1.608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Røngtenbilleder - er jeg for mistroisk? Røngtenbilleder - er jeg for mistroisk?

Hmmm...
Mandag i sidste uge bad jeg min dyrlæge om at sende mig billederne fra Aquis røngten tidligere på året, der viste hans spondylose, så hans kiropraktor kan se dem, inden han skal i behandling i næste uge.

Jeg har så rykket for dem her til morgen, og har netop fået en mail tilsendt.. Men... jeg synes ikke, det ligner hans billeder? Og filerne har en underlig navngivning:

Medium skelet 10-25 kg-Spina-Cervical LAT-08-10-2019-09_41_11-65.JPEG

Medium skelet 10-25 kg-Spina-Thoraco Lumbar LAT-08-10-2019-09_41_14-216.JPEG

Medium skelet 10-25 kg-Spina-Lumbo Sacral LAT-08-10-2019-09_41_02-968.JPEG

Så for mig ligner det faktisk billeder, de bare lige har fundet på nettet? Er jeg for mistroisk, eller ville I også studse over det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røngtenbilleder - er jeg for mistroisk?
  • #2   8. okt 2019 Jeg ville forvente hundens navn eller chipnummer i navnet.. Du kan evt. lave en google image search, hvor du uploader billedet, så viser google, hvis der er nogen resultater smiley

• #3   8. okt 2019 Ja, det ville jeg nemlig også. Ellers tænker jeg (hvis jeg skal tænke positivt) at de ligger på deres server, og hun så først har navngivet dem nu her, hvor hun har gemt dem ned, for at sende dem. Så kan jeg forstå, at de har d.d. med i filnavnet.... smiley

• #4   8. okt 2019 Altså ... det er en dyrlæge, som nu engang arbejder inden for nogle rammer, og det ville være ulovligt at snyde med den form for billeder... så må indrømme at jeg ikke helt forstår mistroen.. og hvis jeg havde det sådan med min dyrlæge, så havde jeg skiftet.

• #5   8. okt 2019 Louise det undrede mig bare, fordi Aqui faktisk ikke engang ligger i den vægtklasse?
    Og jeg derfor synes, det er en yderst underlig "generel" navngivning.
    Jeg er også helt sikker på, at hun kun udpegede ét sted, hvor der var spondylose over tre hvirvler, og det er ikke det, jeg synes, jeg kan se på de fotos, jeg har modtaget... smiley

Men som sagt, så kan det sagtens være, at det bare er mig, der ser spøgelser.

• #6   8. okt 2019 Er helt enig med #4... Men hvis du mistænker de er taget fra nettet, så lav en reverse image search og se om de dukker op smiley

Jeg tænker programmet navngiver billederne selv - De er så gemt under hundens profil, så dyrlægen ved hvilke der hører til hvilken hund smiley

Evt. kunne du ringe og spørge dyrlægen om de har sendt de forkerte ved en fejl - Pga. vægtklassen og at du ikke mener de ligner de billeder du oprindeligt så. Der kan jo altid ske fejl smiley

• #7   8. okt 2019 Jeg ville nok vælge at kontakte dyrlægen og få en ekstra snak om billederne og præcis hvor der er forandringer.

• #8   8. okt 2019 Nu ved jeg ikke hvilket system din dyrlæge bruger, så det er svært at svare på. Typisk når man gør klar til røntgenbilleder i systemet, så vælger man størrelse og område. Dvs. eksempelvis medium, thorax, lateralt. Så jeg tror filnavnet kommer derfra.

• #9   8. okt 2019 Jeg tænker worse case, at det er en fejl så... tror altså ikke at dyrlæger vil "snyde" på den måde.

• #10   8. okt 2019 Kig på selve billederne, der bør være ID.

• #11   8. okt 2019 CH - der er ingen ID på billederne...

• #14   8. okt 2019 Altså de her billeder er på en mail - ikke nogen der fysisk er i hånden, korrekt?

For hvis der er mistanke om snyd, så kan der vel spares penge på udstyret ved at 'genbruge', når der ikke fysisk skal fremkaldes.

Synes osse at navngivningen er lidt 'underlig'.

• #15   8. okt 2019 Der bør altså være ID på. Altid.
    Da jeg efter en del tid bad om at få Zentas billeder, bare for sjov, for de viste intet, der var ID på. Og der var altså gået en rum tid efter. Altså før jeg bad om dem.

• #16   8. okt 2019 Det lyder mærkeligt.
    Jeg ville give dyrlægen et kald og sige det, som det er. At du synes, billederne ser anderledes ud, end dem du så, da de blev taget.

