{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

Hanhunde og tæver i løbetid {{forumTopicSubject}}

Min tæve er i løbetid og pt højløbsk.

Det er faktisk ret interessant at observere vores hanner - vi har tre stks.

Tjab er interesseret - meget - men æder sin mad med stor appetit. Tjab har parret.
Moon er interesseret - meget - men æder også sin mad uden problemer. Moon har ikke parret.
Rick er interesseret - VIRKELIG meget - spiser meget lidt og tog en tur med kærestens dyne - adddrrrr - og er ret urolig sådan helt generelt.

Rick er så iøvrigt også den ældste - 11 år - Moon er 6, Tjab 3½.

Tror Rick ville være latterlig at forsøge at arbejde med nu - Moon er kærestens, så ham træner jeg ikke med - Tjab gik jeg lidt lydighed med igår og idag og det kunne han sagtens medvirke til.

Tæven er iøvrigt også OK at arbejde med, så alt i alt er det til at holde ud.

Og sidst - hvis hun holder tidspunkterne for sine løbetider (ved godt at det er alt for tidligt at sige endnu), så kommer det ikke til at forstyrre konkurrencerne.

Hvordan er jeres hanner ? Til at holde ud, eller fuldstændig tabt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhunde og tæver i løbetid
  • #1   5. dec 2019 Gipsi er i løb og uden tvivl tæt på at være højløbsk, men det er ret uproblematisk at have hanhund også.
    Jo han vil gerne, og Gipsi smækker gerne røven op i fjæset på ham hvis hun kan slippe afsted med det, men alle spiser, alle sover om natten, alle kan flyde i sofaen om aftenen uden problemer.


  • #2   5. dec 2019 Hugo kan fint abstrahere fra løbske tæver på træningspladsen og når vi går tur. Men han stresser utrolig meget hjemme når Luna er højløbsk, så hun ryger på ferie i en uges tid. Han spiser dog gerne..

    I vores klub er der en anden papillon, han er stik modsat. Bare den mindste duft af løbsk tæve så er han helt umulig, piver, gøer og er ukontaktbar.. Så bliver jeg altså liidt mere glad for mit lille udyr smiley


  • #3   5. dec 2019 De er forøvrigt ikke skilt ad på noget tidspunkt, men tager Gipsi med når jeg kører.

  • #4   5. dec 2019 Kingo er rimelig nem. Han er sammen med mine tæver helt frem til højløbsk, så bliver de skilt af et børnegitter.
    Ingen prøver at forcere det! smiley
    Han spiser fint i hele perioden.


  • #6   5. dec 2019 Lucky er jo kastreret, så jeg ved ikke om det er det der har været medvirkende til det, men han reagere ikke overhovedet på tæver i løb. Selv da rosa som han bor med var højløbsk var der ingen reaktion. smiley
    Andre hanner var meget interesseret i hende, så det var ikke fordi rosa var mindre lækker end andre.


  • #8   5. dec 2019 Saki blev brugt en del i avl, og boede hele sit liv med 2-3 intakte tæver, så han måtte igennem mange løbetider.
    Han var nem at have sammen med tæverne indtil højløb. Jeg plejede at skille ham fra tæverne, når de begyndte at stikke halerne til siden, men han var stadig rolig indtil højløb. Så var han til gengæld besværlig, spiste ikke, han ikke andet i hovedet end at komme ind til dem. Heldigvis var han dog ikke en af dem, der hylede om natten, som jeg har oplevet andre steder.
    Med mine egne tæver havde han svært ved at acceptere, at nu var højløb overstået, og han havde ikke fået lov at parre, hvori mod ved fremmede tæver var han meget hurtig til at miste interessen, når højløb var forbi.

    Han var generelt nem med tæver, han skulle parre. Han interesserede sig absolut kun for dem, når de var højløbske. Et hurtigt snus, når han mødte dem, og var de ikke klar efter hans mening, så var han den, der var skredet. Til gengæld var han effektiv, når det var tiden.

    At møde løbske tæver på tur eller til udstilling, var ikke det store problem, men efterhånden som han blev ældre, var han ikke særlig villig til forlade hjemmet, hvis jeg havde en højløbsk tæve derhjemme, som han ikke måtte parre. Og han elskede ellers sine ture.


