{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

at købe hund ifølge HG {{forumTopicSubject}}

Ja først så sætter du dig ned og læser 500 fagbøger om hunde - du kontakter en adfærds terapeut for at få bedømt om du er egnet som hundeejer og herefter ringer du til alle kennel klubber og sætter dig grundigt ind i hvordan de fungere -

Her efter tager du en tre, fire test for at finde ud af hvilken race der passer til dig også skriver du et indlæg her på HG så alle de andre brugere kan advare dig imod faldgrupper og i det hele taget fortælle dig at det er dog det tåbeligste de nogen sinde har hørt at du vil have den race.

Her efter besøger du ALLE avlere i landet der har med din race at gøre - du beder om en 10 siders redegørelse for hvorfor man skulle have hvalp fra dem - og hvis ikke de stiller samme krav JA SÅ STREGER DU DEM SOM MULIGE OPDRÆTTERE.

Skulle du finde en egnet opdrætter så skynder du dig at skrive her på HG igen for at få andres mening om dit valg og skulle du være så heldig at der ikke er nogen der har et RYGTE ELLER EN HALV VIND at komme med - så er det bare med at få købt en hvalp --

nåååååe nej for resten - du skal jo også lige finde en dyrlæge og få dig en halv fodermester eksamen så det lille pus ikke dør af sult -- og nåe ja - bare glem dyrlægen - du har jo Hg til at stille en direknose for dig -- og dyrlæger er alligevel utroværdige og aner ikke en skid om syge dyr... skulle du alligevel bestemme dig for at benytte en dyrlæge - så hav altid flere tlf nummer parat så du kan få en second opinion.

Nu er du så køreklar - puha da da, hvad er det jeg siger --- du skal jo også lige babysikre dit hjem så hvalpen ikke kommer til skade – og melde dig til en tre, fire kurser i hvalpe adfærd.


Jeg har igennem nogen mdr betragtet og deltaget i en del tråde omkring det at have hund – og jeg må indrømme at jeg ind i mellem undre mig over at det er blevet sååå kompliceret --- jeg siger ikke man ikke skal være velovervejet over det af få en hund – jeg tror bare at man kommer længere ved positivt at rådgive folk frem for at kaste verbalt op når folk stiller et spørgsmål. Det syntes jeg vi har en tendens til her på HG. Og hvad blev der lige af respekten for at vi er forskellige og vælger at holde hund på forskellig vis.. Hvornår var det lige at begrebet *familiehund* blev til overtrænet, stimuleret, poleret, adfærdskompliceret top tunet præmiehund. Hvad blev der af hunden der ligger i sofaen og fiser og som får lidt rester fra aftensmaden og som ungerne engang i mellem giver en kjole på.

Er der virkelig ikke plads til dem mere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at købe hund ifølge HG
  • #1   8. aug 2008 Det kan vist ikke siges bedere og mere sandt....

  • #2   8. aug 2008 *gg*

    Undskyld jeg griner - men din måde at sige det på er så perfekt..
    den passer utrolig godt ind på HG..


  • #4   8. aug 2008
    Hvad blev der af hunden der ligger i sofaen og fiser og som får lidt rester fra aftensmaden og som ungerne engang i mellem giver en kjole på.

    Det skal jeg sige dig... Der ligger to her. DOG får ungerne ikke lov til at gi' dem kjole på..

    Men Mutter hvor har du ret. selvf. skal man ikke købe hund med hovedet under armen , men så stor en videnskab , skal og bør det ikke være.


  • #5   8. aug 2008 der er mange her inde som har sofa hunde, hygge hunde.
    Der er os mange der er gode til at overfortolke. HOST.

    Tror bare folk er sindsyg trætte af alle de dumme mennesker som køber en hund, de intet aner om (da det jo volder dem problemer senere hen, ej, tænk kan den ikke med andre han hunde) der har hunden en mdr, så har man ikke tiden mere, har hunde til den er voksen , så det ud. ! så lad dog vær at få en hund!

    det er for let tilgængelig at få en hund for mange, for de tager det sq ikke seriøst.!