Jeg har fået røntgenfotograferet min den ene i sidste uge. På billederne står mit navn, hundenes fødselsdato, hendes alder, køn, dato for fotografering samt dyreklinikkens navn.

• #17   8. okt 2019 Jeg tror, jeg kører ind forbi og taler med dem på vej hjem. Mest fordi jeg selvfølgelig er bekymret for, hvis kiropraktoren planlægger behandlingen ud fra forkerte billeder.

• #18   8. okt 2019 Jeg har kun id og dato på det ene af billederne. Det som skulle sendes til DKK. Tror bare de er sendt fra en samlet mappe. Mine i hvert falde.

• #20   8. okt 2019 Jeg reagerer jo primært, fordi jeg ikke synes, at billederne er magen til dem jeg så? Altså - jeg synes ikke, de viser det samme stadie af spondylose, og heller ikke det rigtige sted. Det var først derefter, jeg studsede over filnavnene.

Hvis jeg ikke helt generelt havde tillid til dyrlægen, ville jeg ikke bruge hende. Og nu er det jo ikke dyrlægen, der har sendt billederne - men én af veterinærsygeplejeskerne. Så det ændrer ikke ved min tillid til min dyrlæge.

• #21   8. okt 2019 Jeg synes det er fint at reagere.
    Det er jo ikke kun de underlige navne der bliver reageret på, men også selve billederne og fejl sker da.

• #22   8. okt 2019 Jeg arbejder på en dyreklinik og ser intet unormalt i titlen på billedet. Der er ikke hundens ID på billederne eller i titlen med mindre de sendes til DKK. De gemmes i dyrets journal med en beskrivelse af hvilken kropsdel og hvordan hun ligger, samt dato - og det er det, der står i 1. indlæg også.

• #23   8. okt 2019 Nu opsøger vi vel aldrig en service, vi tror er skod. Selvfølgelig stoler man på den dyrlæge man bruger, den træner man bruger osv osv.
    Det giver ikke mening at opstille det så sort/hvidt at mistro slet ikke findes hos nogen vi stoler på, for vi vælger vel altid efter hvad vi stoler på smiley

Men skepsis findes nu engang i små sunde mængder overalt. Forskellen ligger vel i, om man så generelt er skeptisk over for sin dyrlæge, og det lyder det jo slet ikke til at Karina er - hvilket også ville være en helt anden sag.

Jeg skal ikke kunne sige, om filerne er navngivet underligt, men hvis han vejer 27 kg som profilen siger, så er det jo ikke helt skævt at være omkring den kategori.
    Jeg synes det lyder ganske fornuftigt (og helt i orden) lige at køre forbi og spørge, om der er sket et mix-up. Hvis man synes billederne ser anderledes ud, så er det jo en helt valid grund, nu når det er dem der skal handles på.

• #25   8. okt 2019 Det er heller ikke dyrlægen, som Karina skriver om smiley

• #26   8. okt 2019 Synes faktisk det er lidt vildt at få det til at man så slet ikke stoler på dyrlægen.
    Hvis jeg skulle vente en uge på nogle billeder og så endda rykke for dem og så modtage nogen hvor jeg synes de ser markant anderledes ud end dem jeg ellers havde set, så ville jeg også undre mig.
    At billederne så har sjove navne og ikke passer med vægten, gør det jo ikke mindre underligt.

• #28   8. okt 2019 Der kan meget nemt ske fejl, så tag ned på klinikken, og få tjekket op på din undren smiley

Jeg fik Kias rgt. udleveret på en disk, og jeg var til stede mens de brændte den, og der var ikke ID på billederne, som jeg husker det. Filerne var teknisk navngivet, så dem har jeg selv omdøbt smiley

Men tjek altid op på din intuition.

• #30   8. okt 2019 Som Ida skriver ... TS skriver jo netop om de bare har fundet billeder på nettet og sendt dem.... og seriøst det ville en dansk dyrlæge da ikke gøre.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #31   9. okt 2019 følg din mavefornemmelse. fejl sker. også uden det er med vilje

• #32   9. okt 2019 Fik du snakket med dyrlægen?

• #33   10. okt 2019 Nej, jeg lænede mig op af Simones indlæg i #22, og har valgt at stole på, at alt er i orden.

• #35   10. okt 2019 Jeg ville også tjekke op på det.

Kommentér på:
Røngtenbilleder - er jeg for mistroisk?

Annonce