{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Øv bøv {{forumTopicSubject}}

Arrrrghhhh må lige ud med det. Perle er blevet bidt af en kat i højre baglår. Der er gået infektion i skidtet og hun er sat på meget kraftig penicillinkur og skal holdes i ro. Benet er hævet og varmt, hun er selvfølgelig stokhalt. Dyrlægen har vendt tommelfingeren ned for konkurrencer d 1/9 og 8/9. ØV - altså hvorfor skal sådan noget ske; nu kørte det lige så godt med eftersøgningen og vi har fået trænet virkelig meget spor i sommerens løb. Nu er der godt nok ikke plads til svipsere ved de tre sidste konkurrencer i år, hvis hun skal være E-hund næste år.
Nå, men hundens helbred er trods alt det vigtigste og lige nu har hun mest brug for noget TLC.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv bøv
  • #1   21. aug 2019 Det er sgu da en træls situation. Hvorfor havde Perle ikke den rødhårede bodyguard ved sin side? Så ville den slags ting ikke ske smiley

  • #2   21. aug 2019 Den rødhårede bodyguard mente vist ikke at det sorterede under ham at beskytte Doberen mod katte.
    ... faktisk er han ret positivt indstillet overfor katte smiley . Han sidestiller dem med kaniner som er i kategorien 'buddies'. I modsætning til mus og rotter som skal dø.


  • #3   21. aug 2019 Åh, øv!! Jeg kender det desværre smiley Da jeg skulle ud i min allerførste A-konkurrence på hjemmebane, mistede Bella en klo ugen før, og blev dømt til ro i mange uger.

    Hvis Perle ikke er super stærk i spor, tror jeg du får det svært her i efteråret. Man går som regel på stub eller jord, og det kræver en meget stabil næse for at komme hele vejen rundt.

    Men jeg krydser for jer smiley


  • #5   21. aug 2019 Æv, hvor træls! smiley god bedring med hende.

  • #6   21. aug 2019 @3: Perle er normalvis ret god på spor smiley Vi er faktisk kun en enkelt gang kommet ud for at sporet var noget rigtig lo**. Det var det så tilgengæld for alle. Hun er trænet meget på stub og barjord. Hun er ikke vindfølsom og har gået sine bedste spor om efteråret på pladder i en 'halv pelikan'. Så det er jeg ikke så bekymret for smiley Vores achilleshæl er eftersøgningen; hun elsker figuranterne, men det der løb-noget er ikke helt nemt smiley
    @4: Jamen det gør den når den går i vejsiden for enden af 8 m flexiline og træder på noget, der så viser sig at være en ret eksplosiv kat smiley Det er en kat, der bor på vores vej og normalvis virker den rimeligt fredelig. Doberen vil mægtig gerne jage den, men får selvfølgelig ikke lov. Katte lå simpelthen og tog en lur i det høje græs i vejsiden (det er en MEGET lidt trafikeret blind vej smiley ).


  • #8   21. aug 2019 Nok elsker min dober at rende efter noget der bevæger sig, meeeeen hun er en ret blid og blød hund, så nej, hun sætter ikke lige en lille missekat på plads smiley
    Hun er god til at fange mus og rotter, men det mig der skal slå dem ihjel smiley
    Jeg tænker at katten måske godt har været klar over at vi kom, men måske ikke lige gad flytte sig: min mand og jeg gik og snakkede og opdagede ikke noget før eksplosionen.


  • #10   21. aug 2019 Tender love and care smiley

  • #11   21. aug 2019 @9: Tak smiley

  • #12   21. aug 2019 Kattebid er altid noget af det værste, om det er andre dyr eller mennesker, det går ud over. God bedring med Perle. smiley

  • #13   21. aug 2019 Ja, dyrlægen sagde også at det bestemt ikke var til at spøge med smiley

  • #14   21. aug 2019 Nej, jeg har prøvet det nogle gange på egen krop desværre, og jeg undgik heller ikke behandling.

  • #15   22. aug 2019 Stakkels Perle. Hun må have fået sig noget af en forskrækkelse. smiley og ja, kattebid kan være grimme.

    Og øv, at sådan noget altid skal ske på et så upraktisk tidspunkt.


  • #16   28. aug 2019 Ej hvor er det ærgerligt for jer! Håber dog at Perlen snart er klar igen, ville være ærgerligt hvis i missede E hunden pga en kat. smiley

    Næste gang der er kat på færre skal du bare tilkalde forstærkning fra sorte slyngel og brune bandit, de har erfarring med flabede felines !


  • #18   30. aug 2019 En lille update på Perlen. Benet er næsten godt igen. Der er stadig en smule hævelse lige over hasen. Dyrlægen har givet grønt lys for at komme igang med træningen igen. I løbet af denne uge har hun gået spor, gået ture og er begyndt at fjolle med Clinton igen smiley Hun halter stort set ikke mere. Det eneste er at hun træder en 'my' mindre igennem på højre bag endnu. Dyrlægen mener at den sidste rest ødem og halthed bør forsvinde i løbet af ret kort tid, når hun bruger benet igen. Men ellers må vi prøve med laserbehandlinger.
    Jeg ved faktisk ikke om der har været en Dober før os der var E-hund (nu skal vi jo så også lige derop smiley ). Men jeg tvivler for de har aldrig været særligt almindelige i DcH programmet.
    @Mie: Perle kunne godt bruge et par bodyguards som sorte slyngel og brune bandit - hvis de altså kan abstrahere fra at hun jo er lidt af et gøapperat smiley Jeg mistænker at den sorte slyngel nok kunne finde på at få nok af lydniveauet smiley


  • #21   28. okt 2019 Hvordan går det med damen? Er hun fit for fight? Og blevet E-hund?

Kommentér på:
Øv bøv

Annonce