1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Forfulgt af uheld... (tæve og hvalpe syge) Forfulgt af uheld... (tæve og hvalpe syge)

Så engang et indlæg hvor en skrev at Labrador var en nem måde at tjene penge på, da de fik store raske nemme kuld.
Hmm nå godt så tænker jeg bare...
Her startede det ud med en smuttur med en anden lab, i tvivl om hvad jeg skulle ( beholde eller abort sprøjte) valgte beholde.
Alt så lyst ud og fødslen gik super.
Efter 2 dage begynder alt så at gå skævt, Bess får brystbetændelse, valfarter i to dage mellem dyrlægen og hjem.
Så kan vi ikke få bugt med en ringorm og vi vælger at få taget en prøve af det for at være sikker på det er ringorm.
Så får hvalpene ringorm, afsted igen og igen en prøve afsted for at være sikre.
Og nu til aften afsted igen, den ene lille stakkel har ikke kunnet tåle det vi har fået mod ringorm, så han er slået ud og har bidt i sit ben, det har de andre 7 også kunne lugte og har også bidt i det.
Har nu været afsted og er kommet hjem med en lille forbundet fyr som i nat sover ved mig eller alene med sin mor, som jo efter den hårde start ikke er vild med sine små.
Så om det er let tjente penge at få hvalpe som stueopdræt eller være avler kan jeg ikke se hvordan man gør.
Daisy

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forfulgt af uheld... (tæve og hvalpe syge)
  • #1   4. jan 2007 rigtig surt.. håber de får det bedre

men let tjente penge, der tror jeg ikke mange avlere vil give dig ret..

som du selv kan se det er ikke altid nemt og let, det kræver en del..

• #2   4. jan 2007 Nej hvor uheldgt, det er da ikke nemt tjente penge, når i har fået sådan en start. Synd for jer, når det skulle være en glæde, at få hvalpe. Håber de hurtig kommer over det.

• #3   4. jan 2007 åårrreee stakkels Bess, stakkels hvalpe og stakkels dig =(

Hvor er du altså bare uheldig.. Men godt Bess har dig som mor, du tager jo gerne afsted en gang for meget end en gang for lidt..

Hæng i søde, de er bestemt det værd =)

• #4   4. jan 2007 De er en kæmpe glæde lige meget hvor tit vi er ved dyrlæge og bestemt de er det værd.
    Dyrlægen idag mente at jeg lignede en der ville få svært ved at skille mig af med dem... hmm nej da.... skal bare ikke være hjemme når de rejser og "arme" de mennesker der tør købe dem, jeg har en klausul der hedder at jeg efter 14 dage 3 uger kommer på uventet besøg og hvis alt ikke er ok tager jeg hvalpen med hjem...

• #5   4. jan 2007 nogle gange lyder det som om man tjener en masse ved at få hvalpe og folk har hurtiht travlt, men f.eks den af min idag ja han skal ikke være mere syg for så er han udgift, så ikke mere mad til ham smiley

• #6   4. jan 2007 Dorthe: det er jo det der er, det har været 11 lækre uger man har fået lov at have dem ( og beholder min en selv, an på manden...)
    Men når nu de fare afsted i hele hytten og tisser i mens ja så er det lige før de bare kan hentes i porten...

• #7   12. jan 2007 sikke da noget møg.... du er da godt nok lidt uheldig... håber ikke det går så galt når min tæve skal have små her om 1½ uges tid hihi

Kommentér på:
Forfulgt af uheld... (tæve og hvalpe syge)

Annonce