{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad
  • #2   11. okt 2019 Et foder som passer til hundens behov og brug.
    Ejer må gøre op med sig selv hvad man vil fylde i sin hund og hvad man vil betale for.
    Personligt vil jeg ikke betale for ingredienser, som hunden optager minimalt af, og deraf bare er fyld, fx ris og majs.


  • #3   11. okt 2019 Ja det os rigtig nok, men har ikke tænkt mig at skal til at køre alle mærker igennem hehe.. Men tak for svar Trine G

  • #5   11. okt 2019 Køre selv med RC lige nu og og så får hun suppleret med lidt lakse olie i.
    Men har læst at nogle folk siger der er for meget korn i RC og at det ikke er godt. Og leget med tanken om mæske at skifte til Olivers, da de har fodder uden korn. smiley


  • #6   11. okt 2019 Jeg er så glad for Acana, rigtig godt foder smiley

  • #7   11. okt 2019 Essential er også fantastisk. Desværre gad min hund det ikke.

  • #8   11. okt 2019 Vi er glade for Orijen og acana smiley

  • #9   11. okt 2019 Læs bag på sækken Dennis. Og prøv at sammenligne de første ingredienser på listerne.

  • #10   11. okt 2019 Real nature wilderness fra maxi zoo er super godt - bare husk det skal være wilderness varianten smiley

    Carnilove har vi også været glade for.

    Olivers med fisk, har vi brugt en del.

    Og så, dem der er nævnt i tråden, i forvejen smiley

    Essential fik vores ene hund desværre mega dårlig mave på, og pruttede hele tiden. Rigtig ærgerligt, fordi vi lige havde fundet en foderring smiley


  • #11   11. okt 2019 Jeg har den holdning at jo mere varieret jo bedre.
    Derfor fodre jeg gerne blandet med både tørt, råt og rester fra vi andre.
    Kan hunden tåle det skifter jeg gerne mærke fra gang til gang.

    Et godt industrifoder er i min optik er foder der er udspecificeret i ingredienslisten og hvor producenten sandsynliggør de har brugt gode lødige kvalitetsingredienser og uden unødvendige tilsætninger og konserveringer. Herhjemme foretrækker vi kornfrit fordi vi kan - men har vi en hund der trives bedst på noget med, så vejer hundens trivsel altid over vores ideologi og holdninger. Feks sygdomsfoder - der går vi ikke på kompromis.
    Vi har i mange år brugt percurean now som grund tørfoder - og det har vi været rigtig glade for. I dag køber vi også mærker som Naturea, Bosch, TOTW, Essentials, Wolf of wilderness, Acana m.f.


  • #12   11. okt 2019 Et godt foder er vel det hunden trives på og kan lide. Jeg fodre begge mine med RC. Den ene fordi hendes nyreskade kan 'holdes i ave' med deres Renal foder. Den anden fordi han spiser det med stort velbehag og er fin og flot. Han kommer fra en opdrætter der fodre med RC og har gjort det i mange mange år. Hendes hunde bliver gamle, er flotte og yderst sjældent syge. Så tænkte jeg at det nok ikke var helt skidt og fortsatte med RC, da jeg hentede hvalpedyret.
    Engang imellem har jeg haft et eller andet foder - fx noget jeg har vundet - det har jeg bare brugt uden at lave alt muligt halløj ud af at skifte mærke og har aldrig oplevet dårlig mave på den konto. Mine hunde får så også alt muligt andet (bortset fra Perle som jo altså skal undgå for meget protein og salt); rester, chips, råt kød, frugt osv.
    Man ja, jeg bruger et mærke som mange mennesker synes meget ilde om. Jeg synes det er fint.


  • #13   11. okt 2019 Jeg er rigtig glad for Hennes Pet Food, det er et godt foder, fornuftige priser og dansk produceret.

  • #14   11. okt 2019 Jeg fodre varieret.
    Men ja, læs bag på sækken, der er meget korn i RC.


  • #15   11. okt 2019 Jeg varierer efter hvad jeg har, noget er vundet, noget købt, noget foræret.
    Så mine får lige nu en god blanding af RC, Kingsmoor, Purizon, Platinum, Carnilove og et par mindre kendte mærker jeg har fået i foderprøve..
    Dvs både korn og kornfrit.
    "Rent korn" fiser de lidt af, men det fungerer fint opblandet.


