{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.494 visninger | Oprettet:

Test af godt og billigt hundefoder {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over det her i mit søgen på et godt og forholdsvis billigt foder...

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1181551247

Til venstre er der flere ting i kan klikke ind på og læse om de forskellige tests og undersøgelser på foder...

Hvilket foder bruger i? Hvad koster det? Og hvad synes i om påstanden om at kvalitetsfoder ikke er meget bedre end det billige foder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test af godt og billigt hundefoder
  • #1   11. jun 2007 Bruger hills science Large breed med kylling
    Gi'r ca 440.-kr. for 15 kg
    Tjaa har set flere flotte velernærende hunde som kun fik nettos hundefoder..
    Men tror vel selv mest på kvalitetsfoder. Dog er Dina også rimeligt kræsen og spiser ikke hvad som helst og det her vil hun spise og holder vægten på. Har haft flere sultestrejker fra hende når vi har prøvet andet foder ;0)
    Hun er nemlig sterilliseret så det er også noget som spiller ind


  • #2   11. jun 2007 Jeg må indrømme jeg har brugt billigt hundefoder det sidste år, men nu var jeg simpelthen så træt af at mine hunde var lidt matte i pelsen, havde for varierende afføring (så var det tyndt og så var det hårdt) og at de lugtede mere grimt end normalt, både i pelsen, ud af munden og de pruttede meget.

    Så efter lang tids søgen har jeg fundet frem til Arion, som jeg synes er billigt i forhold til at det er et Premium foder. Og jeg skal ikke af med en halv formue fordi jeg SKAL købe mindst 6 sække fx for at kunne få rabat. Jeg får hver 7. sæk gratis ved Arion og kan nøjes med at købe én sæk af gangen. Giver 309 kr. for 15 kg voksen foder til stor race. Og når jeg får hver 7. sæk gratis vil det sige at jeg kun giver 265 kr. for en sæk.


  • #3   11. jun 2007 Bruger Royal Canin Giant puppy - hun elsker det og trives rigtig godt på det.
    Mener vi giver ca. 500 kr for 15 kg.


  • #4   11. jun 2007 Vores fik Arion da vi købte hende - men hun gad ikke spise det... derfor skiftede vi smiley De har lige så forskellig smag som os smiley

  • #5   11. jun 2007 Jeg er ligeglad med om det er dyrt eller billigt bare det er iorden, tror helt sikkert at de billige kan være ligeså gode som de dyre.
    Jeg bruger specifik kan se at det ikke er det hele der er lige godt ved det, men min hund trives rigtigt godt på det, men undre mig lidt over at de mener at foderangivelsen angiver for lidt forder for min spiser mindre end det der stå. Jeg giver lidt over 200,- for 7,5kg og det holder til ca. 1/2 år.


  • #6   11. jun 2007 Jeg ville allerhelst bruge Pro Plan eller Olivers, men må indrømme jeg heller ikke er villig til at bruge knap 500 kr. for 15 kg foder, og vil heller ikke bruge flere tusinde kroner hver gang jeg får et stort læs foder fordi man så får rabat.

    Ville også gerne fodre med Barf, men det har jeg slet ikke tid til at skulle bøvle med, og det er vel lige så dyrt som det dyre tørfoder?!


  • #7   11. jun 2007 Jeg bruger Rpyal Canin.
    Men får det billigt pga kennel....


  • #8   11. jun 2007 Mine får Fitmin. Mogens har fået en rigtig flot pels og har fået lidt mere på sidebenene. Det koster heller ikke en bondegård. 15 kg for 250 kr.

  • #9   11. jun 2007 vi bruger mesterens tror jeg det hedder det er et svensk mærke og koster ca 260 kr for 15 kg
    www.dyrefoder.nu


  • #10   11. jun 2007 Jeg synes den test viser, at hunde kan overleve fint på de billige typer foder.

    Men at overleve er ikke det samme som at leve sundt og godt.

    De grundlæggende betingelser er i orden, men helt ærligt - man kan leve af toastbrød, men vi har bedre af "seks om dagen"

    Jeg fodrer med Olivers og er rigtig tilfreds med det.
    Min gamle hund blev fodret med Hills prescription diet, som var langt dyrere. Om det var bedre kan jeg ikke sige... Jeg synes Olivers varedeklaration ser bedre ud....



  • #11   11. jun 2007 Synes bare det er ét stort kaos med det foder, og nu hvor vi snart får hvalp vil jeg jo gerne finde et godt foder til dens opvækst. Men regner da med den skal have Arion som de andre to også får, bare i hvalpefoder selvfølgelig. Bliver bare så forvirret når jeg læser sådan en test og de påstår det billige foder skulle være lige så godt som det dyre, når mine hunde altid har trives bedst på de dyre mærker, lige fra science hill til eukanuba.

  • #12   11. jun 2007 Vi har prøvet lidt af hvert. Arion, Hills, Specific, Olivers og så det vi har nu... Det er så forskelligt hvad der virker for de forskellige hunde. F.eks. min søsters får "billigt" foder og hun ser sund og dejlig ud.

