{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Hyler din hund? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en kort artikel på videnskab.dk: https://videnskab.dk/naturvidenskab/svarer-din-hund-naar-ulve-hyler
Kunne det være interessant med en ganske uvidenskabelig lille undersøgelse smiley Så hyler jeres hund/hunde når de hører ulvehyl i radio/TV? Er der andre situationer hvor de hyler? Og hvad er egentlig deres reaktioner hvis de fx ser ulve der hyler på TV?

Begge mine er racer der er ret langt fra ulven. De så fornylig med på et program med nogle ulve i TV smiley Og nej, jeg tror ikke ulvenes hylen som sådan sagde dem en fløjtende fis.

Clinton - Irsk Terrier: Ret ligeglad med ulvene og deres hylen. Han kiggede på skærmen og det var tydeligt at han så ulvene, men han forholdt sig neutralt. Han hyler stort set kun når han sidder i buret i bilen og opdager at vi er på vej til et af hans to yndlingsudflugtsmål; skoven eller træningspladsen.

Penny - Dobermann: Penny er generelt meget opmærksom på TV'et og følger som regel ivrigt med og reagere på det hun ser. Hun flippede totalt skråt over ulvene i TV. Rejste hele hanekammen, gøede som en gal og løb til terassedøren (TV'et hænger på den væk døren er i og jeg mistænker nogle gang at hun tror TV'et er et vindue). Det tog lidt tid før jeg fik hende nogenlunde overbevist om at det var semi OK. Men hun blev ved med at være meget obs på ulvene og brumme af dem når de kom 'for tæt på'. Penny hyler kun når Clinton hyler i bilen og det lyder mere som skrigen end som hylen - det er vældig 'charmerende' smiley
... og ja, vi kører med sirene når vi skal i skoven eller til træning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyler din hund?
  • #1   8. feb 2023 Taliban tyggede helt vild på pivelegetøj, når det så pev rigtig godt hylende hun som en ulv.

  • #2   8. feb 2023 Nu har jeg jo den hunderace, der genetisk/DNA-mæssigt er tættest på ulven, Pekingeseren smiley - men nej, ingen af mine hyler ved synet eller lyden af ulve. Zucana gør hver gang hun ser dyr i TV, men hyler ikke. De andre er ligeglade.

    Zucana hyler som en ulv, når jeg åbner havedøren og kalder på Milas, og råber om han vil have kyyyyyliiiing smiley


  • #3   8. feb 2023 Jeps - huskyerne stemmer gerne i, når der er ulvehyl i fjernsynet. De hyler ikke af udrykning, luftalarm o.lign., kun Sheena, der hyler, når vi er lidt for tæt på en helt bestemt kirke, når kirkeklokkerne kimer smiley

    JohnJohn følger MEGET med i TV, når der er noget firbenet, der bevæger sig, uanset om det er heste, får, hunde eller ulve - men MAS´erne hyler generelt kun, for at bakke op om huskyerne. Aldrig på eget initiativ - og det lyder nooooget forkølet ift. de store smiley

    Jeg kan iøvrigt uden problemer få hele flokken sat i gang, hvis jeg selv "hyler/tuder". Huskyerne slutter sig hurtigt til koret, og så stemmer de små også i efterfølgende smiley


  • #5   8. feb 2023 Conor hyler kun, hvis jeg "presser" ham ud i regnvejr, og det er nok ikke den slags hyl, du efterspørger smiley
    Chili (amerikansk bulldog) hylede, når hun hørte et udrykningskøretøj, violinkoncert eller saxofon - ellers ikke.
    Begge er/var store tv-kiggere. Chili kunne knurre sådan lidt lavfrekvent. Den røde derimod, han gør udfald mod tv'et. Så ingen fedtede barnefingre længere, men til gengæld mange hundesnudemærker.


  • #7   8. feb 2023 Whipperne ser meget gerne tv med dyr, men hyler ikke, hvis der er ulvehyl.

