{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Tilmeldt:
8. feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137

Sensitiv foder med fisk {{forumTopicSubject}}

Vores hund fik en maveinfektion for 14 dage siden. Han har fået antibiotika, canikur og skånekost siden og har det bedre, men vi er ikke i mål. Der er taget forskellige prøver som indtil videre ikke har givet noget, men der er stadig resultater undervejs.

Vores problem er at få noget mad i ham. Han har altid været selektiv, men nu er det helt håbløst. De fleste dage lykkes det med udkogt pasta og dåsefoder, men han kan ikke spise nok og hans mave/tarme skriger på noget andet.

Dyrlægen har bedt os forsøge at blande lidt tørfoder i skånekosten, men hendes forslag fra Hill's har absolut ingen interesse, så skal have fundet noget der er forholdsvist skånsomt for maven, men som er velsmagende. Meget gerne med fisk eller hest, da det plejer at være det der glider bedst ned. Og for lige at være ekstra bøvlet, så er han intollerant overfor ris.

Hvad findes der som kunne være værd at overveje?


Kommentarer på:  Sensitiv foder med fisk
  • #1   28. jul 2019 Når han er glad for fisk og hest ville jeg da købe det til ham og fodre med det.

  • #2   28. jul 2019 Vi (og hundene) er rigtig glade for Essential Nautical Living.
    Ellers kender jeg flere amerikanere der siger lige dele græskar, revet gulerod og kalkunkød (evt fars) kogt godt til en grød. Dét skulle få selv den mest smptspisende hund til at spise igen. Oftest brugt ifm sygdom/operation.


  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #3   28. jul 2019 Har du overvejet at lave maden selv?


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #4   28. jul 2019 Anni: Tror ikke helt jeg forstår. Jeg søger jo netop foder med fisk eller hest, der også er rimelig skånsom for maven.

    Louise: Essential prøvede vi til ham som hvalp og han havde ret blød mave på det, så ved ikke om jeg tør prøve igen. Det er selvfølgelig en anden variant, det må lige overvejes.
    Det andet lyder omstændeligt, hvis han så bare kigger på det og siger nej tak. Det er nemlig sket med rigtig mange ting jeg har prøvet at lave til ham smiley

    Griffen: hvad tænker du ift hjemmelavet?








  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #5   28. jul 2019 Mette b da min gamle hund fik dårlige nyrer, opsøgte jeg en dyrlæge med forstand på kost og sundhed. Jeg fik en grundopskrift på hjemmelavet mad kombineret med urter, det gjorde underværker for ham. Det kunne f.eks være kogt hirse, kogt broccoli og hvid fisk. det var billigere end det tørkost jeg fik anbefalet af min sædvanlige dyrlæge og det var meget populært

  • #6   28. jul 2019 Jeg mener at du jo kunne købe hestekød og fisk og fodre ham med det, når nu han er glad for det.

  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #7   28. jul 2019 Anni: ah på den måde. Han er helt klart glad for råt kød, men jeg er virkelig usikker på om det er ok, når han lige har haft noget mavehalløj som stadig ikke er helt opklaret.

    Griffin: det med at stå og rense og koge ting er desværre ikke en mulighed, da jeg pga smerter ikke har så meget overskud at rutte med. Jeg har dog overvejet noget barf kødmix som kan blandes med grønt/flager. Det ville være lidt derhen ad uden at jeg skal bruge alle mine kræfter.



  • #8   28. jul 2019 Hvad med den her fra Maxizoo, den bruger min veninde til hendes fodersensible hund, ofte kombineret med lidt havregrød. https://www.real-nature.com/da/produkte/real-nature-wilderness-fresh-water-adult-tor/?p=Hund&ft=1&lc=10&t=19,25,108

Kommentér på:
Sensitiv foder med fisk

Annonce