{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Gode råd er dyre... {{forumTopicSubject}}

Med mindre man beder om dem herinde... :)))

Jeg vil lige høre jer, om der er nogen som kan give en god forklaring på, hvorfor Baloo er begyndt at prøve mig af igen, efter vi har fået Freja? Når han er for hård ved hende, går jeg ind og markerer med min krop - og så springer han op og bid-markerer mig i armene.... Av av... Nej han bider jo ikke hårdt - men det er lidt træls at jeg skal have denne magt kamp med ham igen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd er dyre...
  • #1   18. maj 2005 Evers: *LOL* jo men det er jo mig, Anne, så jeg har lidt svært ved at pisse på ham ikk??? Men igår pustede jeg mig så meget op overfor ham - sagde ikke et ord, men kiggede bare på ham - og så lagde han sig på ryggen... Så jeg kan ikke lige finde ud af hvad det er han er ude på... Han vil jo meget gerne have magten over mig - men det får han ikke.. :)))

• #2   18. maj 2005 Laila: Okay - det var også godt nok det jeg sagde til peter igår - at det var pga familie forøgelsen... Og så er det jo selvfølgelig mig han skal prøve af - typisk!!!!

• #3   18. maj 2005 *LOOOOOL* Nej det kan jeg egentlig godt forstå Evers... Men jeg havde ellers lige vundet hans respekt - gennem lang vejs kæmpen - og så skal vi starte forfra nu... Der er selvfølgelig ikke noget og gøre ved det - men det er dælen dytme hårdt... Og især når så Freja står og prøver på at bide ham imens jeg kæmper med ham...

• #4   18. maj 2005 kan hjælpe meget hvis og når han prøverså gin ham line på og gå en times hård dressur

• #5   18. maj 2005 giv *gg*

• #6   18. maj 2005 Laila: Nej jeg har hele tiden været forberedt på at han ville skulle prøve mig af - nogen siger man skal regne med ca. en gang om måneden, når man har en race som er mentalt stærk og selvsikker... Men at han begynder at bid-markerer mig igen, som han gjorde da han var hvalp - det tænder mig af...

• #7   18. maj 2005 Claus: Ja vi fik engang af vide, at jeg skulle gå rundt i stuen med ham med snor på - hvor jeg bestemte ruten - og det skulle hjælpe... Men det fik jeg aldrig prøvet - og nu hvor Freja er kommet til, er det umuligt, da hun så render i røven på ham - og napper ham i hans ædlere dele...

• #8   18. maj 2005 Anne: Sover baloo i jeres seng....???

• #9   18. maj 2005 det behøver ikke være i stuen jeg ville gå på marken eller gaden og selvfølgelig dig der bestemmer og jeg mener faktisk hårdt og meget bestemt

• #10   18. maj 2005 J.K: Ja nogen gange - men efter Freja er kommet til, er vi begyndt at lære ham at han skal sove i sin egen seng... :))

Claus: Okay - det må jeg prøve... Når vi får lært Freja og være alene hjemme...

Laila: Ja Besse har altid nogle gode råd - men man skal jo nødigt udnytte at nogen er utrolig dygtig til noget... :)) Og skåne ærmer - god ide, og så lige en heldragt også... Det er ikke altid armene han får fat i...

• #11   18. maj 2005 Anne: Når han sover i jeres seng, tror han at han at han er på ligefod med jer, så hvis i lader ham sove "under" jer, vil det også smitte af på hans prøvelser på dig.

J

• #12   18. maj 2005 J.K. Ja det kan du selvfølgelig have ret i... Et klart forsøg hver...

Laila: Ja han er så slem... Han går også efter min ædlere dele - de er jo til at få fat i.... *LOOOL*...
    Men ja jeg har også fundet ud af det med at puste mig op, men måske jeg skal prøve med stolen... Sofaen hjælper ikke, der hopper han bare op og står på bagben... BANDIT!

Lisett: Ja hanhunde er slemme!!!! Vi har også førhen brugt det med at lægge ham ned - men er blevet rådet til ikke at bruge det længere, fordi en hund frivilligt skal ligge sig på ryggen... Så det er vi stoppet med.. Vil give dig ret i det med at pisse på dem - helle for ikke at skulle kæle for ham bagefter...

• #13   18. maj 2005 Laila: *LOOL* Det ville jeg da gerne have set.... :)))) Og nej, man er bestemt ikke hanhund for ingenting...

