505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

sterilisation sterilisation

hejsa.ville lige høre om nogle af jeres erfaringer ang. sterilisation af tæver. min hund er falsk drægtig og jeg er blevet anbefalet at få hende steriliseret af dyrlægen. ændrer de personlighed? og hvad er pris niveaet? (ikke at penge betyder noget men det er meget rart at vide en ca pris)
maria og lola

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sterilisation
  • #1   1. jun 2007 Fie er blevet det af samme årsag og hun har ikke ændret sig så meget, hun er blevet en smule mere Hvalpet eller legesyg.

Jeg gav lige knap 3500

• #2   1. jun 2007 ok ja hun er bare blevet så god en hund efter hendes to løbetider så jeg vil ikke så gerne have at hun ændrer sig for meget. men jeg er nok ikke i tvivl om at det er det hun skal. det nedsætter jp risikoen for kræft markant

• #3   1. jun 2007 Freya blev af samme årsag. Hun leger mere, men jeg synes også hun er blevet mere "hanhund". Gav 2800 kr.

• #4   1. jun 2007 hvad mener du med mere hanhund????

• #5   1. jun 2007 Hun er mere vagtsom og lidt frækkere. Det er ikke alderen. Hun er 4 år.

• #6   1. jun 2007 er forresten helt vild med din vaps. er helt skudt i bullere. skal også have en til når lola er blevet rigtig voksen.

• #7   1. jun 2007 ok ups lola er rigeligt fræk i forvejen. men hun er selfølgelig også kun 1 ½ år. hi hi

• #8   1. jun 2007 Tror når man har haft en buller så hænger de ved. Det gør mig ondt at læse om din bull. Det var da frygteligt.

• #9   1. jun 2007 ja man bliver ligesom afhængig af lugten af de mange prutter og lyden af deres "diskrete" snorken. hi hi. ja det var frygteligt. han blev jo kun 1½ år. og jeg er stadig ikke kommet mig. der er stadig et hul.

• #10   1. jun 2007 må man spørge hvor du har købt din og hvad du har givet for den??

• #11   1. jun 2007 Mogens ligger ved siden af mig i sofaen og er helt væk. Han snorker heldigvis ikke så højt. Men når han fiser så er jeg bare ved at brække mig. Føj for s..... Hvornår skal du have en buller igen ?

• #12   1. jun 2007 Vi gav ca. 3500
    Det enester der har ændret sig er, at hun nu ikke får mælk i patterne. Ellers er hun præcis den samme og bliver stadig lige underlig i den løbetid hun ikke har mere ;o)
    Men fordi det nedsætter risikoen for kræf og livmorbetændelse er jeg meget glad for jeg gjorde det...

• #13   1. jun 2007 Han er fra Bajoka Bulldogs i Tjekkiet. Han kostede 1000 euro. Sælger er formand for den tjekkiske bulldogklub.

• #14   1. jun 2007 der går nok nogen tid da jeg gerne vil have at lola er lidt mere voksen og fornuftig inden der kommer nyt krudt i huset. hun er også ret forkælet med opmærksomhed. men det kribler lidt for at få buller igen. men de er jo ret dyre. men 1000 euro lyder da ret godt. var i så selv nede og hente den? og kan du evt sende et link om kennelen til min profil? og det er vel et ok sted kan jeg forstå? jeg er bare lidt nervøs efter min oplevelse med ludwig.

• #15   1. jun 2007 Så er der sendt besked til dig maria.

• #16   1. jun 2007 Jeg fik Luna steriliseret af samme årsag for knap et år siden.. Jeg har nu fået mig en MEGET gladere og livligere hund. Faktisk vil jeg vove at påstå, at jeg har fået mig en helt ny hund..

Jeg har ikke fortrudt et sekund:-)

• #17   1. jun 2007 jeg vil også have det gjort og tror bestemt heller ikke jeg vil fortryde.

tak tina. kan være at jeg skriver til dig igen evt med flere praktiske spørgsmål. ved du feks hvor tit de har hvalpe?

• #18   1. jun 2007 Du skriver bare løs. Det er 1-2 kuld om året.

