{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Albue gået af led - nogen erfaring? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde, som har erfaring med en albue, som er gået af led? (på hund)

Det skulle ikke være særlig ofte det sker, så det er svært at finde information om det. Men dyrlægen mener, at prognosen er god.

Det skete hjemme i haven, hvor en af de store (eller begge to) har løbet My ned. smiley
Det var så grunden til, at de store og små aldrig kommer ud i haven sammen igen uden opsyn...
Det er gået godt i 3 år, hvor de blot går ud og tisser før senge tid, og så ind igen. Men denne aften var der åbenbart en grund til, at det skulle gå vildt for sig. smiley

I kan læse om det her
https://www.facebook.com/PotepatruljensSejeHunde/posts/2628878810468335?__xts__[0]=68.ARB8aYOX82cfbc3dJ538LOo6uaa_4Ylos4uAh84ZX5jY7HoR1CaJ2qQ-JW9Byfe-AbQAV3owOqpINeCogqcx6zCrYzMmOgQPOhtEvfusLc0WQDfsIpIlD1tMUQDyPUXuNRVv1Y9N7oWYhXosTt8xmEvT_FpcJ_h7ctwnNXyDVh-8FHh6rpnjh26n8YddJsql67SDgDnlcYtWa-br8t7dOHCmXaUOuHKqLwwTza4ZEiSbPipiKz3Fge8PbrZZjOOHtgCRo172m6opT7u-CEGoaEpDOJz5-Fp80Un1qkrOzP0sKkZxvnvaI44UHBnhyXzqeJGDsfsdOK_Pt5R1ci4ELf-CiA&__tn__=-R

PS. My har det godt, og jeg ønsker blot at høre erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Albue gået af led - nogen erfaring?
  • #1   11. okt 2019 Absolut (og heldigvis!) ingen erfaringer med denne problemstilling, men hvor ER My sej! smiley

    Rigtig god og snarlig bedring til den lille smuksak. smiley


  • #5   11. okt 2019 Av av av for pokker da smiley
    Stakkels lille hund smiley og god bedring med hende smiley
    Absolut ( heldigvis) ingen erfaring herfra


  • #6   11. okt 2019 Heller ingen erfaring herfra, men god bedring med hende!

  • #7   11. okt 2019 Jeg har heldigvis ingen erfaringer med hunde og led der går af led så jeg kan kun sige rigtig god bedring med hende.

  • #8   11. okt 2019 God bedring lille My smiley

    Hvor er det uheldigt smiley


  • #9   11. okt 2019 Det ser godt nok vildt ud smiley
    Men rigtig god bedring med hende smiley


  • #11   11. okt 2019 Mange tak alle sammen smiley

  • #13   12. okt 2019 Ja hun skreg rigtig meget, og højlydt. Jeg tænker at hele nabolaget burde have hørt det, hvis de ikke sov kl. 22.30-23 tiden - det lød dog ikke meget værre end dengang hun blev stukket af en hveps på albuen.

    Men som #4 skriver, så gør det ikke særligt ondt, når det først er ude af led (såfremt man ikke bruger det). Så hun sagde intet herefter og spiste gerne godbidder og gik rundt på 3 ben.
    Men at sætte det på plads uden bedøvelse ville en dyrlæge og hundeejer forhåbentlig aldrig gøre.

    Hun blev sederet hos vagtdyrlægen, som ikke turde sætte det på plads og faktisk var klar til at aflive hende, fordi hun troede at det aldrig blev godt igen. Hun mente, at senerne var gået i stykker og ikke kunne hele.
    Det var jeg dog ikke helt klar på uden at have hørt en ortopæd. Vi blev enige i at give smertestillende og forbinding på, og få en tid hos Århus Dyrehospital.

    Så vi fik en tid hos Århus Dyrehospital næste formiddag. My kom under fuld narkose, det blev sat på plads, og denne dyrlæge mener, at hun må dyrke sport og rende fri igen om 6 uger.
    Jeg har dog planer om stille og rolig genoptræning, og så starter vi nok langsomt op igen til næste år smiley


  • #14   12. okt 2019 Puha, sikke en forskrækkelse smiley

    Jeg kender det kun fra mig selv; min kæbe røg af led, og det er egentlig aldrig blevet godt. Men netop kæbeleddet fungerer ikke som andre led i kroppen.

    Krydser for lille My smiley


  • #16   12. okt 2019 Uheld sker, men puha, stakkels lille My.

    Ingen erfaring med det selv, så bare et god bedring herfra.


  • #18   12. okt 2019 Tak skal I have smiley

    Det er selvfølgelig sket lige op til, at jeg skal bo på skolehjem i 2 mdr. (hvor jeg kommer hjem i weekenderne)
    Så vi har aftalt med My's fysioterapeut, at hun bor hos hende i 4-6 uger, da min kæreste har rigeligt at se til med de 4 andre hunde + fuldtidsarbejde.

    Hun har været med på arbejde de sidste par dage, og har fået laser, da hun overbelaster resten af kroppen rigtig meget. Hun er så sej smiley


    profilbillede
  • #20   14. okt 2019 Seje My smiley

  • #22   8. dec 2019 Update på My

    Hun har boet hos min kollega (My's rehabiliteringsterapeut) i 7 uger nu, og hold da op en forbedring!
    Allerede nu går hun ture på ca. 3 km ad gangen, hun løber fri, leger, hopper op/ned af møbler, og har trænet små agility sektioner. Helt uden mén!

    My er så god som ny - hvis ikke bedre, efter al den laser, massage og fys. smiley

    Billedet er taget igår. Hun har været hjemme på weekend 2 gange - de andre weekender har jeg besøgt hende eller hilst på hende på arbejdet.

    Hun har fået lov til at bo hos min kollega i 2 uger endnu. Her er jeg færdig med mit skoleophold. Det er bare den mest fantastiske kollega, som elsker My lige så højt, som vi gør smiley


    profilbillede
  • #23   8. dec 2019 My for 2 uger siden. Hjemme i weekenden og med på skovtur smiley

    profilbillede
  • #24   8. dec 2019 Super med så positiv en update smiley

Kommentér på:
Albue gået af led - nogen erfaring?

Annonce