• #14   18. maj 2005 hejsa
    Vores bud er, at Baloo er ifærd med at finde ud af,om rangordenen i flokken stadigt er de samme efter,at flokken er blevet udvidet. Baloo har jo hidtil rangeret nederst i hierakiet,men har nu fået en højere status overfor den nye hvalp og har brug for at vide, om det betyder, at han nu skal være flokleder eller det stadigt er de 2-benede....
    Måske føler han din indblanding er utidig og unfair. Du kunne evt. prøve at aflede ham, når du synes, han er lidt for hård. Hundes leg og magtkampe kan i vores øjne ser værre ud, end de egentlig er og vi bør derfor blande os mindst muligt. Vores til tider utidige indblanding kan virke fustrerende og forstyrre etableringen af rangordenen.
    Husk også at vise Baloo, at han stadigt er nummer 1 og giv ham ekstra opmærksomhed. Lad ham få mad først, gå først ud af døren o.s.v. ( selvf. kun i forhold til hvalpen, ikke Jer).
    Lav evt. nogle lederskabs øvelser med Baloo og vis ham, at du er en spændende og værdig leder.
    Held og lykke med de dejlige vovser smiley

• #15   18. maj 2005 orv...glemte lige, at I naturligvis også skal vise Jeres lederskab ved at "redde" Baloo, når den lille bliver for træls overfor ham. Hvalpe kan være lidt af en prøvele ovrfor selv tålmodige hunde smiley

• #16   18. maj 2005 Laila: Jo næste fredag - er færdig med den... :)))

Christel og klaus: Vi blander os mindst muligt når de mosler, også fordi vi har fundet ud af at hun godt kan sige fra. Men engang imellem er vi ikke i tvivl om hvorvidt vi er nødt til at træde til. Jeg har prøvet og aflede hans opmærksomhed med godbidder, men det virker kun 50% af gangene, han synes hun er meget sjovere... Og tro mig - han får så meget opmærksomhed som overhovedet muligt... Tak for jeres råd, har i nogle gode eksempler på lederskabsøvelser? Vi har lavet lidt - men kan ikke rigtig finde flere spændende og prøve med ham...

• #17   18. maj 2005 Ps. Det gør vi skam også - fordi hun er rigtig strid indimellem... Og vi kan tydeligt se på Baloo når det bliver for meget for ham. Og så siger vi stop til Freja pigen..

• #18   18. maj 2005 Jeg har lige fået den tilbage fra min søster, hun har rettet den, så jeg sidder og er ved at rette det grammatiske i den nu. Så skal jeg have lavet mine bilag, og skrevet ud, og så kigger jeg ikke mere på den, før den ER afleveret...

• #19   18. maj 2005 En god leder finder mad.....
    Tag ham med ud og mens han er optaget af noget andet dropper i ubemærket nogle lækre godbidder i græsset, hvorefter I begynder at smaske højlydt. At finde mad. er noget hunde virkeligt respektere, så er man jo vældig snu *LOL*
    Og vi håber ikke vores bidrag til debatten blev opfattet, som om, vi ikke tror, I ved, hvad I har med at gøre. I virker absolut som meget ansvarsfulde ejere, som gør meget for at sætte sig ind i tingene og i øvrigt ikke er blege for at bede om råd smiley

• #20   18. maj 2005 lige et link med lederskabsøvelser
    (link fjernet)

• #21   18. maj 2005 Christel & Klaus: Tak for hjælpen - og nej, jeres råd blev overhovedet ikke mistolket fra min side af... Tvært imod.. Jeg bad jo om råd, og bliver derfor glad for at få dem... :))) Og ja, vi troede jo at vi vidste hvad vi gik ind til da vi fik Baloo, men fandt hurtigt ud af hvor meget vi egentlig er nødt til at lære for at få ham opdraget bedst muligt... Og har faktisk fundet ud af at det er ganske spændende at sætte sig ind i hundenes verden... :)))

• #22   18. maj 2005 er glad for at høre, at bidreget ikke blev misforstået og ja, hundenes verden er afsindig spændende. Da vi første gang stiftede bekendskab med begrebet hundesprog var vi solgt. Et helt nyt univers og liv sammen med hundene åbnede sig for os og vi sluger alt, vi kan komme i nærheden af af bøger, artikler, TV o.s.v om hundesprog og hundeadfærd og det er altså guld værd, når man føler at komunikatione med vores skønne 4-benede fungerer og udvikler sig smiley

• #23   18. maj 2005 Ja især når man kan mærke at det virker - og at man kan se fremskridt, så får man endnu mere lyst til at lære...

• #24   18. maj 2005 Jeg håber du vinder magten over ham.

Jeg havde selv en tur med Mille for et årstid siden. Takket være min træners hårde ord om at hun skulle lære hvem der bestemte, går det nu meget bedre *S*

Kommentér på:
Gode råd er dyre...

Annonce