1.165 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Sankt bernhardshund? hva skal jeg vide Sankt bernhardshund? hva skal jeg vide

Hej HG.

Vi går med tanken om at købe en Sankt bernhardshund. men er der nogle faldgruber som vi skal være særligt opmærksomme på med en sådan bamse.

Skal lige siges at jeg i alle de år jeg har bået hos mine for ældre, er jeg opvokset med Bernersennen hunde. vi går ud fra at det er ca det samme at passe en såden fyr...eller hva?
Bare kom med alt hva i har.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sankt bernhardshund? hva skal jeg vide
  • #1   20. maj 2007 de har haft ry for problemer med temperamentet - så find et seriøst sted

• #2   20. maj 2007 måske burde du tage og lave noget seriøst research inde på nettet, hvor der er meget litteratur og proff.viden at tilegne sig. Søg proff. viden istedet for den lette løsning, at folk herinde fra kommer med deres råd.
    u bør sætte dig ordentligt ind i racen - det kan ´du ikke gøre via hg.. Og to hunderacer er ikke ens selvom de måske er lige store SS så gå den tunge vej på nettet eller boghandleren..SSSS

• #3   20. maj 2007 anna Z> havde det godt på fornemmelsen er selv en del på BG og der får man ikke meget ud af tingende..
    Men jeg kan jo gå vidder med alt hva der bliver sagt og gør det skam også. jeg ved der følger et kæmpe ansvar og jeg er rede til at tage det

• #4   20. maj 2007 Jessie *Dreamdog*> WHO????? har du ikke et link?

• #5   20. maj 2007 SS hg kan man bruge til rigtige mange dejlig ting, en del gode råd - men farvet af hvilke personer der sidder med viden. Tag og kontakt kenneler med racen, find fakta omkring racen. Herinde findes mange gode råd til det daglige, men jeg søgte al den proff. viden jeg kunne finde i litteratur + nettet og kenneler SS
    Så får at du ikke skal blive altforoverrasket ville jeg nok gå denne vej SS

• #6   20. maj 2007 jeg havde holdt mig til berner sennehunde hvis det var mig..!!!!!

• #7   20. maj 2007 super duper takker.

• #8   20. maj 2007 Kira & Boss (*ordblind*) > Berner Sennen er en super dejlig hund med en dejlig personlighed. men der har altid været et eller andet over en sådan Sankt Bernhard.
    Sys simpelthen den er så fantastisk flot. Og jeg har hørt så mange dejlige ting om den

• #9   20. maj 2007 har den på nogen måde ikke godt af at bevæge sig op og ned af trapper...eller er den ligeglad:-)

• #10   20. maj 2007 Det er en vindel trappe fra køkkenet til første så noget mere end 4 trin

• #11   20. maj 2007 En anden ting du skal vide omkring det er at DE SVINER helt vildt, har selv to store hunde, og det er et monster arbejde at holde ens hus rent. Støvsuger nogen gange to gange dagligt. Men ellers er det nogle dejlige store bamser, kan kun anbefale de store racer. Husk også at være meget opmærksom på HD det er meget bredt indenfor sankt bernard.
    Held og lykke

/Lykke

• #12   20. maj 2007 Ja ok...Det har jeg hørt men hva er HD egenlig....ikke noget med Harley Davidson vel:-)

• #13   20. maj 2007 Ok super det var rart at vide...Det er vist nærmer damen der gerne vil have dan som dyne varmer...men det bliver nok noget med en låge så den ikke kommer op..

• #14   20. maj 2007 Hej

Jeg har 2 Sankt Bernarder.

Men hvad skal i bruge dem til Udstilling avl eller kun til hyggehund.

• #15   20. maj 2007 HD er hofte dysplasi..

Enten er hofteknoglen ujævn og gnider sig op mod skålen (meget smertefuldt) ellers kan den have løse hofter hvor skålen og kuglen ikke sidder sammen optimalt - risiko for hofteskred..

• #16   20. maj 2007 Mine hunde er her fra

http://www.zoomorf.dk/

Og de har en tæve der lige har fået 15 hvalpe.

Ane er en god og seriøs opdrætter fra Dkk.

Kommentér på:
Sankt bernhardshund? hva skal jeg vide

Annonce