  • #9   5. dec 2019 Det er meget sjovt med Bassen. Da han stadig var intakt, så var han ikke rigtigt interesseret i hun hunde, men ca en uge efter han blev kastreret, så syntes han pludselig at hun hunde var super lækre. Så nu kan vi godt mærke hvis der er nogen i løbetid i nærheden, så bliver der smidt ekstra længe og savlet helt vildt når vi er på tur, men hjemme er han den samme

  • #10   5. dec 2019 Tucker har temmelig svært ved at abstrahere fra løbske tæver på træningspladsen. Hvis jeg på forhånd ved hvilken tæve det drejer sig om, så jeg kan træne på god afstand, så kan vi klare det ok fint. Får han først fært af tæve i løb, så er der helt lukket af - jeg ville kunne stå og jonglere med 5 flæskestege og han ville stadig ignorere mig.

    Jeg bemærker så intet hjemme eller på tur og vi bor da et sted med en del hunde, så tæver i løb må der jo være ind imellem.


  • #11   5. dec 2019 Coffey går aldrig fra maden uanset hvor mange velduftende damer, der svanser forbi ham.
    Han har altid kun reageret på Bellens højløb og de er sammen indtil ca der.
    Fremmede tæver interesserer ham ikke - deres tis gør.
    Han er upåvirket når han træner.


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #12   5. dec 2019 Her er det husets ældste, Ingle på 6 1/2 år, som er den mest dameglade; han kan sagtens arbejde ved siden af en højløbsk tæve, men når han har fri, er antydningen af løbetid tilstrækkelig til at give ham roulettehjerne. Som helt ung var han direkte utålelig og nægtede ar spise, når genboens tæve nærmede sig løbetid, men det er heldigvis blevet bedre med alderen.

    De to små, Basso på 3 år og Didrik på 11 måneder, er jævnt ligeglade, medmindre en højløbsk tæve smækker bagdelen op i hovedet på dem - det gælder både til træning, og når de har fri.


  • #13   5. dec 2019 Mi. Tæve er også i løb og hun er træls - hun humper hankatten så snart han er i nærheden smiley for to løbetider siden da hun var højtløbsk lå hun og peb og tudede ude ved døren konstant, mens naboens ene hanhund stod ved hegnet og hylede ved enhver lejlighed, han tabte sig desuden helt enormt fordi han nægtede at spise. Deres anden hanhund var ok bare hun ikke var i nærheden. Vi har givet klorofyl sidste gang og denne gang og det har haft stor betydning for hanhundenes reaktion.

  • #14   5. dec 2019 Nu bor Atlas ikke med en tæve, men jeg har aldrig oplevet ham være påvirket herhjemme, når tæverne i nabolaget har været i løb. Men han kan være møg træls at gå tur med, hvis han snuser til et sted, hvor en løbsk tæve har tisset. Så foregår turen med fuld fart frem i jagt på hende. Heldigvis falder han ned, så snart han mister sporet igen eller vi kommer hjem.

    I mødet med løbske tæver kan han afledes, når han er i snor, men er han løs, så følger han i røven på dem, dog i høflig afstand på en lille meter smiley . Jeg vil sige, at han er ret nem at have med at gøre.


  • #16   6. dec 2019 Min hanhund er desværre gået til de evige jagtmarker, men da vi havde ham, var der ingen problemer overhovedet, bare han fik lov til at opholde sig i det store bur, som stod i hundenes rum. Han var helt ok med at tøzerne var i løbetid, når bare han kunne se og dufte dem smiley
    Hundene kunne også komme i haven på samme tid. Dog fik han enten en trøje eller andet på, så man bare kunne følge ham. (Det er maltesere vi taler om, de er alle små, hvide og langhårede). Jeg er ikke sikker på, om han havde sneget sig væk med en af tøzerne, hvis der havde været mulighed for det smiley
    Selv i de løbetider, hvor der blev parret, tog han det helt roligt - nærmest som om han vidste, at der ikke var andre, der kom til at parre hans tøzer smiley


  • #18   6. dec 2019 Sjovt at læse de forskelle der er smiley

    Jeg kan se (og høre) at Freydis ikke var højløbsk tidligere, men det er hun så nu smiley

    Der er uro, en af hannerne synger .. så det bliver vist meget godt når det er overstået igen.

    Iøvrigt - jer med tæver .. hvordan er de, når de er løbske? Jeg "har haft" to - en schæferhund og en cane corso, og de var begge SKØGER når de var klar. Ingen forbehold, træk et nummer smiley
    Jeg gider ikke de der tæver, der ikke lader sig parre - ved godt, at nogle mennesker synes at det er sååå seje tæver og de er kloge osv .. for mig er en ordentlig tæve en, der villigt lader sig parre uden alt for meget tjuhej.

