{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Miniature American shepherd {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg vil gerne i kontakt med en MAS ejer smiley Jeg har forsøgt lidt på facebook gruppen, men den er helt død.

Bl.a. vil jeg gerne høre hvor man - gerne i Tyskland - kan finde nogle opdrættere som laver balancerede, racetypiske og arbejdsomme hvalpe. Jeg har lidt kig på Magic kennelen og Mathola.

Så forstår jeg samtidigt ikke helt det med FCI godkendelse og championat/landsholdsdeltagelse.

Racen er blevet godkendt i DKK ikke sandt?

Jeg ville blive meget taknemmelig for svar og kontakt.

Mvh
Cathrine


Kommentarer på:  Miniature American shepherd
  • #4   12. jan 2018 Ok jeg vil prøve at skrive til Cherie senere i dag smiley

  • #5   12. jan 2018 Heidi fra Lilsunkiss har jeg skrevet med og skulle gerne være på deres hvalpeliste smiley Men hun er meget travl så jeg vil helst ikke “belemre” hende med alle mine spørgsmål, jeg tror ikke at hun har tid.

  • Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 4 Svar: 97
    #6   12. jan 2018 “Udfordringen” med dem i forhold til fx landsholdsdeltagelse er, som jeg forstår det, at de er godkendt i DKK men ikke i FCI (endnu ihvertfald). Synes ellers at dem der er på vej ser super lækre ud smiley se evt facebook siden “Lilsunkiss Honey Bee”
    Lene Simonsen (kennel Beautiful Borders) har også en rigtig fin ung tæve, hentet i udlandet.


  • #7   12. jan 2018 Jeg mener at de er blevet FCI godkendt i 1996. Der er tyske MAS på HTM landsholdet eksempelvis.

    Jeg har bare læst at for at være på landshold skal tavlen gå 3 generationer tilbage, og det kan blive meget svært med en MAS fra Danmark tænker jeg? Eller overføres de tidligere generationer fra udlandet bare til DKK automatisk?

    Nu er det ikke et krav det med landsholds mulighed, men det ville da være en fordel. Jeg er meget vild med Freestyle, men sheltien gør bare for meget til at kunne være med i klasse 3 eks, og det er jo deroppe landsholdudøverne leger.

    Jeg tror Lenes er fra My Magic i Tyskland smiley


  • #8   12. jan 2018 Det er ikke “her-og-nu” jeg er i hvalpeplaner, mere 2019-2021, men jeg vil jo gerne være forberedt.
    Jeg tænker MAS, sheltie eller muligvis BC, det skal jeg også lige beslutte mig om smiley smiley


  • #13   12. jan 2018 AG så forstår jeg bare ikke Dexter som er af racen er på det tyske landshold i :-S Jeg synes det er meget forvirrende.

    De MAS’er jeg har set i Tyskland var tavse, men jeg har så heller ikke set dem lave agility. Jeg har kun set dem lave Rally og Freestyle/HTM. smiley


  • #14   12. jan 2018 Trine: Ikke udelukkende. Jeg har én, der ELSKER sin egen stemme, og hun bliver opdraget på samme vis som den anden, jeg har. Den anden gør ikke særlig meget. (Hun har gøet mere, end hun gør nu, og det skyldes helt klart opdragelsen). Men Isla er altså en rigtig vov-hund, og det har hun været fra helt lille. Hun kører i meget højt gear, hvor Luna er mere laid-back.

    Den lyder rigtig spændende, den MAS smiley


  • #16   12. jan 2018 Mht gøen har jeg prøvet flere ting (positive metoder) men alligevel bliver min hund bliver ked og mister begejstring og det kan jeg ikke leve med. Jeg kender en dygtig træner hvor hunden efter anti-gø træning endte med at blokere totalt og så måtte den pensioneres af al konkurrence, og det vil jeg ikke risikere for 3 certer. I Rally tager jeg tempoet ned og belønner anderledes og det hjælper meget, men det kan jeg ikke overføre til Freestyle desværre. Det afhænger også af hver enkelt shelties temperament som Bente skriver, og Jessie er en stress-bavian.

  • #18   12. jan 2018 Godt at I kunne minimere det smiley Jessies gøen kommer ikke under indlæringen, det er først senere når hun er flydende i tricket, så bliver hun så begejstret og det fortæller hun så højlydt om :-S

  • #20   12. jan 2018 Aha, ok. Den metode har jeg prøvet, men hun bliver meget trist af det. Jeg tror ikke hun forstår hvorfor jeg stopper træningen.