    Til gengæld sætter alle fem i det helt store hyl, når der kommer gæster som de kender, så står de alle på køkkengulvet og hyler som ulve

    Jeg havde på et tidspunkt et par gravhunde, som hylede når rådhusklokkerne blev spillet i radioen lige før middags radioavisen klokken 12 smiley


  • #8   8. feb 2023 Ingen af mine hyler, men de gør helt vildt når der er hunde som gør i fjernsynet.
    Det har forresten givet en helt ny kommando hos os, “de bor i fjernsynet” får alle mine hunde til at holde mund, også hvis der kommer gæster smiley folk ser nogen gange lidt underlige ud når jeg råber “de bor i fjernsynet” når de kommer på besøg og hundene larmer


  • #9   8. feb 2023 Nej kun når ungerne skændes eller vræler smiley

  • #10   8. feb 2023 Diva elsker er meget opmærksom på tv'et og er det om vilde dyr, eller dyr i det hele taget, stiller hun sig forans skærmen - jeg har dog aldrig hørt hende hyle heller ikke når der er ulvehyl i programmet
    Dharma hyler som en ulv hvis Diva ikke er hjemme - jeg er ikke i tvivl om at hun "kalder" på sin flok


  • #11   8. feb 2023 Det ved jeg faktisk ikke, den eneste jeg med sikkerhed ved gjorde det, det var Aika. Hun hylede op i luften som en ulv. Med de andre, ved jeg det faktisk ikke. Hundeprut hyler på en bestemt måde når hun bliver glad og så ser hun meget tv og knurre konsekvent når hun får øje på en hund i tv. Også selvom den intet siger.

  • #13   8. feb 2023 Mine er bedøvende ligeglade med fjernsynet, også da der var ulvehyl på programmet her for et par dage siden. Men lad der lige lyde en mikroskopisk lyd fra skoven her et par 100 m. væk, så kan det nok være, der bliver gøet. De er i det hele taget ret gøende, når drejer sig om den virkelige verden, men fjernsynet siger dem ikke noget.
    Det er lidt det samme med fyrværkeri. Det bryder flere af dem sig ikke om, men er det i fjernsynet, er de totalt lige glade.

    Jeg oplevede engang på en anden pyreneerkennel, hvor vi sad og så nogle af deres videoer, hundene var også her uinteresseret, lige indtil der var en optagelse hjemme fra deres egen kennel, hvor de selv og de andre hunde i kennelen gøede, så kan det nok være de vågnede op og stemte i. Det synes jeg egentlig var meget sjovt at se.

    Nogle af mine hunde kan/kunne godt finde på at hyle, når de hørte udrykninger og lign., men det er ikke noget, jeg har hørt tit.


  • #14   8. feb 2023 Sam hyler kun når vi kommer til træning og han ikke kommer med ud af bilen først, så starter hyleriet smiley

    Han er ligeglad med TV og ulve hyl, eller sirener.


  • #15   8. feb 2023 Jeg har aldrig hørt Atlas hyle, men en golden retriever er vist heller ikke specielt nært beslægtet med ulven smiley Jeg fandt lige en video med ulvehyl, og her var han helt ligeglad, indtil en hund begyndte at pive i baggrunden. Så blev der fulgt med, og han lagde hovedet på skrå. Han ser også gerne fjernsyn, selvom jeg stadig ikke helt har luret, hvad der interesserer ham.

  • #16   8. feb 2023 Tucker hyler ikke med. Han reagerer faktisk ikke meget på lyde der afspilles - hverken hylen, gøen eller lignende.