    Hilsen en, hvis hund, ligger i sofaen lige som vi snakker, Får Rester hver gang jeg spiser , og ikke er overtrænet / særlig meget trænet*G*


  • #6   8. aug 2008 kender som sagt en del fra hg, og mange af dem har sq sofahunde og får rester*G*

  • #7   8. aug 2008 He he he - ja vores elsker nu stadig en leverposteg mad ind imellem og rester fra bordet er det bedste i verden - meeeeen min mand mener at vi skal have foderstofeksamen for at fodre, så det der med kartofler etc. er fy da da da - men jeg giver dem det nu alligevel. LoooooooooooL

  • #8   8. aug 2008 men det er are aldrig dem der er særlig aktive på HG - for skulle man komme til at ytre sig om at man har sin hund for sin egen skyld så bliver man straks haglet ned -- jeg forstår ikke at der ikke er plads til forskellige måder at have hund på..

  • #9   8. aug 2008 godt skrevet...

  • #10   8. aug 2008 10 4 til dig, super godt skrevet..
    men hunden ligger sku i sofaen ;P


  • #11   8. aug 2008 Hold da op ! -KANON GODT INDLÆG !

    Mit synspunkt på HG er desværre ikke af de bedre mere smiley
    Jeg sys der er meget snobberi herinde. Og folk er meget, meget dømmende......

    Både omkring det du lige har skrevet Hundemutter -men også omkring det at have blandinghunde, samt hunde uden stamtavler.

    Her hvor jeg kommer fra, er man flinke ved hinanden, hjælper hinanden, og snakker godt sammen om dit og dat......

    Jeg er typen, som tror på det bedste i folk -men det er nogen gange svært herinde, da der altid bliver hakket på nogen smiley


  • #12   8. aug 2008 Og forresten>> Hehe, ja mine hunde får af og til tøj på for sjov. Og lige pt ligger de alle 3 og sover i hver sin sofadel.... smiley

    Og de får masser af menneskemad smiley Og fakkertal oz kattemad nogen gange, for det ka de skide godt li smiley


  • #13   8. aug 2008 Der er jo også den anden side af det: Man ser et billede af en sød hvalp (og det er alle hvalpe jo), beslutter at det er den perfekte hund (for det siger sælger jo), køber for derefter at finde ud af at du ikke ved nok om hvad du laver eller hvad hunden egentlig er for én.
    Man tager problemerne som de kommer og lytter til råd af forskellig kvalitet på HG i stedet for at forebygge/træne tingene på forhånd (ting som enhver "du har ny hund" bog indeholder), og en dyrlæge ringer man ikke til medmindre mindst 7 siger det i en tråd som man panikslagen har oprettet kl sent for man havde jo besluttet at vente og se om nussegøj på mirakuløs vis selv kan få grenen ud af halsen. Det er jo dyrt at ringe til dyrlæge.
    Når der så er gået et par uger opdager man ved et tilfælde at der i lejekontrakten ikke er tilladelse til husdyr, hunden bliver for stor, at man skal snart føde el. lign. og sælger den til næste person der bare ikke kan stå for "den perfekte familiehund", for det siger man jo i annoncen og den ser SÅ sød ud på billeder.


    smiley


  • #14   8. aug 2008 Smukkere kan man ikke skrive det.. Har selv tankerne ind i mellem, bare ikke formuleret på den måde..

    Er overrasket over hvor dybe i to kællinger har været i Jeres indlæg i dag.. Der er ikke et øje tørt!


  • #15   8. aug 2008 hvor er det godt sagt det der (;

  • #16   8. aug 2008 tror ikke det kunne siges bedre smiley

  • #17   8. aug 2008 Måske de personer der giver disse råd om hundekøb (som du vist i øvrigt overdriver en smule smiley ) håber at deres indput bliver bearbejdet bare en smule...
    For at køber skal undgå hvalpefabrikker og hundehandlere, at købe en race denne ikke aner hvad er, at købe en hund der er disponibel for en grum arvelig sygdom, eller bare generelt for at forberede køber på at en hvalp ikke er lutter lagkage?

