{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Et adfærds-spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

På det sidste er Angel blevet rigtig slem til at snappe ud efter Baloo når hun går forbi ham eller hvis hun ligger under bordet fx og han kommer ind i rummet - så springer hun frem og snapper ham enten i kinderne eller i benene.

Hun er ca en måned eller halvanden fra sin næste løbetid - kan det være derfor? I så fald, vil det blive bedre hvis vi får hende steriliseret?

Når jeg er alene hjemme med hundene, er det ret sjældent at hun er efter Baloo, men hvis Peter også er hjemme så er hun stor-slem. Hvorfor er der forskel på hendes mærkelige adfærd afhængig af om Peter er der eller ej?

Helt generelt - hvorfor gør hun det? Det er ret irreterende - også for Baloo.... Han forstår det jo ikke helt.

Håber der er nogen som kan svare på alle mine spørgsmål - på forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et adfærds-spørgsmål?
  • #1   23. maj 2007 Hvordan er resten af kroppen når hun gør det (hale og øre stilling osv)

  • #2   23. maj 2007 Halen er høj og nogle gange logrende - men ørene er lagt tilbage....

  • #3   23. maj 2007 hmm tja, lyder underligt *g* det med halen virker for mig som at den vil sige "JEG bestemmer" overfor den anden.. Bider hun hårdt eller er det bare lige for at markere?

  • #4   23. maj 2007 Hun markerer bare...

  • #5   23. maj 2007 Og hvis det er en måde at udvise ønske om dominans - er det ret provokerende!

  • #6   23. maj 2007 Jeg tror umidlbart at det bare er et bevis på at det altså er hende der bestemmer og så skal den anden bare slet ikke komme her og tro noget smiley

  • #7   23. maj 2007 Jamen problemet er jo - at Baloo var her først og han er godt to år ældre end hende.... !!!???

  • #8   23. maj 2007 Det har ikke noget at sige, bare fordi han er der først gør det ham ikke til lederen smiley

  • #9   23. maj 2007 Nej - men rent "leder-mæssigt" de to imellem der blander vi os ikke... Men det giver hende jo ikke ret til fuldstændig umotiveret at springe på ham bare fordi han vil ind i stuen til os andre...

  • #10   23. maj 2007 Du skal tænke på at hunde giver mange signaler, så hvad der for os ser umotiveret ud betyder ikke at være det for hunden

  • #11   23. maj 2007 Tro mig - jeg er rimelig godt inde i signaler og ikke mindst de dæmpende signaler - derfor får det mine røde lygter til at blinke... Fordi det ikke virker normalt i forhold til NOGET af det jeg er blevet oplært i...

  • #12   23. maj 2007 kunne du ikke filme det og smide det herind. det er ike nemt når man ikke kan se det.
    hvordan er deres forhold ellers ?? leger de, er de glade for hinanden ?? osv.


  • #13   23. maj 2007 Hundesind: Det er lidt svært at filme - netop fordi det er så umotiveret. Men der er da visse situationer hvor vi kan se det komme... Men bortset fra det, så er deres forhold lidt ambivalent. De leger fint sammen - men Baloo gerne dominere hende når de leger. Men de kan ikke putte sammen eller lignende - Angel bliver alt for OBS hvis de er for tæt sammen i visse situationer. Angel har været hos os i godt et halvt år... Så jeg ved ikke om de ikke har vænnet sig til hinanden endnu...

  • #14   23. maj 2007 hvad mener du med hun bliver OBS. ??hvem ligger op til leg hende eller ham

  • #15   23. maj 2007 Hun er oppe på stikkerne - forstået sådan at hun ikke slapper af hvis han kommer ind og sætter sig sammen med os. Hun holder konstant øje med ham - og er meget stiv i sin krop - indtil at en af os lige ligger en beroligende hånd på hende og kæler hende, nærmest for at fortælle at det er okay at han er der. Det er som regel ham der ligger op til leg - han gider kun lege hvis han selv ligger op til det...

  • #16   23. maj 2007 ok, så hun søger ikke ham på nogen måde, hverken som tryghed/social kontakt eller leg. er det forstået rigtigt ??

  • #17   23. maj 2007 Ikke lige for tiden - men for bare en måned siden lagde hun sig gerne sammen med ham på madrassen og duttede til ham for at lege.... Men ikke længere...