    Jeg har hørt ham hyle i 3 situationer.
    I søvne (hvilket var meget lidt hyggeligt at vågne til smiley )
    Et enkelt år til luftsirenen.
    Og så gør han det når vi har været ude og gå en tur et sted og så kører derfra - så sidder han og kigger ud af bagruden og giver et rigtig fint ulvehyl smiley


  • #17   8. feb 2023 Dorit hyler ret meget, og det er en ting for corgier. De er generelt meget vokale, og kan de knurre, gø eller hyle, er det en god dag smiley Hun er mest typen der hyler når hun er meget glad, eller hvis andre hunde gør vedholdende. Hvis der er vedvarende sirener, kan hun godt starte et lille hyl, men hun stopper hurtigt igen. Hun ser ikke tv, med mindre der er katte på skærmen smiley

    Jeg har kun hørt Ellie hyle et par gange, og hver gang har det været fordi hun har været utålmodig. Hun ELSKER at se tv, hvis det er noget med dyr, og hendes yndlingsprogram er Politihunden Ivan smiley Jeg tror ikke at hun har oplevet ulvehyl i TV, men det skal da testes smiley



  • #18   8. feb 2023 min ace hylede med ambulancer

  • #19   9. feb 2023 Henning har aldrig hørt noget med ulvehyl, men han hyler ind imellem, f.eks nogen gange når jeg går ( og min mand er hjemme ) . Da han var hvalp gjorde han det også når min mand gik, og jeg var hjemme.

    Vores gamle dværgpinscher Mailo gjorde det også nogen gange, det var bestemte lyde der fik ham til det.


  • #20   9. feb 2023 En sjælden gang imellem hyler hun i søvne, og hun har også gjort det efter hun har været i narkose. Ellers gør hun det ikke.
    Hera lyder i øvrigt som en ulv med halsbetændelse. *lol*


  • #21   9. feb 2023 Coco kiggede lidt tv da hun var hvalp, mest hvis der var dyr på programmet:) Efter hun blev voksen er hun blevet fuldstændig ligeglad med alle former for digitale lyde, hun bemærker heller ikke hvis fx jeg på telefonen hører dyr der hyler eller "græder".

  • #22   10. feb 2023 Lobo hyler kun af brandbils sirener.
    Det lærte jeg da vi boede meget tæt på en brandstation i en periode ??

    Ulvehyl, dyr i tv osv reagerer han overhovedet ikke på.


  • #23   10. feb 2023 Så gennemgående lader det til at mange hunde ikke rigtig hyler og det passer vel meget godt med artiklen.

  • #24   11. feb 2023 Vores ser rigtig meget tv med dyr især. De er vilde med Rex (Hudson og Rex kører på mimrekanalen hver dag) men de hyler ikke med, heller ikke når der er ulve på programmet. Xena har dog nogle gange hulet som en ulv, når de 2 andre har været igang med noget andet enten inde eller ude.
    Cookie elsker at gø. Han har en fantastisk stemme som hele vores lille by skal have glæde af, men hyle gør han ikke. Han leger dog gerne med ulvene i Knuthenborg, og det samme gør tøserne.
    Dolly siger sjældent noget. Hun gør kun når de 2 andre rigtig giver den gas, når der kommer nogle helt ned til huset. Så hun er alarmen man skal høre efter, istedet for Cookie der reagerer på alt og Xena der bare stemmer i når Cookie er helt oppe at ringe over en bil på den anden side af vejen 3-400 m væk.


  • #25   13. feb 2023 Ellie må have luret med i denne tråd. I dag har hun lært at hyle smiley Jeg lukkede hende i haven, og pludselig lå hun og hylede. Jeg åbnede døren, og der var sirener i det fjerne smiley Og nu hvor hun er startet, synes hun ikke der er grund til at stoppe igen, så imens jeg sad i et telefonmøde, startede hun igen, uden nogen egentlig grund smiley smiley smiley

    Jeg er helt smadret af grin over hende, og hun forstår vist ikke selv hvorfor hun siger den lyd smiley


  • #26   13. feb 2023 Her hjemme hyler alle (Salik-Eurohound/Border Collie, Viggo- Amrikansk cocker spaniel og Falcon - Whippet) De hyler npr der kommer nogle de bminer glade for at se,.når der er hunde eller ulve der hyler i tv, når der er luftalarm og npr man spørger Salik om han gider sige Uh uh.

    Da jeg havde malteserne hylede de også alle 3 og min lille græker.


    profilbillede
Kommentér på:
Hyler din hund?

Annonce