Hundefoder til rottweiler?? Hundefoder til rottweiler??
hej Alle....
Jeg r virkelig på herrens mark... Hvilket foder skal jeg fodre med til min nu snart 13 mdr gammel rottweilerhan?? Vi startede ud med eukanuba i ca 9½ mdr, men han udviklede sig alt for langsomt. D var som om at han haltedet bagefter de andre fra kuldet... Nu fodre vi så med royal canin - gigant/junior (lilla serie) og har så lige hørt, at det ikke er et godt foder, da alt for mange døjer med vokseværk, fordi der r mere fedtprotein i. I går blev jeg så lige anbefalet Lone star.... Det jeg vil spørge om er: Hvilket foder har i haft succes med - specielt til rottweiler....?? gerne noget muskelopbyggende, da han trænger til at vokse bare lidt... håber i kan hjælpe .... Knus fra Dian & Hanne
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 66 Svar: 1.101
Snark med Inge her inde fra hun har 4 rotter og har haft unger flere gange hun ved sikkert hvad der er godt til den race hund.....
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
jeg ved ikke lige med bestemt foder til rottweiler, men jeg har hørt at så læge fodret kommer fra canada, er det i orden, de har nemlig utrolige høje lovkrav om hundefoder.
Lone star er et utroligt godt foder, også fra canada
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Selv er jeg gået over til at rå fodre (barf)
Knus Inge
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Vi vil mene, at du har valgt den forkerte serie. Giant er beregnet til gigant racerne såsom Grand danois, Newfoundlændere og Irske Ulvehunde. Til Rottweiler vil vi mene, at du istedet bør bruge Maxi Large breed Junior og når han så er 15 mdr. skifte til adult.
Fedtindholdet i Maxi er henholdsvis 14% og 16% i junior og adult, mens det i Giant er 16% og 20%
calciumindholdet er det samme nemlig 1,2 og 1.
Giant er beregnet til racer med en voksenvægt på 45-100 kg., hvorimod Maxi er til hunde med en voksenvægt på 26-44kg., så til en hund med en voksenvægt på omkr. 50 kg. vil jeg helt klart vælge Maxi. Netop fordi Giant også skal tilgodese racer med en voksenvægt på det dobbelte (100 kg.)
Håber du finder en god løsning
nov 2004
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 75
tak for hælpen...
Både dyrlægen og dyrehandleren sagde at jeg skulle fodre med den serie, så d var derfor jeg valgte den.... D r helller ikke fordi jeg vil have ham til at vokse for hurtig, men hvis i så han i forhold til en anden rottweiler på samme alder ville i få et chok.... han r meget klein... han r ikke tynd, bare slank... han vejer nu 38-40 kg... men vi må jo bare se tiden an... d r kun fordi jeg r lidt bange for at gøre noget forkert..... knus herfra...
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Knus
nov 2004
Kan godt forså, du gerne vil være sikker på, at du ikke gør noget forkert og at du bliver bekymret, hvis han virker klein i forhold til andre på hans alder. Umiddelbart vil jeg ikke mene, uden at skulle gøre mig klog på Rottwiler, at din hund er for lille...måske er det de andre, der er okset for stærkt...
At han er 13 mdr. gammel og vejer 38-40 kg. lyder da ikke helt skævt, mange hanhunde virker i teenage alderen lidt ranglede, præcis som teenage drenge ofte gør. Indefor vores race ser vi mange som i 9-15 måneders aldren virker ranglede, men som så som 2 årige har fået godt med fylde og muskelmasse.
Så hvis han spiser, det han skal og virker til at trives og har god energi, så tror jeg bare, du skal tage det helt roligt og glæde dig over, at hans knogler har bedre af en langsom vækst, det gør dem stærkere og mere stabile
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 36
Det bruger jeg til min GD, og det går op til hunde på 100 kg, så det er altså virkelig godt hvis det er en stor hund du har....
feb 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 389
Hundefoder til rottweiler??