1.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Forsikring - forhåndsgodkendelse Forsikring - forhåndsgodkendelse

Nones skal have foretaget et indgreb som forsikringen skal give forhåndsgodkendelse til.

Jeg ved allerede nu, at det først bliver uge 34.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg kan tillade mig og ringe og høre om de vil godkende det? Det er jo ikke akut, men noget dyrlægen, mener der skal gøres. Bør jeg vente til nogle dage før ? Eller har det ingen betydning tror i ?

Det ville være rart at vide, om man står med 100 procent egen betaling.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring - forhåndsgodkendelse
  • #2   4. aug 2019 Inden jeg gik i gang med allergi udredning og behandling kontaktede jeg sygeforsikringen for at høre hvordan jeg stod i henhold til dækning ect. smiley

Hvis jeg var dig ville jeg ringe smiley

• #3   4. aug 2019 BATDOG, det er nemlig også det jeg er bange for ! Måske skal jeg bare vente. Han skal jo have det lavet. Jeg ved ikke om de kan finde på at ringe til dyrlægen, så det måske også smart hvis operation er skemalagt og bestilt.

• #4   4. aug 2019 Jeg har været ude for det...
    Jeg betalte hos dyrlægen, sendte regningen ind og krydsede fingre smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #5   4. aug 2019 Da Ingle skulle MR-scannes sidste sommer, tilbød dyrlægen at søge forhåndsgodkendelse for mig. Agria afviste at forhåndsgodkende men bad mig alligevel sende regningen ind, og de endte med at dække alt andet en selve scanningen.

Basso blev CT-scannet for nylig, og her havde jeg egentlig opgivet på forhånd, men dyrlægen bad mig ringe op til forsikringen, og et par minutter senere havde han overbevist dem om at forhåndsgodkende. Jeg sendte regningen ind sammen med en halvstor regning fra egen dyrlæge, og de har betalt uden det mindste brok.

• #6   4. aug 2019 Eva, så tror du jeg skal høre om dyrlægen vil søge godkendelse ?

• #8   4. aug 2019 Jo, det er dyrekassen . 4.3

profilbillede
  • #9   4. aug 2019 Det kan vist ikke ses. Går ud fra koloskopien hører under endoskopien.

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #10   4. aug 2019 Ja, jeg er ret sikker på, at Agria ikke havde forhåndsgodkendt CT-scanningen, hvis ikke jeg havde fået dyrlægen til at snakke med dem.

• #12   4. aug 2019 Åh, jeg må lige høre dyrlægen derude så. Det kan også godt være at koloskopi ikke hører ind under endoskopi.
    Det var bare rart at vide. Ellers må jeg jo bare krydse fingre, og sende ind.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
    #13   4. aug 2019 Skal det ikke læses sådan at de dækker de oplistede ting, mens CT og MR skal forhåndsgodkendes. Ellers burde der ikke være et punktum efter og lign.

• #14   4. aug 2019 Jeg overlader det til dyrlægen. Det bare noget lort, den vanlige dyrlæge som har været med fra start, er på barsel. Men altså, så må han jo se i journalen. Jeg ved ikke hvad ellers jeg skulle have forsøgt. Tid og gentagende test samt foder og tilskud. Ved ikke hvad mere de kan forlange altså.

• #16   4. aug 2019 Mette, det kan da godt være du har ret ! Det ville give mening ! Jeg kan egentlig godt se det, nu du siger det. Det kan jeg da kun håbe ! Så behøver jeg måske slet ikke ringe derind !

• #18   4. aug 2019 Ja det mente jeg nok. Men hvis Mette har ret, så det jo ingen problem. Dyrlægen sagde godt nok, med mindre du smider dig ud fordi han har sådan en imponerende journal. Men de har kun dækket 2 regninger udad 7 tror jeg. Har ikke sendt de andre ind, har aniplan så konsultationen er dækket, og så var regningen kun på små beløb. Så det tror jeg nu ikke smiley

• #19   4. aug 2019 Det godt der er nogen der er vågen ! TAK Mette !

• #21   4. aug 2019 Hold da kæft ! Det er jo sygt ! Selvom man syntes man gør alt for at sikre sig, så kan man alligevel komme til at stå sådan der !

• #23   4. aug 2019 Hold da op ! Jeg har da aldrig kendt mage !
    Godt du var vedholdende og forlangte at snakke med chefen ! Man betaler alligevel en slat penge for den forsikring, så har de fandme også, at dække når man står i sådan en situation ! Jeg er egentlig glad nok for dyrekassen. Indtil videre smiley jeg var lige ærgelig at jeg ikke havde agria pga de havde en udvidet tand forsikring. Men det skulle nok passe de ikke havde dækket hans bøjle, alligevel.

• #26   4. aug 2019 Det burde ikke være et problem, når du har Dyrekassen.

Agria derimod er et skodselskab, efter min mening. De smider forbehold på alt og ændrer vilkår og pris konstant.

De kontaktede mig, da jeg fik Skye, da de åbenbart kontakter alle DKK-hvalpe (de samarbejder med DKK).
    Og damen der ringede blev ret mopset, da jeg kort forklarede dem hvorfor jeg aldrig vil have noget med deres selskab at gøre, og vil fraråde alle andre det samme.

Jeg har aldrig bedt om forhåndsgodkendelse hos mit forsikringsselskab (Dyrekassen DK). Jeg forventer, at de betaler det, som jeg betaler for, at de dækker, via min forsikring. Min dyrlæge vil altid bakke mig op, så de kan jo bare ringe til ham, skulle der være noget.
    Der har aldrig været bøvl med dem.

