Sår på hale Sår på hale
Ellie har et stykke tid haft et sår på halen.
Det virker ømt og irriteret og spreder sig. Jeg vasker det med klorhexerdin.
Min første tanke var hotspot, men pelsen er ikke våd.
Det er svært at se og få billeder af.
Det er ømt og irriteret. Vi har noget klorhexerdin sæbe fra dyrlægen som vi vasker det i, men glemmer vi at vaske er såret der igen dagen efter.
Det kommer primært på halen men også omkring numsen.
Har i oplevet det før? Såret kommer på siden af halen og eller under. Meget sjældent ovenpå.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 261
Nå, Bodil kom lige først
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 619 Svar: 3.616
Jeg slog det egentlig hen som værende ingenting.
Da det jo forsvandt da vi vaskede hende.
Klorhexerdinsæben fik vi imod hendes hvalpe eksem som vi skulle vaske hende i. Det virkede også bare på halen. Men som sagt glemmer vi at vaske et døgn så er det tilbage.
Hvis det bliver værre i løbet af weekenden kontakter vi dem der.
Ville i trimme halen? Så man bedre kan se omfanget? =) eller bare se det an til mandag
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 261
Hvis det er hot-spot så er det ikke helt ufarligt og kan sprede sig hurtigt.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.312
Trimme halen må du ikke. Det vil gøre ondt. Men du kan med fordel klippe rundt om såret.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.349
mar 2007
Nolle har heller ikke loppe symptomer. Tror det er noget omkring Ellie kun. Der er også sår omkring hale og halerod. Prøver lige at finde et billede.
mar 2007
mar 2007
Vi har pt ikke noget badeværelse, så det er ikke altid jeg får hende vasket bagefter en tur. Kun når hun virkelig trænger eller hendes eksem blusser op, så kører vi forbi min mor og blive vasket. Hver aften kører jeg dog en klud med klorhexerdin på hendes inderlår så de ikke bliver forfærdelige. Halen får også en tur, men det er som sagt ikke altid at jeg husker den også blusser den op som nu
Sår på hale