1.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Beagle Beagle

Familien og Jeg har forelsket os i en Beagle...
Min kammerat passer en 5 mdr hvalp og den har smeltet mit hjerte fuldstændig smiley
Vi har altid haft Labrador og en enkelt tysk ruhåret, så derfor har jeg lidt spørgsmål

Hvordan er racens temperament ? jeg tænker overfor børn osv.
Hvad er normal størrelsen på den ?
Kræver den meget motion ?
Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af en Beagle hvalp ?

MVH
Jimmy og familen Jensen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beagle
  • #1   17. jun 2007 du kan prøve at på ind på http://www.hundeleksikon.dk under beagle smiley

• #2   17. jun 2007 god iden.. skulle lige til at hive hundebogen frem igen igen. men det tager tid at skal skrive af hver gang.. smiler

• #3   17. jun 2007 men efter min mening, en dejlig hund, lærenem, og aligevel med et godt temp....

• #4   17. jun 2007 De har Beagler på CEU Kolding som forsøgsdyr.. (i forbindelse med uddannelsen til vetrinær sygeplejeske)

og ja de er nogle søde rare hunde, dog var enkelte af dem nogle der var sværer at aflæse.. De blevdog også aflivet.. (Der var noget mentalt galt med dem)

• #5   17. jun 2007 Ok, jeg mente nu også bare kommentarer af EGEN erfaring med racen....
    Men det fik jeg ikke lige skrevet..

• #6   17. jun 2007 det sidste jeg skrev var også egen erfaring smiley

• #7   17. jun 2007 Der er en tråd med samme spørgsmål, jeg prøver lige at finde den.

• #10   17. jun 2007 Hvor skal jeg starte??

En beagle ELSKER børn.

Den er sød og kærlig.

Den er sin egen herre........ den kan lide af momentan døvhed hehehe

Den er MEGET madglad - og jeg mener meget.

Den bliver vel omkring 15 kg. og 40 cm. - Min er nemlig i den lille ende med 11 kg. og 36 cm.

Den følger sin næse........

Kan være stædig...

Men det blik en beagle kan sende dig - ja det er noget af det bedste jeg kender..... men det har du jo oplevet - smiler

Kan kun anbefales fra min side (hvis du spørger min mand, vil han sige den er egen, men det er fordi hun er MIN hund - jeg er den eneste der kan gå med hende.... lidt ØV)

Og den kræver så bode motion og aktivering.

• #11   17. jun 2007 Dum - det siger de kun, fordi den IKKE gider alle de dumme test - det er langt under den værdighed LooooL

Ja, ser den sit snit er den ude på egne vinger. Men Leika kan jeg kalde til mig med "Hvad er det mor har her" og hun VED det er godbidder. Ja de er meget snu....

• #12   17. jun 2007 Beaglens præcise oprindelse kendes ikke med sikkerhed, men den har eksisterede længe. Man mener, at normannerne bragte talbothunde til England fra Frankrig under invasionen i 1066, og at disse hunde skulle være forfædre til southern hound, beaglen og foxhounden. Beaglen blev meget populær hos det engelske monarki i 1300-tallet og 1400-tallet. Både Edward II og Henry VII holdt kobbler af glove beagles (handske-beagler), som de blev kaldt, fordi de var små nok til at være i en handske. Elizabeth I havde de såkaldte Pocket Beagler (lomme-beagler).

I 1400-tallet fandtes der beagler i England, Italien, Grækenland og Frankrig. Ordet "beagle" har to mulige oprindelser. Det stammer enten fra det keltiske ord "beag", der betyder lille. Eller fra det franske ord "begle", der betyder "ubrugelig eller af lille værdi".

I 1700-tallet fandtes der to typer af hunde til kaninjagt: southern hound og den noget hurtigere north country beagle. Da rævejagt blev mere og mere populær, holdt man fox-hounds frem for beagler. Men heldigvis for beaglen som race, var der nogle landmænd i England, Irland og Wales, der blev ved med at bruge beaglen til jagt.