  • #22   12. jan 2018 Buch

    Jeg kan ikke hjælpe mht. MAS, men må give dig skulderklap for din observation af Jessie og hendes gøen!

    Virkelig sejt at du har observeret det og valgt at sige at resultater kan rende og hoppe, for Jessie skal være glad smiley

    FEDT! smiley


  • #23   13. jan 2018 Tak Tinna smiley

    Jeg har valgt at omsadle og skifte fokus overpå Rally fremfor Freestyle. Vi mangler 4 point fra at få Freestyle klasse 2 titel,så mon ikke hun får den klasse en dag, men vi stiller ikke videre i klasse 3, hvor man kæmper om certer til champ titlen. Tilgengæld har hun masser af begejstring for Rally’en uden at gø særlig meget, så der fortsætter vi så længe vi begge synes det stadig er sjovt.


  • #24   13. jan 2018 Så skønt! smiley

    Rigtig god vind med Rally'en smiley


  • #25   13. jan 2018 du har vidst du det dine svar her i tråden..

    jeg skal ikke kunne sige noget om deres lyd.

    Jitsu er meget stille når vi træner, men vi træner jo af gode grunde stadig ikke agility, men da nogle simple øvelser der bliver meget nyttige i sporten. under dennetræning siger hun ikke en lyd..

    er hun v. banen når jeg træner Molly - ja så kan jeg love dig for der er lyd på, men træner jeg på sidelinjen med Jitsu og en anden hund er igmg, så siger hun intet..

    hun elsker at arbejde og vil gøre alt for en godbid ????

    kommer der tilgengæld nogen hun ikke mener skal være der, så er der også lyde på madammen..

    jeg har løbet lidt med Heidis Bellis og er du ikke tydelig i det kropssprog og dirigering m.m. så gør hun eller synes jeg ikke hun siger en lyd..

    det er en dejlig livlig race??


  • #26   14. jan 2018 Mange tak for svar smiley

    Hvordan er det med FCI, ved du det?

    Ja det er jo racen jeg er faldet for, lyd er jo meget individuelt fra hund til hund. Det er en arbejdsglad race af hyrdehunde typen jeg søger, og lille til medium i størrelsen. Jeg har faktisk ikke fundet nogle punkter ved racen jeg ikke kan lide. Det virker også til at være en sund race.

    Hun er meget bedårende din Jitsu.


  • #27   14. jan 2018 Hm, men er det ikke det man referer til som en mini aussie i DK(den er jo trods navnet australian shepard ikke australsk, men amerikansk)?

  • #28   14. jan 2018 Jo nogle siger mini Aussie.

  • #29   14. jan 2018 Er det en race man har avlet sig frem til, ved at vælge små individer, eller er det en race der har en historie bag sig?

  • #30   14. jan 2018 jeg ved blot de endnu ikke er godkendt i FCI men mon ikke det kommer når nu de er godkendt v. DKK

    tak hun er en skøn og skør hund??


  • #31   14. jan 2018 #29 jeg har hørt i byen at de rigtig små er krydset med sheltier... Altså at man ikke har taget de små individer, men har krydset med anden race.

  • #33   15. jan 2018 Ah, ok så har jeg læst forkert vedr FCI smiley

    Sheltien kan ogsvå variere meget i samme kuld da der jo er collie i. Fra 5 kg til 15 i samme kuld har jeg set flere gange. I de MAS kenneler jeg følger lidt på sidelinjen ser kuldene typiske ud for racen.


  • #34   15. jan 2018 Jitsu har sat farten ned mht. at vokse så jeg er ret sikker på hun bliver mellemhund (under 43cm)

    hun er dog lidt høj bagtil, men det skal nok blive godt??

    min lille ballademager ????


    profilbillede
  • #35   15. jan 2018 smiley Hun ser mega sød ud. Jeg synes det lyder som en god størrelse, gid man havde en magen til smiley men jeg må vente noget mere.

  • #36   15. jan 2018 du må vente ja.... Heidi W laver jo et kuld igen nu her blot med anden tæve og hanhund - ved ikke hvad planen er med Ginny som er mor til Jitsu

  • #37   15. jan 2018 Det lyder spændende smiley Men jeg må vente noget mere for pt bor jeg i Berlin, men jeg vender hjem til sommer.

Kommentér på:
Miniature American shepherd

Annonce