936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

har brug for lidt hjælp ang. dominans har brug for lidt hjælp ang. dominans

hej folkens...
jeg har brug for mere viden og håber i kan hjælpe mig lidt..
min hun hund cayla er 1 år og et par måneder..
hun er en rigtig dejlig pige som er så stille og rolig..men hun kan ikke så godt med andre hunde (min vurdering)..udover et par stykker hun leger med et par gange om ugen...mit spørgsmål lyder således...
når vi møder nye hunde virker hun somregl temmelig overlegen og dominerende, knurre og rejser børster.. har valgt ikke at give hende lov til at hilse på mindre hunde, da hun ikke selv acceptere at blive knurret af selv.. sommetider kan hun også underkaste sig overdrevet, kaste sig ned på ryggen foran en anden hund og hoppe op og ned af den og slikke den i mundvigene..hun er helt febrilsk...og selvom hun bliver sat på plads, trækker hun sig aldrig, men bliver ved...hvordan kan jeg som ejer være med til at tone det ned..?
er hun en dominerende hund eller har jeg læst min hunds signaler forkert?
håber på nogle fornuftige og brugbare råd..

mange tak..KP

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har brug for lidt hjælp ang. dominans
  • #1   27. jun 2007
    Jeg synes du skal læse Alfasyndromet af Anders Hallgren. Det er en rigtig god bog du helt sikkert vil kunne bruge til noget. Den kan lånes på biblo.

• #2   27. jun 2007 sasha...mange tak... har ellers læst om det på nettet og har også læst et par af hans bøger..kan bare ikke lige hitte ud af hendes kropssprog i givne situationer.. netop fordi det kan svinge så meget...men mange tak..

• #3   27. jun 2007 er der slet ingen andre der har lyst til at byde ind???
    nå men kigger ind senere så...

• #4   27. jun 2007 oki 45 har været inde og kigge og ingen pånær en gider at smide en kommentar? æv...

• #5   28. jun 2007 min hund har det på samme måde så lytter lige med

• #6   28. jun 2007 min tæve gjorde det samme som mindre men jeg gjorde det holdt hende i snoren hilste først og slap hende så løs og den anden hund også når der var gået et par min og de var rolige .
    på den måde er hun nu rolig og rejser ikke børster eller knurrer eller napper mere hun leger istedet nu og det er skønt .

• #8   28. jun 2007 Jeg synes også det lyder som om hunden er usikker

• #9   28. jun 2007 tak for jeres svar...det er ikke muligt for mig at slippe hende løs..da jeg bor i områder hvor de skal være i snor..
    som nævnt er det meget forskelligt hvordan hun reagere..de hunde hun kan rigtig godt med, prøver hun at dominere ved at hoppe op på ryggen af dem...ukendte store hunde underkaster hun sig og de små hunde og hvalpe synes jeg hun er aggressiv overfor...

Kommentér på:
har brug for lidt hjælp ang. dominans

Annonce