755 visninger
|
Oprettet:
Flere end 1 hund? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
jeg har lige et spørgsmål til dem der har flere hunde. (Ikke negativt ment når jeg spørger slet ikke)
Men hvorfor have flere end 2 hunde eks.? jeg kan forstå dem der har hunde pention og hunde kennler osv. men hvorfor har man det som "Normal" menneske? bare 1 hund fylder jo meget i ens hverdag
kan man virkelig være så hunde glad at man bare ikke kan få nok hunde eller hvordan? for det kræver jo meget af ens tid. og hvis man også skal have tid til børn, mand, venner og familie så er der da ikke meget overskud tilbage?
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
Jeg har heller ikke dårlig samvigtighed når jeg går herfra, for de har hinanden.
Resten af mit liv skal jeg ALTID have flere end 1 hund.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 146 Svar: 908
Det bedste jeg har gjort for min hund , var at få en til det er HELT sikkert.
Og på en måde jo flere hunde man har jo flere legekammerater har ens hund, så man ikke selv bliver nød til at hive i den anden ende af torvet;O)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Så jeg må jo være miljøskadet, for i dag har jeg 5 hunde. Jo, det er da mange, men det handler om prioritering. Jeg kan snart fejre 22 års bryllupsdag, og vi har fra start af fravalgt børn - ergo, så er der plads "til noget andet" og det er hundene - men de er IKKE erstatning for børn.
Jeg indrømmer at jeg bruger meget tid på mine hunde, men alternativet hvad er det? Jo, jeg har indtil sidste år, været aktiv håndboldspiller, er på alpinskiferie 15 dage hvert år, hygger mig med venner og familie, tager på Audi træf både i ind/udland - ja, når jeg skriver det, så kan jeg godt se at der er fart over feltet, for den står på agility for 3 af mine hunde, lydighed for 2, udstillinger for 3 og hundesvømning for 1 el. 2. Så der er masser af se til.
For mig handler det om at det er så naturlig del af mit liv, at jeg ikke kan forestille mig noget andet liv - der er ikke noget jeg savner. Det handler om prioritering, i hvert fald for mig.
Hundene er en stor del af vores liv, men det afholder mig ikke fra at få dem passet 18 dage i januar hvert år, for så står det altså på skiferie, og det vil jeg ikke undvære. Det er også sundt at være væk fra hundene. Vi finder i hvert fald ud af hvorfor vi har dem.
Det var mit "hundeliv" - er spændt på at høre, hvad I andre har af erfaringer med flere hunde.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg går hjemme, mine unger begynder at få deres eget liv/interesser/venner osv. Manden rejser en meget stor del af hverdagene. Familien har selv hunde, venner er hundemennesker.
Så jeg har tiden, lysten, energien og økonomisk basis for at dyrke den hobby (besættelse ;o)) jeg har i hunde.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
de fylder så meget.
jeg har 2 hunde og 1 barn *GG*
hundene har utrolig meget glæde af hinanden.og fylder ikke mere end 1.
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Jeg har godt nok ( lille) kennel, men selv om jeg ikke havde, så vil jeg ikke udsætte en enkelt hund for al den træning o.s.v. jeg godt kan lide at lave med den. Jeg har en gang regnet på hvor mange timer jeg brugte, og da kom jeg op på totalt 5 timer træning om dagen+ det løse....Og så synes jeg det er generellt sjovere med flere hunde.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Tror at det er kærligheden til hunde som gør det. Kunne godt finde på det selv når mine børn var blevet store.. Men dog ikke mens vi har små børn..
Flere end 1 hund?