• #19   1. jun 2007 takker det er rart at kunne snakke med en der har erfaring med kennelen. nå så er der jo rigeligt mulighed for at få en når tid er.

• #20   1. jun 2007 Har lige været på Bulldogklubbens hjemmeside og det vrimler jo med EB hvalpe til salg........ Vildt.

• #21   1. jun 2007 problemet er bare at herhjemme er de så dyre at det tager lidt tid før man har råd til en. jeg vil godt betale pengene for at få en ordentlig buller men jeg kan bare ikke lige hive 15-20 tusind ud af budgettet til en bulle - desværre

• #22   1. jun 2007 Men har det fuldstændigt som Jeanette *Køge * . Overhovedet ingen fortrydelse her. Freya er blevet hvalp igen og jeg slipper for at høre på hendes piveri og tørre mælk af sofaen i løbetid......

• #23   1. jun 2007 De koster bare kassen de kære EB. Jeg ventede 3 år før jeg var sikker på det var sådan en jeg skulle have....... Men kan godt forstå du er nervøs.

• #24   1. jun 2007 det vil jeg altid være. og jeg tror også at jeg vil se spøgelser på minnye bulle når den tid kommer. men det vil jeg nok aldrig komme over. derfor vil jeg gerne gøre mit forarbejde grundigt.

• #25   1. jun 2007 Er sikker på du vil se spøgelser men det er jo kun naturligt efter det du var gennem. Mit råd er skriv og spørg en masse kenneler om alt hvad der er værd at vide om deres bullere. Spørg og spørg og spørg. Hvis de ikke svarer så........ Har oplevet en opdrætter der ikke svarede på min mail overhovedet.

• #26   1. jun 2007 jamen så ved man jo nok at de muligvis ikke er så professiomelle.

• #27   1. jun 2007 hei er det nogen risico ved operasjnen????
    har hørt at nogen hunde er døde efter sterilasjonen så jeg er lidt bange for at gøre det ved min hund...

• #28   1. jun 2007 Jeg fik forklaret hele forløbet... Skal prøve at gengive det her:

Hunden kommer ind - fastende minimum 12 timer - den får en noget sovemiddel, som kun virker i 2-3 minutter.. På disse 2-3 minutter får hunden så ført en slange ned i maven og luftvejene. Og det er så det eneste bedøvelse den får... De skærer hul og tager livmoderen ud. Luna fik 6 sting..

Jeg hentede hende kl 15.30, der var hun stadig træt og groggy, men kunne da gå hen til mig..

Selve operationen tager max 15 minutter.

Jeg vil sige, det er meget vigtigt at du er tryg ved den dyrlæge, der skal foretage indgrebet..

Det var jeg.. og vi havde ingen problemer.. Vi fik smertestillende med hjem til to dage. Ingen skærm eller "forklæde" og fik fjernet stingene efter 10 dage.

• #29   1. jun 2007 marianne- der er altid risiko ved enhver operation, men det er jo rutine for dem og de har de samme overvågningsapperatere som ved mennesker... Der hvor jeg har hørt om foreskellen er den medicin de bruger til bedøvelsen, noget er bedre end noget andet..

• #30   1. jun 2007 det er det bedste jeg har gjort for abby fordi hun var altid tosset i hovedet omkring løbetidene.... ally er ved at være lige så tosset så jeg overvejer om jeg skal have hvalpe eller om hun skal steriliseres... svær beslutning...

• #31   2. jun 2007 takker for svarene... maja er heldigvis ikke tosset i løbetiden. hun har været det i 1 uge nu og phoco tar det meget pent da han ikke stresser eller prøver sig så meget ennå, min brors hund er i højløb så hun kommer og står udenfor hegnet men han er ikke meget interiseret kun lidt...

jeg tenker på sterilasjon pag vi ikke skal have hvalpe på hende..

• #32   2. jun 2007 Min tæve er knap så hys efter at være blevet steriliseret.
    Hun har fået en kæmpe appetit

Det kostede 3.100 kr.

Kommentér på:
sterilisation

Annonce