{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

gør,knurre,af andre hunde?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Draco er ved at være en stærk hund, fik jeg at mærke i dag,vi var på marken som altid,og der kom så en anden hund,draco begynder at brumme, vi går så en anden vej, men draco's øjne er på hunden, han begynder at gø og rykke for at komme der over, jeg siger meget hård og klart Nej men draco lystre ikke,hvilket han plejer at gøre???ved ikke hvad der fik ham til at være så ivrig for at komme derover,nå men draco er stor og meget stærk, jeg er 150 og vejer 50kg så ret lille(min kæreste plejer at gå med ham) jeg holder så fat i ´ham og siger kom,men ikke om han vil gå den anden vej, og hunden nærmer sig mere og mere,da den kommer ret tæt på hiver draco i snoren og vælter mig om kuld, men har dog i snoren og hiver draco til mig og for ham lagt ned på jorderen på ryggen og skælder ham ud. når jeg har fået ro på ham går vi ind, ham fik ikke lov at løbe på marken som han plejer..

Tænkte på om jeg kunne have gjort det anderledes??
Var det dumt af mig at ligge ham ned på jorden på ryggen??
Hvad skulle jeg have gjordt?
Hvordan får vi ham til at lade være med at knurre.brumme og gø ad andre på vores gå ture??

Håber virkelig nogen kan hjælpe os..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gør,knurre,af andre hunde??
  • #1   10. jun 2007 Jeg kan ikke hjælpe.
    Men jeg ville gerne have set det, tror det har set sjovt ud.


  • #2   10. jun 2007 Karen T: Din Bisse.......*GGG* man må ikke grine af andre mennesker,,,,,,,,,

    De smukke hunde *Tyson & Draco* : Jeg kan heller ikke hjælpe, men jeg håber at der kommer nogen der kan *smil*


  • #3   10. jun 2007 Kamilla T
    Det ved jeg godt men nu kender jeg anja og draco så kan lige forstille mig det.
    Men jeg ved også hun kan klare det.


  • #4   10. jun 2007 karen hold din mund hehe... tror også det havde set sjovt ud men det var det eneste jeg kunne gøre for intet virkede på ham, og ved godt han bare ville lege for halen logede, men gider bare ikke den måde han opførte sig på..


  • #5   10. jun 2007 Anja det kan jeg godt forstå.

  • #6   10. jun 2007 Er som dig selv ikke særlig stor ifht. resten af familien (1.60), men går fint selv med husets to "kæmper". Lad ikke din størrelse komme i vejen for at nyde en tur med hunden smiley

    Hvis Tjalfe eller Freja, som også er nogle store hunde, gør det på tur ignorerer jeg det og går videre. Kunne aldrig finde på at lægge dem ned eller skælde dem ud for det (dermed ikke sagt at det var forkert)... hvis jeg gør noget specielt får jeg dem til at sætte sig, men hvis man gør det får man jo udelukket fokuseret på hunden som kommer i stedet for at fokusere på at komme videre med sine egne.

    Tjalfe er tit meget ivrig efter at hilse på andre hunde, og stopper ligesom Draco op og hopper derhen ad... jeg går bare videre, så plejer han at komme. Freja har en periode hvor hun ind imellem gør ad andre hunde, og så er Tjalfe self. med på den... men ja, jeg plejer bare at gå videre, evt. fanger deres opmærksomhed med en lille godbid, men det er sjældent...

    Er dog også selv blevet hevet på røven med dem smiley :-) Når de pludselig finder en pind og er i snor går det vildt for sig...!

    Men ja, mit bedste råd er nok at ignorere det... evt. at fange hans opmærksomhed med en godbid og træn ham i ikke at halse efter de andre hunde. Du skal i hvert fald ikke panikke når du ser en hund komme imod jer, for så er det dømt til at gå galt fra starten af. Fokuserer du udelukkende på at være klar til at hive ham til dig og lægge ham ned - ja, så vil det højst sandsynligt ske... hvis du ser min pointe... tænk positive tanker og stol på din hund, så skal det nok komme.

    Held og lykke!


  • #7   10. jun 2007 han lystre altid,for vi har øvet kontakt og gør det stadig nogen gange... men lige så snart der kommer en fremmed hund er han bare slet ikke lydig...
    Det er blevet værre efter vi en gang havde en uheld episode med en amstaff siden der er han begyndt at knurre mere og mere af fremmed hunde..


  • #8   10. jun 2007 Hov... kom lige til at læse, at det er din kæreste der plejer at gå med ham... glem ikke, at det også kan have lidt at sige her.
    Måske er han en af de hunde der prøver "nybegyndere" (ikke brugt for at nedlade, men kan ikke finde et bedre og tror du forstår hvad jeg mener) af.



  • #9   10. jun 2007 jeg forstår godt hvad du mener, jeg går af og til med ham, men da min kæreste har gået hjemme har han gået meget med ham..
    jeg havede godbider med og det hele men intet hjalp,han stod fast og ville ikke rykke sig us af stedet smiley så da han trak i snoren var det nemmest at hive ham til mig og lægge ham ned en stå og råbe da det som regel ikke hjælper..
    men vi må bare, gå nogle flere ture sammen hvor jeg så kan tage draco og min kæreste den lille.. men alle de gange hvor jeg har gået med ham har han gået som en drøm(det gør han ikke altid ved min kæreste)men denne weekend er han bare vendt.


  • #10   10. jun 2007 det med at gå den anden vej gør vi også eller giver godbider til vi er forbi..
    men ved simpelhen ikke hvad der gik galt i dag.. men må håbe det er sidste gang det sker..
    for det er ikke en særlig fed føelse at sidde med tilbage,for ser folk det som skete i dag tror de jo vores hund er farlig eller vi ikke kan styrre ham.. ham er normalt en meget lydig hund..


  • #11   10. jun 2007 Knurre er jo bare hndens både at sige "lad være emd at komme nærmere" så kan ikek se problemet i at han knurrer lidt, bare sørg fopr der ikke sker mere end det..

  • #12   10. jun 2007 jeg vil smutte men kigger ind senere smiley

  • #13   10. jun 2007 Det lyder som om, du bliver nødt til at træne intensivt med ham FØR du lufter ham.
    Det der kunne have gået galt, så det er efter min mening noget uforsvarligt


  • #14   10. jun 2007 Jeg tror problemet ligger i at han ikke stoler på at du er leder nok til at passe på flokken, og så tager han over..
    I det at du lægger ham ned taber du endnu mere i agtelse, for det er en svag leder der tyer til vold.


  • #15   11. jun 2007 Heyy..

    Jeg er meget interesseret i at vide om draco gør når i er hjemme ? Og om din kæreste også har det problem med ham, eller om det kun er dig,, ?

    Som jeg har forstået det du skriver, så er grunden til at Draco bliver umulig fordi han skal beskytte dig.. Du kan hverken sige nej eller skælde ham ud.. Det rager ham.. Du er hans og han skal beskytte dig fra de andre slemme hunde.. Er lederskabet iorden ??

    Knuzz fra Stine


  • #16   11. jun 2007 stine, draco gør når der er andre som går forbi vores have,men han gør det kun en gang siger vi stop så stopper han.
    Ja min kæreste har nogle gange det samme problem men han kan styrre ham så det bliver aldrig så slemt som det gjorde ved mig.
    Jeg havde to muligheder den dag enten slippe ham eller få ham ned på jorden netop for at få ham i ro.. og slippe ham ville jeg ikke for den fornøjelse skulle han ikke have..


Kommentér på:
gør,knurre,af andre hunde??

Annonce