{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Malene F
Malene F
Tilmeldt:
28. okt 2019
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7

Hvilken hunderace {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have en hund, når vores kat på et tidspunkt er død af alderdom.
Det bliver første gang, jeg skal have en hund.
Ønsker en lille hund.
Har en lille have, er højst hjemmefra 2-3 timer dagligt. Har altid ønsket en Fransk Bulldog, men efter at have læst en del om dem, er jeg blevet i tvivl, da jeg syntes at det lyder til at de har mange racerelaterede sygdomme.
Har I nogle ideer til små hunde ?
Nogle med viden om FB ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hunderace
  • #1   13. nov 2019 Udover du har en lille have, hvad kan du ellers tilbyde hunden?
    De franske jeg kender er ret aktive.


  • #2   13. nov 2019 Fik du ikke svar nok i din tidligere tråd om FB.?

  • Malene F
    Malene F Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7
    #3   13. nov 2019 Jeg kan sagtens gå flere ture om dagen samt til træning med den.
    Nej, syntes ikke jeg fik svar nok. Derfor prøver jeg igen. ??


  • Malene F
    Malene F Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7
    #5   13. nov 2019 Det skal helst være en forholdsvis lille hund. Har ikke noget imod pelspleje.
    Kan tilbyde flere daglige gå ture, da jeg ikke er mange timer væk fra hjemmet. Ønsker at gå til træning med hunden.
    Men har nok indset at en FB har risiko for mange sygdomme.
    Men er ellers åben for forslag


  • #6   13. nov 2019 Malene - jeg tror altså, du er nødt til at være meget mere specifik.

    De der gåture - er det sammenlagt 1, 2 eller 3 timer om dagen? Er det på fortorv rundt i byen, eller er der mulighed for lange gåture i naturen?
    Skal din hund kunne lære at gå løs?
    Skal den i den forbindelse kunne enes med alle andre hunde, I evt. møder på et fritløbs-område?
    Og træningen - hvilken slags træning og på hvilket niveau? Er det bare hvalpetræning, eller har du ambitioner om, at træne videre?
    Og hvilken type hund foretrækker du.
    Skal den være pleasende, samarbejdsvillig, selvstændig, stædig?
    Og hvad med derhjemme? Skal den helst kunne passe sig selv, eller vil du gerne have én, der følger dig overalt?
    Vil du gerne have en hund, der siger VOV, hvis der kommer nogen?

    Jo mere info, du kan give, jo bedre kan vi komme med kvalificerede bud smiley


  • Malene F
    Malene F Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7
    #7   13. nov 2019 I må undskylde. Men det er lidt svært når man ikke har haft hund før. Men tak for at I gider skrive.
    Jeg tænker det er ca. 2 timers gå tur dagligt. Mest fortov med snor.
    Jeg tænker det bliver hvalpe træning.
    Den må gerne være pleasende og samarbejdsviillig samt følge mig overalt.
    Gør intet hvis den ikke gør for meget.
    Skriv endelig hvis der er andre ting at overveje. ??


  • #11   14. nov 2019 Den test synes jeg skal have en belgisk hyrdehund (Groenendal, eller hvordan det nu staves) *lol*.

  • #14   14. nov 2019 "Har læst lidt om".....Det er sådan lidt op ad bakke med folk, der tror de bliver raceeksperter, fordi de læser lidt om racen på nettet. Én ting er at spille klog, men en anden ting er direkte at sætte en race i dårligt lys, og ligefrem fraråde den, når man tydeligvis ikke har racekendskab.

    NEJ, man kan på ingen måde putte de 3 Griffon typer i samme bås som resten af fladnæseflokken. Og de render ikke rundt med en masse problemer. Lige som ved enhver anden race skal man finde en ordentlig opdrætter, der kan finde ud af hvilken hanhund der matcher for at minimere fejl.
    Jeg har selv racen, og færdes ofte blandt folk med racen, og kender derfor rigtig mange, jeg ser ikke alle de problemer som der henvises til i #13

    Hvorvidt det er en race for TS, gider jeg ikke blande mig i, men jeg reagerer, når en af mine racer smudses uberettiget til af en, der bare "har læst".....


  • #15   14. nov 2019 Hvis man falder for en FB i udseendet, er man måske glad for hunde med et knap så æstetisk udtryk, og her er griffoner jo glimrende smiley Ikke at det skal være det afgørende, og der er heldigvis nogen som synes de er .... pæne?

    Bichon havanais er en sjov lille hund. Størrelsen og typen taget i betragtning, så er der faktisk rigtig meget hund i sådan en. De er ikke de mest trænbare (eller jo, i tørvejr, men ikke nødvendigvis i mudder og regn), men hvis træning er noget man ønsker, så kunne en puddel være et bud? Men der risikerer man altså at få en meget livlig spirrevip, så man skal være klar på at den gerne vil lidt mere end gåture og en ugentlig træning.

    Dværgpincheren er også en mulighed, og den har også brug for ret meget aktivitet. Og OBS på at vælge den rigtige opdrætter. Der har været nogle rigtig dårlige imellem, som har lavet noget skrammel.


  • #16   14. nov 2019 Ja, jeg skal så åbenbart have en flatter, en groenendal, en hvid schweizisk, en schæfer, en aussie og en lagotto. Jeg vil gerne betakke mig for flatter og den hvide smiley Resten kunne jeg godt leve med smiley

  • #19   14. nov 2019 #12 Ej, sådan en er sgu da alt for pæn til mig. *lol*

  • #20   14. nov 2019 Anne Julie smiley smiley smiley

  • #22   14. nov 2019 # 21 - Åbenbart nok ekspert til at fraråde en race, du ikke kender, blot fordi du lige fandt et skriv på nettet. Nogen gange skal man måske bare nøjes med at fraråde efter viden, og ikke hvad man lige googler sig til.



  • Malene F
    Malene F Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7
    #25   16. nov 2019 Har Boston Terrieren ikke den samme tendens til race relaterede sygdomme. Kender det ikke så godt.

Kommentér på:
Hvilken hunderace

Annonce