{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Når din hund skal dø. {{forumTopicSubject}}

Jeg havde for et lille stykke tid siden en samtale med en jæger, der bruger sin hund til jagt. Han sagde til mig at når hans hund ikke kan mere, tar han den med ude i skoven og skyder den. Sys egentlig det lyder ret makabert, men han argumenterede for at det var der hunden havde det bedst. Sys d´nu osse det lyder en smule sindsygt at han mente at han ville kunne få sig selv til det. Er det overhovedet lovligt at slå en hund ihjel? osse selvom at den er syg?

Hvis mine hunde blir gamle og syge og aflivning er den eneste udvej, så vil jeg foretrække at få en dyrlæge i hjemmet eller et sted som min hund holder af også lade det ske der. Kan ikke forestille mig tanken om at vovsen skal dø hos dyrlægen, et sted der er forbundet med smerte og utryghed.

Hvordan ville i fortrække at jeres hund skulle forlade livet (i forhold til aflivning)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når din hund skal dø.
  • #1   25. jun 2007 Hjemme på skødet af mig... Og jeg ville tude noget så hjertensskærende..

• #2   25. jun 2007 Havde godt nok ikke kunne slå min hund ihjel. Synes det er sygt.
    Jeg havde nok tager min hund til dyrlægen eller måske fået dyrlægen til at aflive hende her hjemme :o)

• #3   25. jun 2007 Ja, det er lovligt og hvis jægeren er 100% sikker på hvad han gør, så er det faktisk også en human måde at gøre det på.

Problemet vil altid være at nogle jægere ikke har 100% styr på det og hvis ikke jægeren formår at afgive et skud som er øjeblikkelig dræbende, så udvikler det sig jo straks til dyremishandling.

Så jo, det kan være OK, men ikke noget som kan anbefales og det bør kun gøres af meget rutinerede jægere (og lidt følelseskolde jægere, for hvis man ellers har følelser for hunden, så vil man jo da altid risikere at ryste på hånden).

• #4   25. jun 2007 Tja, jeg vil nok ikke kunne få opfyldt at gøre det når Joy er ladest, så skulle hun nemlig aflives til et hundetræf, hvor hun er sammen med andre hunde, der ELSKER hun..

Så det blvier nok en tur til dr. dyr med mig tudende ved siden af

• #5   25. jun 2007 Og jo, mine hunde bliver også aflivet i deres egen kurv af en bedøvende sprøjte, for det er nu engang den måde jeg synes er bedst, både for ejer og hund.

• #6   25. jun 2007 Jeg synes det e OK hvis de kan finde ud af det.. Jagthunde er glade når de er ude i deres natur - min kæreste vil gøre det samme tror jer... Jeg kunne ikke selv gøre det, men for en jæger tror jeg det har en hel anden betydning end os "almindelige dødelige" tror... Det er ligesom det sidste man som jæger kan gøre for sin hund..

• #7   25. jun 2007 Jeg kan nu sagtens følge jægeren i at han vil tage hunden på en sidste tur i skoven...
    Og jeg kan også følge at han gerne vil tage ansvaret for sin hunds sidste rejse.

Jeg synes faktisk det er helt i orden og en god måde at gøre det på.. Ved ikke om det er lovligt

• #8   25. jun 2007 Det ER lovligt...

• #9   25. jun 2007 Ja jægeren burde jo i princippet cide hvordan man slår et dyr ihjel med et enkelt skud

• #10   25. jun 2007 tænk engang at forestille sig som jæger der ligger geværmundingen til tendingen af sin bedste ven igennem 13 år og kigger den ind i øjnene samtidig? shit.. som det blir sagt virker det sgu koldt.

• #11   25. jun 2007 Det med jægrne er rigtigt nok. De sender en fugl op, og skyder hunden når den sætter efter fuglen. Hunden opdager ikke noget, så er det slut.
    Jeg rider i skoven herude, og taler tit med jægerne. De siger, at der ligger mange gode døde hunde omkring jagthytten.
    Min forrige kat blev aflivet på spisebordet. Der elskede han at ligge og slikke solskin.

Min Villy Rap blev aflivet hjemme på græsplænen.
    (link fjernet)

• #12   25. jun 2007 Jeg synes faktisk det er en fin måde at aflive den gamle jagthund på... Jeg kender selv en jæger der har gjort det en gang før og snart bliver nød til det igen da hans 13 årige hund snart ikke kan mere...

Så hvis jægeren har styr på hvad han laver er det helt i orden smiley

• #13   25. jun 2007 Kender også flere jæger der giver deres trofaste et skud på en af dens så vante jagtture og hvis det bliver gjordt rigtigt som Julsgaard også nævner, synes jeg sku det er den mest værdige død for en god jagtkammerat at dø "for" det man brander for og det man elsker i den perfekte situation.... Hvem ville ikke gerne dø i en lykkelig stund? (kender flere der i øjeblikket er meget rolige og velovervejende og når de så har afgivet skudet og hunden/kammeraten er død, bryder de sammen på den ene eller anden måde...)

Mine hunde skal aflives her hjemme... Da ingen af os er så gode skytter og vi er for føgelsel ladet på det punkt og det ved vi...

• #14   25. jun 2007 Uhh... min kæreste fik heller ikke lov til at skyde min da... Men jeg ved han vil gøre det med sin egen når tid er...

• #15   25. jun 2007 •((¯`»Malene«´¯))• ~*TEAM Basserne*~ :: Sådan foregår det ikke.

• #16   25. jun 2007 •((¯`»Malene«´¯))• ~*TEAM Basserne*~

Såan foregår det ikke smiley Det foregår som doggymom har beskrevet og hunden er så optaget af byttet at den ikke opdager det ...