    Hvis du tager dit eksempel på "forberedelser før hvalpekøb", så er det da hundrede gange bedre om folk overdrev deres søgen på den vis, end som nogen i dagpraktisere, slår op i dba og tager hunden med de sødeste farver...


  • #18   8. aug 2008 *fnis*

    Skidegodt stillet op....

    Hyggehundene, og de rolige, harmoiniske hunde er skam herude ....


    Ejerne er bare ikke herinde på HG- eller så er de i hvert fald ikke så tit, som nogle.

    De er nemlig igang med at træne sammen med vufferen( som de fandt i dba)



  • #19   8. aug 2008 he he
    du har evigt ret
    synes det største problem her på siden og det jeg blev mest chokeret over iforhold til andre forums jeg er på.
    er at folk (ikke alle heldigvis) har tendens til at tale grimt til hinanden og er utroligt nærtagende


  • #20   8. aug 2008 Super godt indlæg, godt skrevet og hvor har du dog ret!

  • #21   8. aug 2008 Jamen, det at få baby, når man har hund er jo egentlig ligetil og faktisk nemt...

    Men spørg lige herinde.....Holdningen er mere eller mindre at man skal ha overskud til at træne MINDST 2 timer om dagen med hunden- gåture ud over træningen skal man helst bruge ca 3 timer på- ellers er man virkelig en dårlig hundeejer....

    Når så det er en førstegangsforælder, der i forvejen en dødnervøs for ikke at gøre alt helt rigtigt, nogen bliver også påvirket af omgangskredsen der ikke har hund til at det er uforsvarligt o.s.v.- Ja så tror de at man ikke kan ha hund og barn samtidig....

    Men det kan nu også gøre mig harm når folk sælger eller afliver deres hund kun fordi de venter barn.-


  • #22   8. aug 2008 Jamen- de fleste bliver da også aktiveret no, og helt ærligt....Hvor svært er det at tage vuffer med ud, når man alligevel skal ud og trave med barnevognen....

  • #23   8. aug 2008 Hold da op et godt indlæg!

    Lige mine tanker. Men det nogle af alle de "regler" der er herinde, har da fået mig til at se nogle ting, som jeg faktisk slet ikke havde overvejet, selv om jeg har haft hund før.

    Man lærer jo hver dag...


  • #24   8. aug 2008 Hundemutter...
    Den hund bor helt sikkert hos mig...

    Hun elsker sovs og kartofler, flæskesteg, frikadeller med mere... og hun får det... det gør kattene også.

    Ja ja ja... jeg er slem, det fandt jeg ud af da jeg købte hunden. At tænke sig jeg købte en hund uden i de mindste detaljer at kende de to racer der er i hende... puha hvordan kunne jeg gøre det? og ikke nok med det, jeg kom til at skrive her på HG at jeg ikke kendte især den ene race... så kørte lavinen, og jeg var både ansvarsløs og meget mere.

    Jeg synes du rammer rigtig godt holdningen herinde, jeg har også opfattelsen af at familiehunden er en uddød race... men den bor altså hos mig og har det super godt.

    For mit vedkommende skilter jeg ikke så meget med hvem jeg er, netop fordi jeg ikke gider hele tiden at skal forsvare mig.


  • #25   8. aug 2008 jeg giver nu Mark Blom ret. når der bliver skrevet alt dette om at sætte sig ind i hunden og tænke på aktivitet og lign. så er det en modreaktion på alle de hovedrystende ting man læser især i annoncerne, hvor hvalpe og unghunde bliver videresolgt fordi de fylder for meget, kræver for meget, tisser på gulvet eller gør af postbuddet.

    så kan det da godt være man går i den anden grøft. jeg tænker da også tit på at det er et utrolig højt træningsniveau mange har, men så tænker jeg at de jo også har en anden slags hund en jeg.

    mine er bestemt sofahunde trods agility og opdræt, dog vil jeg godt have mig frabedt tøjet. det er kun min barndoms Pjevs, der har haft den oplevelse, da var jeg 7 år og syntes han så bedårende ud i hvid kjole


  • #26   8. aug 2008 Conni J

    Det kan godt være det er sat på spidsen... men overdrivelse fremmer...