  • #18   23. maj 2007 ok jeg vil komme med et gæt.
    du spørger:
    Hvorfor er der forskel på hendes mærkelige adfærd afhængig af om Peter er der eller ej?

    Fordi hun føler peter som sin trygge base, når han er hjemme,tør hun tryne ham,fordi hun føler at hun har peter i ryggen,hvorimod hun føler at du står mere bag baloo.

    Med hensyn til hendes adfærd vil mit gæt være, at både løbetiden spiller ind, men også alderen, hvis hun var en vild hund, ville hun sikkert søge væk fra ham og finde en anden partner, men den mulighed har hun ikke. det er
    kun hendes anden løbetid, og hun er ved at gå fra ung til voksen, så der sker meget inde i hendes lille hoved lige nu. Jeg ville tage det roligt lige pt. og så prøv at skabe nogle situationer hvor de vil være afhængige af hinanden, som kan sætte lidt skub i deres "fællesskab" at sætte dem i hundepension er en god ting, bare i en 2-3 dage, hvor de er væk fra jer og det eneste trygge er hinanden.

    når det var mit gæt, men vil lige sige at jeg jo ikke er adfærdsbehandler :0)


  • #19   23. maj 2007 Hundesind: Mht det med Peter og jeg, er det sjove at Peter SKAL op og stå og løfte hende over på madrassen når hun gør det, hvor jeg bare skal sige NEJ Angel.
    Det er hendes tredje løbetid hun er på vej i... ?????
    Og mht pension er det udelukket, fordi Angel tygger sig vej igennem jern-tremmerne ind til de andre bure... Det lyder voldsomt - men det er IKKE løgn. Hun kan ikke lide at der er hunde på den anden side - hun vil derind og tygger sig igennem. Det sted de har været i pension vil ikke tage dem længere pga Angel.... Og hendes adfærd overfor fremmede hunde i de andre bure...


  • #20   23. maj 2007 Og det er vitterligt ikke fordi jeg bare vil sige dig imod.. Jeg er meget glad for dit bud... Men det er bare for at vise, at det ikke er så "lige til"... Øv!

  • #21   23. maj 2007 som sagt hun er tryggere ved peter, ser ham som sin ligemand/kammerat hvorimod når du hæver stemmen må hun hellere høre efter, for når mor siger NEJ, mener hun NEJ. :0)

  • #22   23. maj 2007 Så du mener hun ser mig mere som "leder" (det er grimt ord det ved jeg godt - men humor me)??? Hvorimod Peter hendes "sammensvorne"?

  • #23   23. maj 2007 SELV om, det er Peter der forsvarer Baloo mest.... Fordi det jo ikke er nødvendigt for mig når jeg er alene med dem... :O)

  • #24   23. maj 2007 det var da en voldsom adfærd for en 1 årig hund.
    men så lav andre ting der kan binde dem sammen på en positiv måde. lav alt det positive med begge hunde på en gang. lufteture,legeture,søgning,nusning osv,


  • #25   23. maj 2007 ja jeg mener bestemt at hun ser peter som sin kammerat.
    mine egne hunde er fuldstændig lige sådan. min tæve mener hun kan være bisset ved hanhunden, når jeg er til stede på trods af jeg fejer hende hurtigt og kontant af.


  • #26   23. maj 2007 Hundesind: Ja - det er meget voldsom adfærd - og vi er på vildrede med hvad der er sket for hende siden hun har opført sig sådan. Men pensionsejeren turde ikke have hende mere, og han har endda selv amstaff og bullterrier - men hendes adfærd skræmte ham så han måtte sige nej tak for eftertiden...
    Men det undre mig bare - fordi jeg har jo et billede af at hundene ser Peter som lederen herhjemme...???
    Om eftermiddagen bliver de altid luftet sammen, når jeg træner dem træner jeg dem sammen for at se om jeg kan "knytte dem" lidt sammen - og de er altid sammen når vi ikke er hjemme...


  • #27   23. maj 2007 Slet ikke andre bud???
    Ikke at Jeres ikke er værdsatte - men vil bare gerne have så mange som muligt, så jeg kan se lidt på det... :O)


  • #28   23. maj 2007 der er jo forskel på at vær chefen(dig) og forældre(peter) hvis du forstår hvad jeg mener :0)

Kommentér på:
Et adfærds-spørgsmål?

Annonce