{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Sår på hale {{forumTopicSubject}}

Ellie har et stykke tid haft et sår på halen.

Det virker ømt og irriteret og spreder sig. Jeg vasker det med klorhexerdin.

Min første tanke var hotspot, men pelsen er ikke våd.

Det er svært at se og få billeder af.
Det er ømt og irriteret. Vi har noget klorhexerdin sæbe fra dyrlægen som vi vasker det i, men glemmer vi at vaske er såret der igen dagen efter.

Det kommer primært på halen men også omkring numsen.

Har i oplevet det før? Såret kommer på siden af halen og eller under. Meget sjældent ovenpå.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår på hale
  • #2   16. nov 2019 Svamp?? Hvad siger dyrlægen??

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #3   16. nov 2019 Min tanke var også Hot spot ...som Golden retre ievere er særligt disponerede for - men hvad siger dyrlægen ??

    Nå, Bodil kom lige først smiley


  • #4   16. nov 2019 Dyrlægen har ikke set på såret endnu.

    Jeg slog det egentlig hen som værende ingenting.

    Da det jo forsvandt da vi vaskede hende.

    Klorhexerdinsæben fik vi imod hendes hvalpe eksem som vi skulle vaske hende i. Det virkede også bare på halen. Men som sagt glemmer vi at vaske et døgn så er det tilbage.

    Hvis det bliver værre i løbet af weekenden kontakter vi dem der.

    Ville i trimme halen? Så man bedre kan se omfanget? =) eller bare se det an til mandag


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #5   16. nov 2019 ja, jeg ville - men er der ikke en dyrlæge som har åbent nu, da der er længe til mandag??
    Hvis det er hot-spot så er det ikke helt ufarligt og kan sprede sig hurtigt.


  • #6   16. nov 2019 Hvis det er hale og numse, har du så tjekket for lopper eller stoppede analkirtler. De steder er nemlig ofte steder hundene gnaver hvis der er lopper eller analkirtelproblemer.
    Trimme halen må du ikke. Det vil gøre ondt. Men du kan med fordel klippe rundt om såret.


  • #7   16. nov 2019 Ville det ikke have spredt sig sig nu hvis det var hotspot? TS skriver jo at det har stået på i et stykke tid.

  • #8   16. nov 2019 Altså, hun har jo haft det der hvalpe eksem, som er blevet tjekket. Derudover kræmmer jeg hende og Nolle en gang om ugen for at tjekke for loppe lort osv, også bliver de dækket med loppe kurer løbende. Jeg tvivler på at det er lopper.
    Nolle har heller ikke loppe symptomer. Tror det er noget omkring Ellie kun. Der er også sår omkring hale og halerod. Prøver lige at finde et billede.


    profilbillede
  • #9   16. nov 2019 Undersiden

    profilbillede
  • #10   16. nov 2019 Kan det være fordi hun bader i søvand? For har lagt mærke til, at hvis vi har været i hundeskoven og leget i mudder og ulækkert vand så bliver hendes hvalpe eksem vildt. Hun får også lidt eksem af vandet fra søen men ikke så slemt som når hun har leget i mudder.
    Vi har pt ikke noget badeværelse, så det er ikke altid jeg får hende vasket bagefter en tur. Kun når hun virkelig trænger eller hendes eksem blusser op, så kører vi forbi min mor og blive vasket. Hver aften kører jeg dog en klud med klorhexerdin på hendes inderlår så de ikke bliver forfærdelige. Halen får også en tur, men det er som sagt ikke altid at jeg husker den også blusser den op som nu


    profilbillede
Kommentér på:
Sår på hale

Annonce