  • #14   11. jun 2007 Jeg synes også Olivers ser ud til at være rigtig godt... er begyndt kun at kigge på ingredienser og dét som står først er der mest af i foderet, så enkelt er det. Ved Arion er det desværre kornprodukter og så kød... Ved Olivers er kyllingemel og derefter kyllingefedt... først som det tredje er det majsmel... og Olivers kunne man få billigt hvis man fik en rabatordning når man har flere hunde. Men så er det igen tilbage til problemet med at jeg så skal betale flere tusinde kroner på én gang for mange sække foder, hvorimod jeg synes det er mere behageligt at få én sæk af gangen og så kun komme af med en mindre pris...

  • #15   11. jun 2007 Martina, det handler om at finde en Olivers-pusher smiley

  • #16   11. jun 2007 Janni A: Er du så registreret som storkunde hos Olivers eller hvordan får du det så billigt? Mine hunde er altædende... de spiser hvad der bliver serveret, så er det ligemeget hvad det er. Så har aldrig problemer med kræsenhed eller at de bliver trætte af foderet...

  • #17   11. jun 2007 Det eneste man skal holde øje med, er om foderet er konserveret på proteiner og ikke med konserveringsmidler, og at korn og grøntsags indholdet ikke er for højt. Det er rent fyld, og ikke noget de kan omsætte. Ellers så kan billigt foder vel være ligeså godt som dyrt. Er der for meget "fyld" i vil det i sidste ende blive ligeså dyrt, da hunden så ikke vil kunne omsætte det og skal have større portioner.

    Vi bruger Flatazor, som er et fransk produkt, det leveres fragtfrit til brofast land, selv ved bestilling af kun én sæk. Som opdrættere kan vi købe det i 20 kg. sække. Kan imidlertid ikke lige huske prisen


  • #18   11. jun 2007 Vi giver Specific, det er Pemfo rigtig glad for. Vi giver lige knap 500 kr. for 15 kg.

  • #19   11. jun 2007 Jeg lagde det link en dag der var en heftig debat. Der er jo nogle foder snobber. Ofte opdrættere. De har en aftale med et foderfirma, og fortæller at folks nye hvalp har bedst af LIGE det der foder. Og så henter opdrætteren lidt hjem på kontoen der.

  • #20   11. jun 2007 Ja lige pt. vil Nala kun spise Chappi, så det får hun... hun har dog taget lidt på, hvilket er lidt trælst, men hun har også fået epelepsi for 3 mdr. siden så det skyldes også medicinen...
    Men jeg vil nu sige at hun ser lige så pæn ud på Chappi som da hun ville spise Royal Canin... ikke den store forskel....
    Jeg giver 125 for 10 kg. det må da siges at være billigt...


  • #21   11. jun 2007 Hvis man nu er meget dårlig til at huske at tage mad op af fryseren til sig selv endda, så tvivler jeg på jeg husker det til hundene også... hehe...

    C H: Nå jeg skal finde en pusher? hehe... hvordan finder jeg én hernede fra Sønderjylland så?


  • #23   11. jun 2007 Doggymom: Ja lige præcis det skriver de også i én af de artikler på linket...

  • #24   11. jun 2007 Vi fodrer med Magnusson - det er bagt foder. Synes det er rigtig godt :o) Den vi bruger hedder "Kennel" men der er flere varianter:
    www.cultus.dk
    Mine opdrættere bruger det selv til deres egne hunde, så det er jeg helt tryg ved :o)
    Giver pt. kr. 250,- for 15 kg


  • #25   11. jun 2007 Martina, det kan godt være et detektivarbejde, men det handler om at finde en opdrætter, der forhandler Olivers.

    Så kan du almindeligvis få 15 kg voksenfoder til 275 eller 15 kg hvalpefoder til 300.

    Hvis jeg var dig, ville jeg ringe lidt rundt til kenneler i dit område og forhøre mig smiley


  • #26   11. jun 2007 Janni A: Ja sådan kan man selvfølgelig også gøre... Puha det er meget foder der går til hos dig. Synes at 15 kg hver 14 dag var meget og bliver noget mere når vi får hund nummer 3 her til juli... men er da stadig slet ikke så meget som dit forbrug ;o)

  • #27   11. jun 2007 C H: Jamen det vil jeg da prøve... tak for rådet ;o)

  • #28   11. jun 2007 Vi skaffer den 1. sæk hjem til vores hvalpekøbere, til vores pris. Hvad de derefter vil fodre med er op til dem selv, men vi kunne aldrig finde på at snyde dem....

  • #29   11. jun 2007 Velbekomme smiley

  • #30   11. jun 2007 Det var dette her jeg havde.
    http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&subid=&cid=3440&1181553754


  • #31   11. jun 2007 Det ville hunden os æde hvis den fik lov. En død høne på en mødding, ville de færreste hunde gå udenom. Det er bare os der er sarte.

