1.431 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Malene F
Malene F
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7

Hvilken hunderace til en førstegangs hundeejer ? Hvilken hunderace til en førstegangs hundeejer ?

Hej
Jeg vil meget gerne have en hund. Det skal være en lille til mellem stor.
Havde tænkt på en Fransk Bulldog, men de har jo risiko for mange sygedomme.
Har I gode råd, om hvilken hund der kunne være en mulighed, der samtidigt ikke er kendt for at have risiko for mange sygedommen. Jeg er godt klar over, at man aldrig kan være sikker.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hunderace til en førstegangs hundeejer ?
  • #1   28. okt 2019 du nok nød til at skrive lidt mere om hvad du ville kunne tilbyde en hund, for at kunne give nogen bud på hvad ville være et godt valg.

• #2   28. okt 2019 Hvad temperament er i til og hvad med pelspleje?
    Hvad faldt i for ved Den franske?

• #3   28. okt 2019 Jeg tænker næste alle hunde kan være første gangs hunde, bare man sætter sig ind i hvad det kræver at have denne race. Min første hund var en amerikansk bulldog (og alle fra rådede mig sådan en, for de var farlige) havde verdens bedste hund og alle elskede hende.

Her hjemme fra valgte jeg den franske, pga alt det sygdom, men da jeg er til fladnæset racer, kiggede vi mops og Boston terrier, mopsen blev også fravalgt efter en masse snak med forskellige avler, da jeg ville have den lette model (løber agility) så hoppede på Boston terrier og det har jeg ikke fortrudt.

Kiggede også griffon, men synes det var for små.

• #4   28. okt 2019 Dansk Svensk Gårdhund er en sund og aktiv race. Hvor meget aktivitet kan du tilbyde en hund??

• #5   28. okt 2019 Næsten alle racer er egnede til førstegangsejere. Det er ikke erfaringen der er afgørende, men hvad man er villig til at yde for sin hund.

Hvis du gerne vil have en selskabshund, som ikke nødvendigvis er super aktiv, så skal du nok starte med at overveje hvor meget pelspleje du kan leve med.

• #6   29. okt 2019 Af racer, der ligner fransk bulldog lidt og er lidt sundere, kunne det være Boston terrier eller griffonerne, som er i forskellige størrelser og pelstyper.
    Det er alle selskabsracer.

• Malene F
    Malene F Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7
    #7   29. okt 2019 Jeg vil nok helst have en selskabshund.
    Er kun væk et par timer om dagen og kan gå 2-3 km. flere gange om dagen. Nok ikke alt for meget pelspleje. Bor i hus med lille have.

• #9   29. okt 2019 Så tænker jeg at en griffon er et rigtig godt bud! Kan man lide deres udseende (eller vænne sig til det), så er det altså en sjov lille bandit. Borderterrier kunne også være et bud, selvom den dog ikke er en selskabshund, men (ud fra hvad jeg ved) en terrier i den nemmere ende. De vil dog gerne gå nogle gode ture, og også gerne træne noget sjovt, fx rally, agility eller tricks.

Der er også nogle af spidserne, fx japansk spids eller eurasier. De skal lave lidt, men er bestemt overkommeligt.

• #10   29. okt 2019 Boston terrier er kategoriseret i gruppen for selskabshunde og repræsenteres af Canis Minor i Dk.
    Den er netop ikke terrieragtig trods sit navn... På den anden side, hvad er "terrieragtig"? Der er trods alt langt imellem sindet på en staffordshire bullterrier og en foxterrier...

http://canis-minor.scdata.dk/boston_terrier/BostonTerrier/Beskrivelse.aspx

• #11   29. okt 2019 Men hvis det fordi du kan lide den buller måde en fransk er på, så det ikke en Boston terrier du skal have.
    Hvis du interesser i at høre mere om Boston terrier er du velkommen til at skrive.

Hvis det en selvskab race du vil have, så vil jeg ikke sige border terrier, og slet ikke hvis man kan lide FB, der alt for meget terrier i sådan en.

• #12   31. okt 2019 Griffon - mega sjov og træningsbar og glad hund. Min nemmeste hund ever

Kommentér på:
Hvilken hunderace til en førstegangs hundeejer ?

Annonce