    Det er rigtigt mange bare køber en hund uden at tænke sig om, men jeg synes der er en tendens til at hvis ikke ens huns er raceren med flotte papirer, har vundet en masse præmier og får det dyreste hundefoder eller bliver trimmet hos en bestemt trimmer på en bestemt måde, så er man straks stemplet som dårlig hundeejer... det tog 1 minut, så havde jeg den følelse bare fordi jeg brugte et forkert formuleret ord, og al argumentation var værdiløs.


  • #27   8. aug 2008 Kan kun sige Laika.. Hun ligger i sofaen, sengen og på hvaestolene(Dog kun hvis der er hynde på). Hun spiser altid hellere vores resten end sit eget tøre ulækre mad (hvis man spørg hende). OG hun eeeelsker at rende rundt med en af mine t-shirts på..(Tosse!) Laika er en blanding af alt muligt, og jeg elsker min hyggetid med hende overalt på jorden..
    Og til det med spædbørn og småfolk, så venter vi os en lille en til november, og jeg ser hende da bare som en "hjælp".. Er sikker på at hun vil passe godt på vores bebs når den skal ligge ude i barnevognen, eller hvis mor lige skal på wc...


  • #28   8. aug 2008 jeg kan sagten se det fra begge sider, Tina P

    jeg tænker også nogle gange, at det er svære at finde ud af hvad hunde skal spise til aftensmad end hvad jeg skal spise,
    bliver svimmel ved tanken om hvor meget aktivitet nogen folk giver hunde,
    tænker jeg havde aldrig fået japansk spids, hvis jeg først skulle læse om racen, der findes ingen bøger om emnet

    jeg har heller ikke læst tykke bøger inden jeg købte hund, interessen for hund har jeg altid haft
    det var mere eller mindre tilfældigt at det blev en japansk spids vi fik
    mht foder og motion har vi prøvet os frem.

    men når nogen laver en tråd, hvor der bliver spurgt til racer, motion og hvordan man vælger den rigtige hund til sig selv, så får man jo gode råd fra mange mennesker og det kan godt komme til at virke overvældene, alle kommer jo med deres.




  • #30   8. aug 2008 Tja, jeg synes nu at det er fint at folk herinde er nogle skrappetanter selvom det selvfølgelig kan tage overhånd indimellem.
    Men nogle gange er det altså nødvendigt at skære det ud i pap for dem som er knap så kvikke og tror at en hund er noget man bare køber...

    Og hvis folk herinde ikke er direkte kommer dem der spørger heller aldrig til at lære noget. Og lad os sige at bare én person om dagen tænker sig om igen før de køber hund (for omtanke før hundekøb er efterhånden en sjælden set ting) så ser jeg det som noget der kan redde en enkelt hund til fra at være misforstået og blive aflivet fordi dens ejere ikke vidste nok om det at have hund.

    Så skræp løs HG - jeg tror det hjælper !! Og lige en sidste ting - overdrivelse fremmer forståelse...


  • #31   8. aug 2008 NJ B

    Jeg er enig med dig i det meste.

    Når jeg stiller et spørgsmål, kan du jo ikke se hvor meget jeg har sat mig ind i tingene, derfor mener jeg heller ikke du kan vurdere om jeg skal have hund eller ej.

    Man spørger jo ikke ind til hvad personen i forevejen, nej man sabler bare ned, det synes jeg ikke er rart.


  • #32   8. aug 2008 Ha ha... Dejligt morgenindlæg... ;O)

    Hilsen amstaff ejeren der lader sin hund ligge og fise den af i sofaen, nøjes med at smide den i haven når det regner - har ikke et helt arsenal af diverse medikamenter i skabet, for der er intet en dåse fiskeboller ikke kan klare - har brugt diverse træningsbøger som optænding i brændeovnen... For jeg elsker min hund der er 52 % uopdragen Brian.. Havde hun ikke været det havde hun jo ikke været Baily...

