Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende til nytår
  • #1   5. nov 2019 Bare husk at det sløvende ikke gør at hunden ikke er bange, det gør bare at den ikke kan reagere på frygten.

• #2   5. nov 2019 Sludder, Frk Jensen, sådan var det i gamle dage med plegicil, som ikke må bruges (alene) længere. Og giver man rent slæbende, fx stesolid, tager det også frygten - det er lissom dét det er lavet til.

Der er en gele, som lægges ind i mundhulen. Den hedder Sileo, og er meget effektiv! Den sløver ikke. Den skal gives kontinuerligt gennem aftenen, vist nok hver 3. time. Det er relativt dyrt, og gives efter vægt. Vær ude i god tid - sidste år var det i restordre en uge før jul.

• #3   5. nov 2019 Svende får Sileo. Det virker som en dæmper på hans lyd raseri og han kan derfor komme igennem aftnen på ok vis.

Det sløver ikke og virkningen varer “kun” to timer. Derfor skal det gives hver 2. time igennem aftnen.

Og så det A skrev smiley !

• #4   5. nov 2019 vores ene hund får stesolid, det er angstdæmpende og ikke beroligende. Hvis man kun giver beroligende, risikere man at hunden er spærret inde i egen krop med angsten, og ikke rigtig kan agerer på det. Men tror ikke nogen kun giver berolignede mere

Vi prøvede selvfølgelig forskellige ting først, men til sidst syntes vi ganske enkelt ikke det var forsvarligt at forsøge flere ting, og nu får han så stesolid hvert år til nytåt. Vi starter et par dage før , så han ikke når at blive panisk inden han starter på pillerne smiley

• #5   5. nov 2019 Rikke, kan du få din dyrlæge til at udskrive stesolid? Jeg har været i kontakt med flere dyrlæger og de vil kun give stesolid som en del af den cocktail til selve nytårs aften. Ellers kan jeg få sileo, men det fungere ikke til min hund.

• #6   5. nov 2019 Jeg har også brugt Sileo de sidste 2 år til Tucker og det bliver købt igen i år. Jeg har været meget glad for det. Det er egentlig lidt dyrt, ikke fordi min skal have en stor dosis, men fordi det egentlig kun er nødvendigt at give ham 2 gange i løbet af aftenen, men det er nu det værd smiley
    Her plejer hunden at gø af hvert eneste brag og har derfor ikke mange rolige minutter i træk - sileoen gør ham ikke sløv, men den giver ham ro, så han kan sove eller deltage i aftenen som på en normal dag.

• #7   5. nov 2019 Mine får stesolid. Eller set kun den gamle, fordi han køre dem alle op. Min gamle jackline var bange hele november, december og januar da hun levede fordi folk fyrede af konstant, så vi luftede aldrig om aften selido (den gelé man smøre på gummer, aftager for hurtig på den gamle.

• #8   5. nov 2019 Baby får nogle piller ved dyrlægen, som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder...
    Han får en halv ved aftensmads tid, en halv igen klokken 22 og en halv lige inden klokken 00.00.
    Han bliver lidt sløv, men ikke "lammet" på nogen måde. Han kan gå og drikke selv, dog slingre han lidt.

Min dyrlæge forsikrede mig om, at det tog frygten og ikke kun gjorde ham handlingslammet. Og jeg har indtryk af, at det virker rigtig godt. Han er fint til stede, og kan holde aftenen ud, så længe han kan være i nærheden af os mennesker.

Baby har svær skudangst, og syntes generelt hele december er uhyggelig... Vi lufter slet ikke efter mørkets frembrud i december, for Baby vil slet ikke ud så snart skuddene begynder at komme.

• #9   5. nov 2019 Karla fik Sileo sidste år, det var med rigtigt god succes smiley Hun var ikke sløv, men kunne rent faktisk slappe lidt af. Hun var stadig opmærksom på lyde, men rystede ikke eller kravlede under sofaen, hun lå mest bare ved siden af os og observerede smiley
    Siden har vi trænet intensivt og i år har vi det liggende som backup, men jeg tror heldigvis ikke det bliver nødvendigt.

• #10   5. nov 2019 Maya : Jeps vi får uden problemer stesolid, eller det hedder vist hexalid det vi får, men det er det samme smiley Vi startede med at få det ved den tidligere dyrlæge, og da vi så skiftede dyrlæge snakkede jeg med dem om det, og det har ikke været noget problem. Mailo er virkelig panisk bange for fyrværkeri, så jeg har ikke mod på at teste sileo, vil ikke risikere at han skal have en hel dag/aften/nat i helvede, fordi vi lige skulle afprøve noget nyt, når vi nu ved at stesolid virker.

• #11   5. nov 2019 Rikke må jeg spørge hvilken dyrlæge du har, for jeg ville virkelig gerne ha det til Tessa.

• #12   5. nov 2019 Maya : Vi bruger Østergaards i Tranbjerg, før det brugte vi Byens dyreklinik i Viby smiley

Kommentér på:
Beroligende til nytår

Annonce