{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Tilmeldt:
8. feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137

Syg hund - så hårdt {{forumTopicSubject}}

Igår var det to uger siden vi var afsted ved vagtdyrlæge med hunden pga opkast. Dagen efter var vi afsted igen, hvor han blev indlagt til væskebehandling. Sidste søndag var vi afsted igen, fordi han blev dårlig og igen fik blodigt diarre.

Sidste uge blev han mere frisk, men stadig blød afføring. Igår gik han fra foderet igen, og i nat havde han dårlig mave og her til formiddag er vi nu tilbage ved blodigt diarre og en totalt slatten hund der intet spiser og kun drikker når jeg tvinger ham med en sprøjte.

Sidder og venter på dyrlægen ringer så vi kan finde ud af hvad næste skridt er, men jeg begynder virkelig at være bekymret for om vi kan redde ham.

Der er taget blodprøver og afføringsprøver og resultater af diarreprofil kommer forhåbentlig snart. Han har fået to slags antibiotika og er på kvalmestillende, og alligevel ser det ikke ud til vi rammer. Har overvejet en anden dyrlæge, men han er i behandling ved Evidensia Kolding og hun sparrer med nogle gastro-folk fra Fakse, så ved ikke om der overhovedet findes bedre alternativer.

For søren hvor er det hårdt, når man bare famler i blinde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hund - så hårdt
  • #1   29. jul 2019 Stort kram og rigtig god bedring

  • #2   29. jul 2019 Øv hvor trist, håber på er gennembrud og bedring????

  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #4   29. jul 2019 Tak alle sammen for jeres ord smiley
    Jeg vandrer hvileløst rundt og tuder, mens hunden bare ligger helt slatten.
    Håber virkelig snart dyrlægen ringer tilbage, så jeg kan køre ind med ham. Det her klarer vi ikke uden en indlæggelse.

    Det er desværre tredje sommer vi står med et sygt dyr. De to andre endte med aflivning, så jeg er snart i en tilstand af panik over om det her kommer til at gå samme vej.



  • #6   29. jul 2019 Altså hvis din hund er totalt slatten og du ikke mener I klare den uden indlæggelse, så ville jeg altså læsse hunden og kører til dyrlægen. Når det er akut så må de andre kunder vente.

  • #8   29. jul 2019 Jeg synes også, det lyder ret akut. Og jeg ville helt klart ringe og forklare, at du er rigtig bekymret. Så er jeg sikker på, at de nok skal tage dig ind noget før. Det er virkelig varmt og han er næsten med garanti dehydreret, når han ikke rigtig får noget væske.

  • #9   29. jul 2019 Jeg er ret sikker på, nu han nu er i et behandlingsforløb, at du gerne må køre over med ham, uden forudgående aftale - det har jeg ofte gjort med mine hunde. KD plejer at være ret åbne omkring disse ting, og ender det alligevel med en indlæggelse og hunden er (ved at være) dehydreret, er der slet ingen tid at spilde på at vente på telefonopkald m.v.

    Rigtig god bedring med ham. smiley


  • #10   29. jul 2019 Få vovsen i væsketerapi. Dehydrering og denne varme er en farlig kombination.
    Er der lavet billeddiagnostik?


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #11   29. jul 2019 Hjemvendt fra dyrlægen kommer lige en opdatering.
    Dyrlægerne har bevæget sig væk fra akut mave/tarm til undersøgelse for mere kroniske lidelser, selvom symptomerne har været meget voldsomme ift hvad de plejer for disse lidelser. Der er taget ny blodprøve og planlagt kikkertundersøgelse senere på ugen og så fik hunden væske så han forhåbentlig kan begynde selv at spise og drikke.

    Mistanken hedder bugspytkirtelbetændelse, mavesår eller IBD. Ved ikke rigtig hvad der er værst!


  • #12   29. jul 2019 Min Hannibal endte med alle 3 diagnoser på 1 måned, det var frygteligt.

    Anton har IBD og bøvl med bugspytkirtlen, han får Prednisolon dagligt og så længe han fodres korrekt er han stabil, men det har også taget er par år at nå hertil.

    Godt du kom afsted med ham, men blev han ikke indlagt?


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #13   29. jul 2019 Nej vi sad med ham mens han fik væske, og så kom han med hjem igen. De kunne alligevel ikke gøre mere for ham, så de vurderede han havde det bedst herhjemme.



  • #14   29. jul 2019 Øv hvor synd for jer!
    Iroh har også IBD, der viser sig ved opkast. Det har været et sindssygt hårdt forløb at få afklaret hvad han fejlede, og lige så hårdt er det at finde ud af, hvordan han nu efterfølgende fungerer bedst. Heldigvis kan vi holde symptomerne nede ved at fodre ofte, men det er godt nok også op ad bakke, når hunden er så småtspisende, at han bestemt ikke er sulten 4 gange dagligt...
    Så ingen gode råd herfra, bare tanker og et virtuelt kram smiley


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #15   30. jul 2019 Idag kom der svar på blodprøven og der er ikke noget med bugspytkirtlen. I morgen laves kikkertundersøgelse.

    Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til det. En diagnose med IDB er jeg ikke sikker på vi kan magte med en i forvejen møgkræsen hund, som ikke gider tørfoder og som er med rundt på ejendommen og jævnligt finder diverse ting at rode i, som vi ikke 100 % kan kontrollere.

    Men af aflive en hund, der kun lige er blevet 2 år, det er altså heller ikke tillokkende smiley


Kommentér på:
Syg hund - så hårdt

Annonce