  • #32   11. jun 2007 Jeg bruger Nutro til den mindste og henne pet food til den store.
    Det er jeg ret glad for, brugte førhen RC men det fik mine tynd mave af og ureglmæssig afføring.

    / Lykke


  • #33   11. jun 2007 Jeg fodrer med Olivers, det er det foder Monique trives bedst på,mener det koster 379 for 15 kg bragt til døren, det syns jeg bestemt ikke er dyrt.

    At nogle hunde trives godt på brugsens bedste til 40kr for 5-10kg tvivler jeg ikke på, ligesom jeg ikke tvivler på at nogen hunde trives bedst på foder til 3-500kr for 7 kg.

    Jeg kan ikke bruge en sådan test til ret meget da jeg mener man bør se på sin hund, er pelsen, tænderne, afføringen og vægten fin, så er navnet på foderet ligegyldigt, i mine øjne.


  • #34   11. jun 2007 Selvfølgelig skal hundene ha' et ordentligt foder, men nu kommer jeg altså lige med et lille (sikkert upopulært) pip:

    Jeg synes altså godt det kan gå over gevind, når man samtidig ser hvad "folk" putter i munden på deres børn?

    Så alt med måde :o)


  • #35   11. jun 2007 Bruger Kromix ,, har brugt det fra han var hvalp ..
    Trives med det .. Og giver 220 kr for 20 kg ..


  • #36   11. jun 2007 Vi bruger barf/råfodring til Bella og vil gøre det samme med vores kommende hvalp.. smiley
    Har nu efterhånden barfet Bella i over 1år og hun stortrives på det.. Hun spiste kun sit tørfoder for at overleve og efter vi er skiftet til barf guffer hun maden i sig og har fået det huld hun burde have.. Hun er blevet rigtig flot, robust og muskuløs.. Hun voksede først som hun skulle (både i højde og bredde) efter jeg skiftede foder.. Så nu vil jeg aldrig bruge andet foder igen, medmindre jeg virkelig er nødsaget til det.. smiley


  • #37   11. jun 2007 Hov.. Hmm.. Giver vel okmring 100 kr (max 300 kr, men så har jeg også købt stort ind til flere måneder) om måneden..

    Og ang. kvalitetsfoder osv, så kan jeg ikke rigtig svare dig på det, da jeg ikke bruger tørfoder mere.. Men det sætter da tankerne i gang..


  • #38   11. jun 2007 Den test er ved at være et par år gammel:-)

    Jeg har brugt alskens forskellige mærker..

    For mig har det været dyrere at barfe..


  • #39   11. jun 2007 Jeanette- jaa tænkte lige det samme:o)


  • #40   11. jun 2007 Der er ikke biprodukter i Olivers - tjek på deres hjemmeside under shop, der er fuld varedeklaration.

  • #41   11. jun 2007 Jeg vil så sige.. de mærker jeg har prøvet er de "dyre".. Har ikke prøvet de billige, og vil heller ikke.. Det er min Luna's mave for sart til:-)



  • #42   11. jun 2007 Man skal også se på hvor fedtstofferne kommer fra.
    Her tænker jeg på de fedtsstoffer der kommer fra større producenter i form af spildolie; dvs. brugte olier til f.eks. frossent panerede fiskefiletter og deslige samt fra restaurationsbranchen.
    Disse olier har været opvarmet langt over det tilrådelige og kan være farligt for hunden i længden.
    Man kan jo næsten lugte det på de forskellige fodertyper.
    Den sure fedtede halvrådne lugt skærer igennem.
    Og ja, hundene elsker det ligesom ungerne elsker junkfood.
    Jeg køber Nutro Choice fordi det lugter friskere og tilsætter Pure Balance omega 3, 6 og 9 olie der er baseret på planter istedet for fisk.
    Allerhelst ville jeg Barfe men jeg bor i lejlighed inde på stenbroen og det skulle være et værre svineri om vinteren når hunden skal æde indenfor.
    Men Chili har en lææækker pels og dyrlægen spørger hvad jeg dog giver hende så jeg er tilfreds.


  • #44   10. mar 2012 Peter B: Pedigree er fyldt med de affaldsstoffer, som ikke kan bruges efter de har lavet chokolade. Det er 2 virksomheder, som har slået sig sammen, så der er ikke særlig meget næring i det.

    Hunde er rigtig rigtig gode til at tilpasse sig, men de er fødte kødædere.
    Jeg vil klart anbefale BARF, råfodring. På www.rigtighundemad.dk Kan du læse mere om det.
    Det er noget min hund ihvertfald er helt vild med smiley


  • Mille P
    Mille P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #45   31. aug 2014 Hej allesammen smiley

    Nu er denne test jo rigtigt gammel - Nogen der ved hvor man kan se nogen nye der er opdateret...

    Vh


Kommentér på:
Test af godt og billigt hundefoder

Annonce