{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

hunde kontra plads i hjemmet {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet om ikke Marcus skal have en lilllesøster og har besluttet at det skal han når tid er!

Mit emne i denne debat må så være: hvor meget/lidt plads skal man have som bolig for at det er "forsvarligt" at have hund/e på?

Jeg kommer til at bo på 27 kvm, og regner bestemt med at begge hunde og jeg kan deles fint om pladsen smiley

Jeg ved at det ikke er meget, men min holdning er at hunden ikke skal have sin motion og aktivering hjemme i stuen. Jeg går en tur på 45 min hver morgen, 60 min eller mere om eftermiddagen efter arbejde og igen 25 min om aftenen, så Marcus kan få nattisset...
Derudover er der jo de daglige træningsøvelser, der er blevet en del af hverdagen, så vi får trænet "lidt men ofte".

Han (og den lille ny når hun kommer) vil fra august komme med på arbejde de dage det er muligt, jeg arbejder i en stald med heste.

DERFOR mener jeg ikke det er synd at jeg har valgt at min(e) hunde skal bo på så få kvm i dagligdagen...

Hvad siger I andre? Kom med jeres gode og velargumenterede holdninger og lad os få en seriøs og fornuftig debat smiley

De bedste hilsner fra Helle

(tilsvining og usaglig kritik af mine eller andres indlæg vil medføre en tur i fryseren smiley Så er alle vist advaret..)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde kontra plads i hjemmet
  • #1   16. jun 2007 Med den måde at holde hund på, som du beskriver, vil jeg bare sige:
    Har du fundet hund nr. 2??
    De har jo et kanon godt hundeliv, så bare gå igang med at lede((=;


  • #2   16. jun 2007 Hmm kan du smide folk i fryseren:o)
    Ej spøg til side.....Nej jeg synes bestemt ik det er synd


  • #3   16. jun 2007 Jeg synes mere det er et spørgsmål om, om du kan affinde dig med 2 store hunde på så lidt plads, for de fylder jo noget.

    Og hvis du er afklaret med det, så mener jeg godt det kan lade sig gøre. Netop fordi du er opmærksom på at det jo selvfølgelig kræver at det er velstimulerede hunde for at de kan slappe af indenfor.

    Sidste år boede vi på ca. 45 kvadratmeter (altså mig og min mand og 2 labber) og det gik meget fint.

    Det der ville bekymre mig mest med en så lille bolig er hvis der ikke er en forgang/bryggers hvor man kan tørre hundene inden de kommer ind i stuen, for nogle gange kan en lab altså være helt enormt våd og beskidt.


  • #4   16. jun 2007 Tak Lise :o) forsøger virkelig også at være en god hunde/heste-mor...

    Og nej, har ikke fundet hund nummer 2, men leder efter den helt rette smiley

    (f1 lab eller Cavalier King Charles tæve, så er der nogen der kender nogen så skriv gerne PB - gerne omplaceringshund)

    Hilsen Helle


  • #5   16. jun 2007 Jubii >>> jeg kan sørme mange ting kan du tro smiley

    Juelsgård >>> hund nr 2 bliver nok en mindre én af slagsen - gerne en cavalier smiley

    Men har overvejet alt nøje og mange gange smiley


  • #6   16. jun 2007 Jeg boede før på 34 kvm alene med Bella, og min kæreste var der tit med hans schæfer. Dvs. 2 voksne og 2 hunde.

    Ingen problemer... for som nævnt, aktiverer vi hundene udenfor.


  • #7   16. jun 2007 Hej Helle.

    Bor selv med min store dreng på 35 kvm i stuen, og det har vi det begge fint med. Som du selv siger aktiveringen afhænger jo ikke af boligens størrelse. Zuco får jo også sin motion udenfor og selvfølgelig kan vi øve tricks og andre lege indenfor.


  • #8   16. jun 2007 Jeg havde nok valgt en mindre hund.. Boede selv i en 1 vær. lejlighed med Zenith. Med mellemrum havde jeg mine forældres ene flatter - de relativ stoe hunde i en lille lejlighed kunne godt være lidt "livligt"

  • #9   16. jun 2007 Julie >>> kan sagtens følge din tanke ang "hund over det hele" det har jeg også selv tænkt over og er nået til den konklusion, at den glæde Marcus (og jeg) får ud af hund nummer 2, det kan forhåbentligt opveje det... smiley

  • #10   16. jun 2007 Fru B >>> mindre end en cavalier???? eller en labber?
    For det kan vist ikke blive meget mindre end en cavalier smiley Som er prioritet nummer 1...

    smiley


  • #11   16. jun 2007 Hi.. Mindre en labber...

    Altså sådan så du har en stor og en lille hund ;O)


  • #12   16. jun 2007 Jeg har selv boet på 30m2 med to hunde og en kæreste.
    (dog to små mopser) men det gik fint! smiley
    Bare de bliver aktiveret godt og grundigt udenfor.


  • #13   16. jun 2007 Fru B, så er jeg mere rolig smiley

    Juelsgård forresten, ang beskidte hunde, så er marcus mægtig flink til at ligge på sit "tørretæppe" i kurven hvis han har haft en "god gåtur" smiley


  • #14   16. jun 2007 Helle - det synes jeg fint kan lade sig gøre. Det handler jo også bare om hvordan man priotere. Hvis man er bange for at det vil irritere en med pladsen skal man jo bare lade være..


    Mvh. 1 som går og overvejer at tilføre en border collie til husstanden på 65 m2...


  • #15   16. jun 2007 Louise hvor er det skægt at du er fra Århus, bor i Odense og har border terrier... Jeg kommer fra ebeltoft, har boet i århus, er lige flyttet til kerteminde og har i dette øjeblik to bordere til at flade ud i min dyne - godt nok ikke mine men mine chefers hunde smiley

    Jeg undskylder sidespringet og giver straks mig selv den kolde skulder til i morgen!!


  • #16   16. jun 2007 Christel C, tak for i dag, hvor var det hyggeligt!!!

    Arrrghhhh, kold skulder igen - sorry smiley


  • #18   17. jun 2007 Jeg har det jo lidt sådan at bare de bliver motioneret/aktiveret nok, så tror jeg for hundens skyld at man kunne bo i et kosteskab:o)
    Om man så selv kan leve med hund over det hele er jo noget andet.


  • #19   17. jun 2007 Jeg Bor i et hus på 150 kvm (både stue og 1. sal) Har 4 hunde, der når de er inde fylder omkring 1 kvm hver (eller en lænesto+ lidt af hjørnesofaenl) Så kan ikke se at det skulle holde dig tilbage at få hund nr 2, på de kvm du har,!

    Så jeg har bare at sige : Go for it.. *smil*


Kommentér på:
hunde kontra plads i hjemmet

Annonce