    Men alt det kunne jeg ikke drømme om at skrive herinde ;O)


  • #33   8. aug 2008 Godt sagt... jeg tror der er mange der deler din holdning... men der er afgjort ingen bedre end dig til at skrive det.. hehe. det var fantastisk smiley

  • #34   8. aug 2008 Super godt indlæg Hundemutter...

    Jeg følger med i mange tråde, og finder ofte noget brugbart og spændende.
    Deltager sjældent i en tråd, da jeg har to papirløse hunde....For jeg gider simpelthen ikke blive nedgjort, som man kan se mange blive...
    Og især hvis nogen har et problem...så skriver man jo for at få hjælp og vejledning...ikke for at blive hylet mere ud af den, end man nok er i forvejen.

    Selvom jeg ikke har læst 27 hundebøger, ser jeg mig ansvarlig nok til at ha' hund.

    Er på HG, fordi det er fedt at se alle disse lækre hunde (med el. uden tavler - utrænede el. toptunede).

    Der er mange gode tråde i forums...Og man kan jo altid lære noget nyt..


  • #35   8. aug 2008 en god regel for ikke at træde nogen for nær, er at nøjes med at svare på det man reelt bliver spurgt om.

    det er en regel, jeg forsøger at praktisere, men det hænder selvfølgelig at man bliver grebet af et emne og kommer til at give mere end der bliver bedt om


  • #36   8. aug 2008 Dorthe E

    Ja sådan er det også hos os, lige borset fra seng og sofa, der får hun ikke lov at komme i... men hun sniger sig tit op.


  • #37   8. aug 2008 Jeg synes det er godt skrevet. Der er formentlig overdrevet bare en anelse, men man kan godt gå hen og få den opfattelse her på HG nogen gange, at det kræver en BA at få hund

    Men nye hundeejere skal jo starte et sted. Og folk er jo forskellige. Nogle har brug for at studere meget inden de køber hund. Andre klare sig rigtig godt via improvision. Og selvfølgelig er der også nogle som bare burde holde snuden væk fra hunde hvad enten de har en BA i hund eller ej.

    Min første hund Felix, var der da heller tænkt meget over. Hunden jeg havde haft i barndommen var blevet aflivet og jeg måtte bare have hund igen. Fandt annonce i avis, læste 5 linier i en hundebog om racen, kørte ud og kiggede på hvalpene og så var jeg solgt. Jeg købte en terrier, en terrier som var den der ”herskede” over de andre i kuldet, så en lille han med ego. Og jeg vil da gerne indrømme, at der var da mange ting som jeg kunne/ville have gjort bedre, hvis jeg havde været bedre rustet. Men han var sg dejlig alligevel på trods af hans tendens til at ville bestemme.
    Men jeg lærte også meget af ham, lærte hvordan mine hunde i dag i hvert fald ikke skulle opdrages og hvordan de skulle opdrages. Ind imellem skal man bare lære af sine fejl.


  • #38   8. aug 2008 Der er meget, der er sort/hvidt på HG.
    og langt de fleste har hundehold lige midt i mellem.

    Nogen gange er indlæggende afsindigt frelste - det er ofte dem, der starter med: Er det bare mig, eller???
    Det er tråde, der har været der en milliard gange, handler om avl på unge hunde, hunde der er til salg - osv.
    Alle ved, hvad andre siger i disse tråde, og de er gudsjammerligt kedelige :o)))

    Vi har alle vores kæpheste - og når vi forsvarer disse kæpheste allesammen, så kommer det jo til at se ud som om, at man skal gå igennem den uhyggelige liste, der er skrevet i trådstarten...

    Men nogengange kunne vi godt være bedre til at skelne mellem ulemper og katastrofer.
    Det ER ikke en katastrofe, hvis Fido lever af pedigree.....


  • #39   8. aug 2008 Tja.. Jeg har da hunde der ligger i sofaen,får rester osv,som i betegner en familiehund.. Men udover det laver jeg meget andet med hundene og har da osse et barn..

