødslen, min tæve fik 8 hvalpe i marts og det tog også på hendes kræfter til sidst, men det er jo så også derfor jeg assisterer det bedste jeg kan, for at aflaste hende undervejs - og så tager ikke mange sekunder at veje hvalpen, sætte halsbånd på, tjekke køn, bagdel og gane etc. - i min bog en vigtig del lige at tjekke hvalpen.

Selvom de dier har man før hørt om hvalpe hvor man ikke lige opdagede ganespalte etc. med det samme smiley
    - Det er jo ret vigtigt at kunne følge vægten, og så synes jeg da det er hyggeligt at vide hvilken hvalp er født hvornår mv smiley

• #11   10. jun 2017 tillykke med det fine kuld .. det var godt nok hurtigt at få 7 hvalpe til verden, kan godt forstå mor var træt ...

• #12   10. jun 2017 Tillykke med de fine hvalpe smiley

Hehe Isabelle, vores opdrætter måtte også i flovhed erkende, at der var en hanhund mere, end hvad hun først havde antaget. Så der var en hvalpekøber, der gik med til at få en hanhund i stedet for en tæve smiley

• #13   10. jun 2017 Isabelle
    Med 8 hvide hvalpe, bliver man nød til at kende forskel somehow smiley

Det er de små tynde velcrobånd, mine får på ved fødslen.

Vil dog gerne over i og finde en anden løsning, da jeg synes der er nogle ting ved velcrobåndene der er upraktiske.

Men jeg skal kunne kende forskel somehow - tidligere tegnede vi på dem med tusch men det holder ikke smiley

• #15   10. jun 2017 Jeg tør ikke bruge halsbånd.
    Hvis jeg fik en kuld ens hvalpe, ville jeg mærke med de harmløse voksfarver, lavet til formålet.

• #17   12. jun 2017 Tillykke og alt godt til de små

Kommentér på:
Endelig hvalpe.

Annonce