• #17   25. jun 2007 Kirsten Marie H:: Hvis du er bange for, at du ikke kan ramme, hvordan vil du så kunne skyde et dyr i flugt??

• #18   25. jun 2007 det er det der med selv at gøre det jeg sys er makabert, om jeg var jærger er ejg 100% sikker på at jeg aldrig ville kunne gøre det selv.

• #19   25. jun 2007 ja det lyder ret voldsomt og jeg er sikker på det er estemt forbudt selv at udføre selv.. & hvordan har man det ikke selv bagefter- det giver stensikkert bagslag før eller siden for vedkommende der tilengøre sin egen hund

• #20   25. jun 2007 Jeg ville helt sikkert få dyrlægen herhjem og lade hende sove ind i skødet på mig, som hun holder mest af i livet.. Og ligesom Alex ville jeg tudbrøle.. Bella hader at være ved dyrlægen, så ville ikke udsætte hende for al det stress der er i den forbindelse..

• #21   25. jun 2007 Jeg ved at mange ståendehunde bliver skudt i det de rejser deres sidste fugl... Som minde til den vildt finder den nu engang har været... og den dør i et lykkeligt øjeblik... Ville ønske jeg haved modet og nerverne til det, når tiden kom til mine egne... men det har jeg ikke... Men det er den mest værdige død, for en jagthund...

• #22   25. jun 2007 Jeg vil nok ikke kunne spise ved mit spisebord hvi jeg vidste en af mine dyr var død der :S

• #23   25. jun 2007 Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) . - Det er ikke forbudt at aflive sine egne dyr, så længe det er hurtigt og humant..

Den eneste måde der er direkte forbudt i dyreværnsloven er drukning

• #24   25. jun 2007 Her hos os er de tidligere hunde ( før min tid) også altid blevet skudt, og nej man kikker ikke hunden i øjnene ..

• #25   25. jun 2007 Men som Kirsten Marie siger kan jeg ikke aflive min kammerat og et familie medlem... så det bliver dyrelægen på græsset i daghaven med udsyn over deres elskede marker når tiden er inde....

Hulk Hulk det er dog et usandsynligt trist emne...

• #26   25. jun 2007 Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) .

Det ER tilladt. Jeg synes også det lød barsk da jeg hørte det første gang men efter jeg snakkede med ham jægeren som havde gjort det (en af vores venner) synes jeg ikke det er slemt. Hans hund var så bange for at være ved dyrlægen. Den rystede og tissede på gulvet hver gang den bare så dyrlægen. Søren (jægeren) kunne simpelthen ikke bære at hsn bedste ven skulle dø rædselslagen så derfor tog han den med ud til jagtområdet, og da hunden var travlt optaget med et bytte skød han den. Den opdagede ingenting! Og tilmed døde den mens den gjorde det den elskede overalt på jorden....

Bagefter havde jægeren det selvfølgelig dårligt, men som han sagde ville han have haft det mere skidt på den anden måde...

• #27   25. jun 2007 En jæger må skyde sin hund. Han har jagt tegn. Så er den ikke længere. De har respekt for dyr og natur og afliver deres hunde på den eneste rigtige måde. Når hunden udfører det job den er sat i verden til at udføre. Nogle hunde køres til en dyrlæge. Køreturen syns de måske ikke om og slet ikke det sterile og kolde dyrlæge lokale. Næh, ud i skoven med den. Sæt en fugl op, send hunden afsted, og bang. Hunden dør en værdig død.
    Det syns jeg er en smuk og fin afslutning på et ofte langt venskab.

• #28   25. jun 2007 Synes faktisk at der er en helt fin måde at gøre det på. Ved ikke om jeg selv ville kunne gøre det på min hund,

• #29   25. jun 2007 Doggymom, nu med Tezza på køleren ! - Nu er det ikek alle dyrelæger der har kolde lokaler, min har ikke..

• #30   25. jun 2007 Doggymom - helt enig. Jeg synes også det er en smuk afslutning for jagthunden...

• #31   25. jun 2007 Ja tænk engang at grave et hul, for derefter at kaste pinden og sige " tag pinden gamle dreng" og så et nakkeskud. Ja verden er barsk : (

• #32   25. jun 2007 Det sker ikke her.. for jeg har lavet en pagt med Vuck om at han lever evigt......

• #33   25. jun 2007 Gitte ....Kender du da nogen som har sendt hunden ned i hullet og derefter skudt den ??

• #34   25. jun 2007 Yes og mine mops bli´r 100 år mindst : )

• #35   25. jun 2007 Marianne

Nej det var en joke jeg hørte i voice engang, hvor de gjorde grin med jægere : )

• #36   25. jun 2007 ...Okay....

• #37   25. jun 2007 åhh nej dog, det er sgu sjældent at jeg bliver rigtig rørt på hg, men har helt tårer i øjene at denne fortælling.

• #38   25. jun 2007 Jeg har lige fået aflivet 2.. det skete ved dyrlægen,hvor de var glade for at komme.. Begge havde inden vi kørte derop,lavet de ting de elskede..
    Alt var klar da jeg kom.. et prik i lårmusklen, 2 min efter dyb søvn og så det sidste farvel..

• #40   25. jun 2007 kan på ingen måde se at det er koldt af en jæger selv at aflive sin hund - tvæt imod, så viser det at han er sig sit ansvar voksent, forudsat han afgiver et dræbende skud. Hunden tror de skal på jagt og det er det bedste den ved og aner intet inden det er over.
    Da vores første hund skulle aflives, viste den godt den var helt gant - han pev og rystede til den beroligende sprøjte virkede og det var synd - et skud i skoven, havde han aldrig opfattet, men havde været lykkelig til det sidste

Kommentér på:
Når din hund skal dø.

Annonce