• #27   4. aug 2019 Vi har agria, og har hverken fået forbehold eller hævet prisen, selvom begge vores har været igennem et par ret så dyre omgange smiley

Da Ozzy skulle CT scannes kontaktede jeg bare Agria med det samme jeg havde datoen, mener det var 1 uges tid før scanningen, og så godkendte de den og dækkede uden problemer. Ingen forbehold på undersøgelser/ting der har med ryggen/lænden at gøre efterfølgende. Heller ingen forbehold eller cyste på hans hale som også løb op i 12.000 i alt eller sådan noget. Og heller ingen forbehold efter Mailos forløb med hornhindesår der endte i operation, eller hans operation for urinvejssten.

Prisen på Agris forsikring stiger dog en lille smule hvert år, men det er også den eneste prisstigning vi har oplevet, og har haft dem i 9 år smiley

Vores dyrlæge fortalte at ved CT scanning er det HELT normalt alt forsikringen skal forhåndsgodkende, og det er uanset om det er Agria eller dyrekassen, og at de altid skriver at dyrlægen vurdere det er nødvendigt, og at forsikringen altid kan ringe til dem, og de har aldrig oplevet problemer med hverken Agria eller dyrekassen, når det netop forgår sådan, og man sørger for forhåndsgodkendelsen smiley

• #28   5. aug 2019 Jeg har Dyrekassen, og da jeg ringede for at spørge, om de dækkede til en CT-scanning, så sagde de jaja, intet problem, og at de ville notere i Atlas’ sag, at der kom sådan en regning på et tidspunkt. De har været rigtig søde, de få gange, jeg har snakket med dem.

Jeg læser dog teksten fra forsikringen anderledes end Mette. Der er jo punktum efter lign. fordi det er en forkortelse. Der burde være et komma, men hvis du læser de to sætninger hver for sig, så giver de ikke rigtig mening. Så mangler der en slutning på det første og en start på det andet. Så jeg tror, at du skal have forhåndsgodkendelse til det hele.

• #29   5. aug 2019 Ej altså, er helt ked af at høre om alle jeres dårlige oplevelser med forsikring, det burde ikke være sådan !

Det er mærkeligt hvad de lige tager efter, hvis Rikke slet ikke har haft samme problemer. Jeg forstår også godt de gerne vil godkende først, når det er så store ting, som MR og CT.

Åh, jeg er ikke så skarp i at læse sådan en tekst, måske har du ret ! Men underligt hvis de vil godkende røntgen inden !

• #30   5. aug 2019 Det skal altså kun læses som om, at CT og MR scanning skal forhåndsgodkendes - der står, at det andet ER dækket af forsikringen. smiley

Tro mig - det står præcis som i Agria's betingelser, og det kræver ikke en godkendelse til at få taget røntgen osv. Kun MR og CT.

Jeg har Agria og har bestemt ingen dårlige erfaringer med dem. De har blandt andet betalt to CT scanninger og en MR scanning til 2 af mine hunde. Samt en masse andre undersøgelser og operationer.

• #31   5. aug 2019 TAK for det !

Det var godt, at ikke alle har dårlige oplevelser med Agria ! Ens situation er jo dårlig nok i forvejen med en syg hund smiley

• #34   5. aug 2019 Vi har også kun været tilfreds med Agria.
    God pris på hundene grundet rabatter. Asger blev forsikret som 4 års - efter vores bøvl med struvitkrystaller. Der var forbehold herpå og på prostata i 6 måneder, hvor efter jeg fik brev om at jeg nu kunne søge om at få det ophævet.
    Så gik han jo så i stykker med hoften og de betalte de hvide ud af øjnene på ham der. Og 1/2 år senere søgte jeg så om at få ophævet forbehold på prostata og urinveje - og det gik sgu igennem.
    Selv om de kort for inden havde udbetalt til hofteslagskaden.
    I dag er han fuldt dækket med ordningen 20% egenbetaling og 1000kr selvrisiko. Vi har fået tilbudt ændret til 10%. Men det er sådan noget kost/bennefit jeg tror vi er ok hvor vi er.

Til dit spørgsmål er jeg ikke i tvivl om det skal forstået som om de alm. Udredninger dækkes helt uden bøvl. Men scanningerne (mr og CT )skal godkendes.

• #35   5. aug 2019 Hov, man skal ikke svare på sådan noget, når man er træt. Sætningen nedenunder giver jo heller ikke mening for sig selv, så det er selvfølgelig fordi der er en overskrift med at de dækker følgende eller sådan noget.
    Undskyld L.P. For at skabe forvirring!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #36   5. aug 2019 har dyrekassen. da nanoq skulle ct skannes pga kræft, altså før vi vidste det var kræft, ringede jeg og fik besked om at det dækkede de.

• #37   5. aug 2019 I de tilfælde hvor forsikringen skal give tilladelse for at dække regningen, der vil jeg altid få det på skrift.

• #38   5. aug 2019 Nicole: Jeg fik at vide at så længe man søgte forhåndsgodkendelse, og dyrlægen skrev at det var vurderet nødvendigt og at de bare kunne kontakte dem ved spørgsmål, så var der ingen problemer. Hvor der godt kunne være problemer hvis man ikke sørgede for de ting, så det sørgede dyrlægen selvfølgelig for, og vores forhåndsgodkendelse gik mega hurtigt, uden nogen former for bøvl.

Vi har aldrig haft bøvl med agria på nogen som helst måde, de har altid betalt når vi har sendt regninger ind, og det går altid hurtigt med at behandle og udbetale pengene.

Kommentér på:
Forsikring - forhåndsgodkendelse

Annonce