    Ja har tavle.. Men man kan måske ikke ha begge dele i følge HG ?

    Jeg har en hund inde til formidling og afviser folk,når de ikke lever op,til det jeg syntes hunden fortjener og der er mere end en sofa og rester..

    Kunne ikke drømme om at kaste min race,ud til uvidende folk


  • #40   8. aug 2008 Stine M

    Hvodanr vurderer du så at det er uvidende folk du har med at gøre på HG, .. Bare rent nysgerrighed.


  • #41   8. aug 2008 Tina P.. det vudere jeg ikke på HG..

    Det vuderer jeg ved personligt møde og mere end en gang..

    Samt vi er 2 par øjne på og ja vi er kritiske..

    Men de hunde der kommer ind,er ofte hunde,hvor dyrlægen ringer med sprøjten i hånden..

    Hvis ikke vi gør vores bedste for hunden,kunne dyrlægen lige så godt ha sat nålen i hunden


  • #42   8. aug 2008 okay...

  • #43   8. aug 2008 Ja, det er måske meget morsom skrevet... men der er jo en grund til at der er så utroligt mange hunde til videreformidling, hvalpe som unghunde og ældre hunde. Det er netop fordi folk ikke sætter sig ind i hvad det vil sige at have hund.

    De læser ikke diverse hundelitteratur, de besøger ikke forskellige kenneler - for havde de gjort det, havde de nok fanget at en hund kræver mere end en plads i sofaen, rester fra bordet og en gang luftning i haven.


  • #45   8. aug 2008 du har da så ret... smiler


    derfor skal man holde hovedet koldt, når man hopper på HG.... sortér og brug det man kan....


  • #46   8. aug 2008 det er så samtidig tankevækkende, at dyreetiskråd, mener at dyresex ikke er skadeligt for dyrene.... !

    men ellers er det rigtigt, at mange køber dyr, uden at vide hvad filan de skal gøre ved dyret... så det måtte gerne gøres lidt sværere... smiler


  • #47   8. aug 2008 Tror sgu jeg ELSKER trådstarter...... det er præcis det jeg har skrevet i 1000 forskellige tråde......og så er der endelig een , der samler der i een enkelt.

    Jeg kunne ikke drømme om at spørge om noget her på HG.... Her er folk dælme for " kloge " ....fordømmende... og alt-vidende for mig....der KUN har haft hunde i 40 år ( voksenår )....og ingen problemer har haft... hverken med sygdom...aggressivitet...mad.....osv. uanset om der var racerene eller blandinger.............så indtil videre må jeg da gøre noget rigtigt uden HG's " kloge ord"......:O)


  • #49   8. aug 2008 ulven >> jepper.. smiler

  • #50   8. aug 2008 Det jeg ikke forstår er at folk tror at "træning" behøver at betyde militærdisciplin. Jeg har indkøbt min hund fordi jeg savnede at gå til hundetræning med min stedfars hund (er forøvrigt førstegangskøber men tog både tests, læste bøger, ringede til flere opdrættere, besøgte og sørgede for at jeg følte mig helt sikker ved valg af race og kuld), men det betyder altså ikke at vi ikke laver andet. Agility er 2 timer om ugen, udstillinger er 4 dage om ÅRET, og tiden ind imellem går altså ikke med hysterisk børstning eller overstimulering.
    Det er jo fuldstændig vanvittigt at mene at en hund kun er familiehund hvis den absolut intet laver - hvilket i mange tilfælde sikkert er en af grundene til at vi ser så mange "hjælp, min hund smadrer ting" tråde, for det ER ikke det alle racerne er designet til. Det ville være super hvis man som minimum gad undersøge hundens aktiveringsbehov, men det er åbenbart ligemeget når den er sød som hvalp.


    DIMACE
    Som jeg forstod det mente man at der ikke var behov for forbud idet vi allerede har en dyreværnslov der gør påførsel af ubehag/smerte ulovligt, ikke fordi de mente at al dyresex var helt ok.