I midten af 1800-tallet etablerede Reverend Phillip Honeywood et kobbel af beagler i Essex, England, som menes at være starten på den moderne beagle. Han avlede hunde efter jagtegenskaber - ikke udseende. En anden englænder, Thomas Johnson, var ansvarlig for at avle beaglelinier, der både kunne jage og se 'godt' ud.

Egenskaber

En beaglen er skabt til at leve og jage i flok. Det er en støvende jagthund, der jager byttet over marker og i skove. Den er også lavet til at leve i et kobbel af hunde (også kaldet packhounds), hvilket har medført et næsten genetisk behov for selskab. Får de ikke selskab fra en anden hund, vil de kræve det af deres ejer eller begynde at underholde sig selv - og det kan betyde problemer!
    Beaglens oprindelse som jagthund gør dem til energiske, selvstændige og til tider stædige hunde. Derfor kan træning med en beagle være noget af en udfordring, der kræver masser af tålmodighed. Men ifølge flere beagleejere gør klikkertræning arbejdet væsentlig lettere. Det er også vigtigt at huske, at der stadig er masser af jagt i en beagle, hvilken gør, at den kan være svær at lære at gå uden snor. Fordi beaglen er en packhound, kommer de generelt godt ud af det med andre hunde. En beagle bør ikke være aggressive over for andre hunde, men den vil dog forsvare sit territorium.
    Beagler har masser af energi og passer godt til en aktiv familie, der kan lige at gå lange ture. Beagler kan holdes i lejligheder, men man må være meget indstillet på at tage hunden ud tre - fire gange om dagen. Da de er opdrættet til at løbe i terræn efter kaniner og ræve, har de ikke noget imod at komme med på lange løbeture. Men man bør vente til hunden er mindst et år gammel, før man begynder med at løbe med den. Men det er vigtigt at starte langsomt op og gradvist trappe formen op - som hos mennesker.

• #13   17. jun 2007 Vi har beagle smiley
    han er en utrolig dejlig hund, min mor er dagplejemor og han har altid været sød overfor børnene. Det er en rigtig kælehund og alligevel er han fuld af krut.
    Det eneste problem med ham vi har er at han er meget stædig, og han havde det i starten med at stræjfe en del. det er dog slut nu.

Men ellers er det en rigtig go' hund, og jeg tror bestemt ikke at du vil fortryde at anskaffe dig sådan en smiley

• #14   17. jun 2007 Hehe, jeg kan egentlig kun give **Heidi-Leidi**
    de er/kan være meget stædige, og lide af ''momental'' døvhed ;P og er den madglad ? ja! hehe

• #15   17. jun 2007 Jeg tror at det er sjældent at man møder beagler der ikke er venlige overfor børn, voksne og andre hunde... Har mødt mange, inkl. min egen "barndomsbeagle", der i hvert fald elsker alt og alle (især dem der har godbidder) - Tror at der er noget meget galt med en beagle hvis den er aggresiv...

Når det er sagt, er det en (efter min oplevelse) afsindig selvstændig hund. Den har en vidunderlig personlighed, men man skal være lidt gearet til dens selvstændighed, og måske ikke forvente en super lydig hund,hvis man anskaffer sig en beagle... Eller JO... Hvis man er en dygtig "hundeperson", tror jeg godt en beagle kan opdrages til at være ligeså lydig som enhver anden hunderace!!!

En beagle kræver en god mængde mental udfordring og motion, og det er vigtigt.... Men tror ikke det er vigtigere end ved andre jagthunde...

Alt i alt er det en vidunderlig hund, og jeg havde en beagle nu, hvis jeg havde valgt med hjertet og ikke hjernen. For mig er beaglen ikke en "første-gangs-hund" - for jeg tvivler på at jeg ville kunne træne den lydighed, der skulle til....

Men for hulen hvor kan jeg godt forstå dig... De er fantastisk smukke og har en dejlig personlighed, og hvis du har modet, synes jeg du skal gøre det:-)

• #16   17. jun 2007 SS hvis I ikke er til alt det der motionsnoget, så er en GD sagen SS max en time om dagen SS

Kommentér på:
Beagle

Annonce