{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

En helt ny verden - kosttilskud {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet anbefalet at starte Tucker op på noget kosttilskud (pulver) og har derfor fået gang i nogle tanker.

Jeg har en småtspisende, kræsen hund der har foder stående døgnet rundt, det tænker jeg ikke han kan fortsætte med at have hvis jeg skal være sikker på at han får rette dosering dagligt?
Er der smag i sådan noget pulver? - Hvad hvis han ikke vil spise sin mad når det er drysset over? - Er der nogle tips og tricks til hvad man kan gøre?

Og noget andet er, når hunden ikke pt. udviser symptomer, hvordan ved man så om tilskuddet rent faktisk hjælper?

Det kan sagtens være at jeg gør det til et større problem end det rent faktisk vil blive, men når det nu er noget han har behov for, så har jeg brug for at det bliver en succes og alt det med kosttilskud er en fuldstændig ny verden for mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En helt ny verden - kosttilskud
  • #2   7. nov 2019 Jeg har oplevet at nogle hunde der er småtspisende, spiser mere hvis de ikke har mad stående hele tiden smiley Om det vil hjælpe ved Tucker ved jeg selvfølgelig ikke smiley

  • #3   7. nov 2019 Bella NÆGTER at spise pulver, med mindre det er most ind i vådfoder. Da hun bare fik tørfoder, fik hun pellets og en slat olie.

    Så hvis det er til led, så brug Flexadin Advanced eller Lopusan Gelenk Pellets. Man kan også få Luposan i tabletter, men aner ikke hvor store de er, eller om kræsenpigen ville æde sådan noget.


  • #5   7. nov 2019 Jeg er blevet anbefalet Svenska Djurapotek Ledsupport Vet - primært pga. hyaluronsyren.

    Det skal jo nok netop passe at Tucker ikke vil spise det. Olie i maden vil han heller ikke og det er heller ikke altid at han gider spise vådfoder, så jeg ser nemlig for mig at det vil blive et problem.


  • #6   7. nov 2019 Jeg blander pulveret med en meget lille smule vand og det olie hun skal ha også enten slikker hun det selv op eller jeg gir hende det med en teske i munden (ganske udramatisk) og oftest kan jeg få hende til at slikke det af skeen.. Det er efter min erfaring de færreste der spiser pulveret over maden - så skal det ihvertfald blandes med vand eller olie først! Jeg har også mad stående 24/7 og gir det derfor med ske eller at hun selv tar det fra en lille skål smiley Mht hvis det er mod gigt så vil det være forebyggende selv hvis ikk han har symptomer, så jeg ville ikk som sådan bekymre mig over virkningen.. fordi det kan jo du ikk se hvis der ikk er symptomer endnu.. Men, det kan også ske han får mere energi eller at han har haft symptomer du bare ikk har lagt mærke til hvor du så pludselig oplever ændringen efter start på kosttilskud smiley

  • #7   7. nov 2019 Ps blander pulver, Vand og olie til en "grød" agtig konsistens og gir det sådan.. Det er nemmere at det ikk er for tyndt mht skeen.. hvis det skal gives over maden med vand og olie er det ikk så vigtigt hvor tykt/tyndt man blander det smiley

  • #8   7. nov 2019 Vil han spise hvis du tilbyder det på en ske (blandet med noget lækket)?

  • #9   7. nov 2019 Herhjemme ædes pellets overhovedet ikke, så det var faktisk endnu sværere end pulver..

  • #10   7. nov 2019 Så virkningen vil være det samme selvom det blandet med noget? - Tænker ikke at han f.eks. kan modstå en ske med leverpostej.

    Det kan også være han overrasker positivt og bare æder det, meeeen det ser jeg ikke rigtig ske smiley


  • #11   7. nov 2019 10# Ja virkningen er fuldstændig den samme smiley

  • #12   7. nov 2019 Dog ser man oftest ikk effekt med det samme.. Der går lidt tid smiley

  • #13   7. nov 2019 Altså det bliver jo blandet i maven alligevel smiley

  • #14   7. nov 2019 Prøv at tjekke Dog Stride Plus i flydende. Bella siger at det smager ok, og man skal have meget lidt, hvis man er en lille bitte Tucker.

  • #15   8. nov 2019 A med bomstærk og tykke bruger du ikke solanum flex HA plus til Bella? Er det lige så godt som stride plus?

    flexadin Advanced er også super godt til hunde med gigt og hills jd som også hjælper og Milo elsker det. Håber du finder det der fungerer og som Tucker kan lide smiley


  • #16   8. nov 2019 Jo, jeg bruger selv Solanum Flex HA Plus, som egentlig er det samme som Stride Plus. Solanum er bare billigere i det lange løb.

    Flexadin er et helt fantastisk produkt. Det er jo altid sådan lidt la-la med tilskud, men da jeg tog Bella af Flexadin, kunne hun næsten ikke gå smiley Uden det, havde jeg været nødt til at aflive min hund for længe siden. Det er ret vildt. Desværre bliver mange afskrækket af prisen. Men jeg synes det er en lav pris, for at have en velfungerende hund smiley


  • #17   8. nov 2019 Jeg må vist bare prøve mig frem, om han vil spise det jeg ender med at købe.
    Jeg forestille mig stadig ikke, at jeg vil kunne se en forskel på ham, så om det jeg køber rent faktisk virker til ham, det vil jeg jo nok ikke vide.

    Jeg synes også at flexadin'en er en helveds høj pris.. men jeg har heller ikke en hund hvor man kan SE at han har brug for det og det gør nok lidt af forskellen for mig.


Kommentér på:
En helt ny verden - kosttilskud

Annonce