{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Nytår {{forumTopicSubject}}

Jeg har været heldig, at ingen af de hunde jeg har haft, har reageret på skyderi nytårsaften. Desvære oplevede jeg for en måned siden, da jeg en sen aften gik nattur med hundene, at Walther reagerede ret voldsom, der blev smidt et kanonslag ret tæt ved hvor vi gik. Jeg blev selv forskrækket. Men siden har jeg ikke tænkt meget over det. Her til aften bliver der holdt fest, tæt ved hvor vi bor og der skydes en del nytårs skyts af. Det er tydelig, at Walther er utryg ved det. Ikke at han går i panik. Men han klistre meget til mig. Jeg vil gerne, at Walther skal komme gennem december hvor jeg ved, at mange Desvære fyre nytårskrudt af og selvfølgelig nytårsaften hvor der bliver skudt rigtig meget af, her hvor vi bor. Jeg ved at mange giver deres hund noget beroligende hele december. Men hvad er bedst at give og hvor meget skal der gives.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytår
  • #2   27. nov 2021 Vi havde en hund der var bange for høje lyde (hende vi har nu, der findes ikke noget bedre end høje lyde) men vi bor ved en damplokomotiv bane, og den var et helvede. Så der havde hun et stykke stof båndet rundt om brystet og om ved ryggen. Det hjalp en del, og så skulle vi være i ro, for så kunne hun se at det ikke var farligt. Nytår (28 dec-2 jan) tog vi på landet hos min mormor og morfar hvor der ikke blev skud så meget af. (Der hvor vi bor, skyder de dog af hele året, meget togvogne der skal gå i stykker og kanonslag. Og de har heller ikke noget i mod at sætte heksehyl efter folk der går rund.) vi nået ikke at ro hende på noget medicin da hun døde af kræft det år vi ville prøve det.

  • #3   28. nov 2021 åh, jeg fik noget for nogle år siden, det var sådan noget gele agtigt noget .... men så vidt jeg husker så skulle man starte nogen tid før med at give det ...

    der findes også lydfiler man kan træne hunden med hver dag, så lydene høres mens man fx leger og giver godbidder ... om det virker ved jeg ikke... men du kan jo starte nu her

    min yngste gør som ind i Hxxxxx men det er meget lysglimtene og ikke så meget lydene hun reagerer på ..


  • #4   28. nov 2021 Kom lige i tanke om at vi har også musik kørene hele aften, og så har vi gardiner for og lysene tændt.

  • #5   28. nov 2021 Selido skal du have på recept ved dyrlægen. Det virker i nogle timer og skal smøre på tandkødet. Nogen bruger stesolid (også receptpligtig) min den gamle vil ikke have selido, så han får stesolid og begge har thundershirt på. Så nytårs aften er de i hunderummet med musik og lys og tæppe over stofburet de kan bruge. Plus vi har overvågning på dem. (De kan desvære ikke rumme uroen fra vores børn, der er hel op og køre pga fyrværkeriet)

    Min amerikaner skulle bare have en lang dug over sofabordet og så lå hun der inden oven på mine fødder. Hun var skud rad.


  • #6   29. nov 2021 Der er et (gratis) webinar i aften, som Hund og Træning afholder.
    Måske du kan få noget brugbart med derfra? smiley

    https://www.facebook.com/HundogTraening/posts/4405229332857594


  • #7   29. nov 2021 Tak for alle svarene. Karina jeg er Desvære på arbejde i aften og kan derfor ikke se udsendelsen. Thundershirt vil jeg overveje.

  • #8   29. nov 2021 Adaptil halsbånd mener jeg holder i et par måneder.
    Ellers zylkene eller kalm tabletter må de også gerne få i flere uger.
    Til nytårsaften skal du nok have noget ved dyrlægen.
    Sileo gel har jeg prøvet til mine hunde, det virker super godt og sløver ikke hunden.


  • #9   30. nov 2021 Min ældste har problemer med skud, fyrværkeri og lignende lyde. Vi har deltaget i et lydangst kursus online, men det skal man først begynde på til februar. Nu er for sent, der kan man risikere at gøre det værre.

    Min ældste får Sileo nytårsaften (det er på recept), og fra nu af og frem til og med (og evt efter) nytår, får hun Aptus Relax (Calm er nogenlunde det samme, Aptus er bare billigere) tyggetablet.

    Og så er vi blevet anbefalet at prøve, at give hende, hendes thundershirt på, på de ture, hvor vi kan forvente, at der kommer skud (vi bor på landet op ad en skov, hvor der ofte er jagt).

    Jeg ville helt klart tage en snak med dyrlægen og høre, hvad I kan gøre, for at få ham godt igennem.


  • #10   1. dec 2021 Jeg har en tid hos dyrlægen næste uge til Walther, godt nok et andet problem vi skal afsted efter. Men jeg vil tage en snak med dyrlægen om Walther måske skal have medicin til nytår, ved samme lejlighed.

Kommentér på:
Nytår

Annonce