  • #16   11. okt 2019 Jeg gør som Isabelle - variation, variation, variation. Så mine får tørkost (Har som regel 2-3 smagsvariater hjemme - bla. Essential som andre også nævner) og så får de diverse vådfoder fra enten MaxiZoo eller Zooplus OG så får de en del rent kød, enten bare hakket kød eller stykker af kød fra supermarkedet, eller købt specifikt hjem til dem fra BARF-forhandlere.
    Og så får de (selvfølgelig) også kødfulde ben smiley


  • #17   11. okt 2019 Jeg fodre med Happy dog og rigtig glad for det.
    Ser ud til at din hvalp bliver i den store kategori som voksen, så måske et foder beregnet til de større.
    Men mange år siden jeg har haft stor hund, så ved ikke om man gør det mere smiley


  • #18   11. okt 2019 Vi fodrer med Essentials lige nu, og vores ellers lidt småtspisende hunde spiser det med velbehag. Derudover trives han rigtig godt på det og pelsen er flot. Vi fodrede med Orijen tidligere og var også godt tilfredse med det, vi skiftede kun grundet praktiske årsager i forhold til indkøb.
    Olivers har jeg også fodret med tidligere, det var også fint foder smiley


  • #19   11. okt 2019 Vi har brugt Essential siden det kom frem. Dog med en pause hvor vi prøvede Pmatinum. Det blev vores hunde kede af i længden og vi gik tilbage igen. Så en tydelig forbedring i huld og pels.
    Vi giver en del råt ved siden af. Dog ikke hver dag.


  • Jannick R
    Jannick R Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #20   11. okt 2019 Ludvig har fået og fungeret på hvalpefoder, wolfsblutt Wilde plain poppy og acana poppy- junior.
    Nu køre han på ren BARF med stor succes.


  • #21   11. okt 2019 Mine får Platinum....... Laura fiser en del, men deres maver fungerer perfekt udover det smiley

    Labradorerne fungerede absolut ikke på kornfrit. De sked sig selv halvt i ihjel.


  • #23   12. okt 2019 Wolfsblut, platinum, olivers, Acana, purizon, ziwi peak (nok for dyrt men.. Man kan også bare gi det som en del af kosten.. Er MEGA lækkert og super kvalitet) er mærker jeg alle gennem mine mange år med hund har været glad for smiley Orijen har de af mine hunde der har fået det, fået dårlig mave på desværre.. Men har også haft hunde der fungerede super fint på royal canin.. Det er meget forskelligt hvad hunde trives på og om de har specielle behov der skal tages hensyn til.. Det vigtigste er at se hvad hunden fungere på!

  • #25   12. okt 2019 Royal Canin - fungerer perfekt til min og kærestens konkurrencehund - og den gamle på 11 behøver ingen tilsætning af "alt muligt", han får bare RC Joint Care. Den unge tæve vokser fint og harmonisk på RC Junior .. så jeg er mega tilfreds med det foder, og har på trods af at jeg blev revet lidt med af kornforskrækkelsen, og derfor også begyndte at fodre på den måde (wolfsblut, orijen, acana, essentials), ikke fundet noget, hvor hundene kører ligeså godt smiley

    Jeg er dog med på variationsvognen, og giver andet foder sammen med RC - bare en håndfuld eller to dagligt. Lige nu er det Gamedog og Brit.
    Og så får de rester af hvad vi spiser, råt, ben .. etc ..

    Det fungerer fint her smiley


  • #28   14. okt 2019 Mine får alt muligt, men RC har jeg altid hjemme, lige nu er der også Hike og olivers smiley desuden får de dåsemad i forskellige mærker, råt kød, rester fra aftensmaden, rugbrød med leverpostej og masser af tørret kød;) jeg vil gerne have hunde som ikke går ned med dårlig mave, derfor bliver de fodret med masser af forskellige ting;)

  • Greta S
    Greta S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 12 Svar: 2
    #29   14. okt 2019 Min tidligere gravhund fik Royal Cannon , men tvivler nu på det er sundere end andet foder, hun blev kun 9 år, og fik kun sundt mad, som godbidder fik hun kun rent kød og rå grønsager.
    Hører jo også fra andre, at deres hunde spiser en del usundt også og bliver gamle, så hmhmhm en svær diskution. Tror ikke man kan sige noget helt konkret foder,som vil være det allerbedste.


Kommentér på:
Mad

Annonce