  • #51   8. aug 2008 Meget sjovt indlæg :o)

    Jeg synder vist på mange områder, hvis jeg ser på indlægget.
    Har en hyggehund (har vi ikke alle det ?) og hun er blandet.....hun får da lidt rester ind imellem, men sovs og kartofler er bandlyst.
    Hun går ikke til træning af nogen art, men er gør-det-selv trænet.

    Jeg har da læst en smule bøger, men ejer faktisk ikke selv en hundebog....måske gør jeg, men aner så ikke hvor den er. Har dog taget 2 kurser i hundepsykologi for nogle år siden og det var helt bestemt meget givende og lærerigt.
    Stoler på min dyrlæge som jeg har brugt de sidste 15 år, men jeg kontakter ham ikke i tide og utide p.g.a småting.

    Jeg syntes nu ikke at det er en videnskab, at have hund.....måske fordi jeg har været i det i så mange år, men med sund fornuft og intution kommer man langt :o)

    Så jooooo....os med de såkaldte hyggehunde findes da bestemt herinde....hvad det ord så skal dække over ? :o)

    Angående snobberi herinde.....tjaaa.....jeg møder det ikke i stor udstrækning. Er da i gruppe med næsten udelukkende tavlefolk og der er der bestemt ikke noget snobberi at spore.

    Tror måske at nogle tager venlig mente råd og vejledning som snobberi og bedrevidenhed.......men så ligger fejlen hos en selv og ikke den anden :o)


  • #52   8. aug 2008 søster mcfluff >> de udtalte i tv, at dyrene ikke led under menneskets misbrug af dem til sex... derfor mente de , at der ikke brug for et forbud...

  • #54   8. aug 2008 DIMACE

    Måske fordi de havde nogle andre eksempler i tankerne.. F.eks når bønderne tapper sæd af orner... Det var så hudt jeg visker et af eksemplerne som de brugte


  • #56   8. aug 2008 ååhh hvor har jeg det bare dårligt i maven lige nu. de sku fandeme skulle de.... åååhhh stakkels orangutan

  • #57   8. aug 2008 Ulven.......fy for satan (undskyld sproget)......jeg tror også jeg lige kaster op :o(((
    Men man bliver desværre nødtil at få så groteske tilfælle frem før der gøres noget.....nøj hvor føler jeg med den lille abe....kan sku næsten ikke rumme det :o(


  • #59   8. aug 2008 Synes der mangler en punkt.... Du må slet ikke have hund hvis du ikke er mangemillionær for ellers kan man ikke rigtig tage sig af den

    Mvh. to sofa/senghunde


  • #62   8. aug 2008 ULVEN

    Men igen - det du beskriver går klart ind under dyreværnslovens første paragraf.


  • #64   8. aug 2008 ULVEN

    Svaret på det problem er næppe at man bare laver flere love.


  • #67   8. aug 2008 Nogen opfatter velmente råd som hakkeri..

    Når jeg bliver træt af HG, så er det ikke fordi folk hakker, men fordi folk føler sig hakket på, personligt angrebet og går i forsvar ;o)))))))



  • #68   8. aug 2008 Hahah - Kald mig bare dum - det er lidt ligesom at tandlægen ikke kan lave ALT for gode anbefalinger i forhold til tandbørstning, for så bliver han bare arbejdsløs :o)))))))))))))

    Ja, jeg kan godt se det - så ryger alle de sjove tråde :o))))


  • #69   8. aug 2008 Nicklas det tror jeg kommer lidt an på hvem man er, og hvilken hund man har.

    Jeg har da haft min sag for begge gange, jeg har haft hvalp!


  • #70   8. aug 2008 Nicklas

    Du får en 5'er hvis du skriver det i næste "hjælp, min hund gør noget den ikke må" tråd uden at få en sviner igen. smiley


  • #71   22. aug 2008 Det er noget af det bedste der er blevet sagt længe... synes det er blevet alt for kritiserende og for firkantet, hvis man kommer med noget her inde....

Kommentér på:
at købe hund ifølge HG

Annonce