    Ved ikke helt hvordan Freydis bliver - men hun er da lidt overvældet over den interesse som hannerne viser hende lige nu .. min lille hund, der åbenbart er blevet et bytte i hannernes øjne smiley


  • #20   6. dec 2019 De fleste af mine tæver har været villige og nemme at parre, og de har heller ikke været afvisende overfor egen hanhund, så de kunne på ingen måde have været sammen med ham i højløb.
    Den første tæve, jeg havde, var meget rastløs i løbetiderne, og da hun i forvejen var en intelligent udbryder med tildens til at strejfe, så skulle man virkelig være vågen i hendes løbetider.
    De efterfølgende har været lidt forskellige, nogen har sunget, bare de så en hanhund i det fjerne, andre har været mere afslappede. Men de har meget brugt at hoppe på hinanden i løbetiderne, så de på den måde er kommet af med deres stress og ophidselse. Heldigvis er de ikke specielt blevet sure på hinanden i løbetiderne, det ved jeg, der er mange, der oplever.


  • #22   6. dec 2019 Gipsi siger ja tak og smider røven op i hovedet på ham når hun kan slippe afsted med det. Hun smækker endda røven op i hovedet på Zenta også, Zenta er en steriliseret tæve smiley

    Gipsi har haft hvalpe før hos opdrætter og kan sagtens parres.
    At hun nu er 10 år gør ikke at hun ikke er en skøge smiley


  • #23   6. dec 2019 Hmm Janni, mon hun har lært lidt af at bo hos dig smiley hihi

  • #24   6. dec 2019 Jeg vælger at tro at hun har været sådan hele tiden ... smiley

  • #25   6. dec 2019 Det kan jeg godt forstå at du vælger at tro smiley

  • #26   6. dec 2019 smiley

  • #27   6. dec 2019 Udover min så humper hankatten og børnenes ene bamse.... så siger hun SKRID til hanhunde, indtil hun er hølJløbsk - så hyler hun som skrevet efter dem og smider gerne halen væk. Hun har dog aldrig været parret

  • #28   6. dec 2019 En af de tæver i omegnen som Clinton synes er en hot og lækker steg er i løbetid pt (og jeg tror hun er højløbsk i disse dag smiley ). Clinton høvler maden indenbords som han plejer og vil rigtig gerne træne. Der, hvor jeg mærker det, er på gåturen; han snuser meget mere end han plejer og står og snasker tævetis og savler smiley . På turen i morges gik han og pev det meste af vejen (normalt piver han kun når man formaster sig til at stå stille for at samle en prut op eller fordi Perle lige skal have lov at snuse). Clinton er lidt selektiv med tæver og det er faktisk tæver som han siger 'skrid' til uden for løbetiderne og som han kun er moderat interesserede i under løbetiderne (dem vi fx træner sammen med - rimeligt praktisk smiley ).
    Carlson var temmelig uinteresseret i tæver også selvom de var højløbske (i en grad så vi mistænkte ham for at være lidt til 'den anden side').
    Stormy havde været avlshan (og har nogle fine børnebørn og oldebørn nu smiley ). Jeg har aldrig nogensinde oplevet ham springe et måltid over eller være småtspisende. Han var en supersød gentleman overfor tæver sådan helt generelt. Var de i løbetid fik de lige liiidt mere interesse og var de højløbske så skulle de kurtiseres. Han kunne dog sagtens holde koncentration om træning selvom man trænede sammen med højløbske tæver. Kun en enkelt gang oplevede jeg ham tabe hjernen totalt; en højløbsk tæve der i lang tid havde flirtede helt vildt med ham på afstand forlod tilsidst sin fører og drønede hen og smækkede fjabben helt op i fjæset på ham. Det kunne han ikke rigtigt overse. Så resten af den time gik på at træne kontakt med intens forstyrrelse smiley
    Af tæver har jeg haft 2 skøger, der selv rendte ud og opsøgte 'kørvel' hvis de kunne slippe afsted med det. Den ene af de to var komplet håbløs at træne med under sine løbetider; mega ukoncentreret og hele tiden med øje på om der bød sig en chance for at stikke af. En der blev et totalt monster og gav de hanhunde, der bare så remotely interesserede ud, et lag bøllebank. Jeg tror ikke at hun nogensinde ville have ladet sig parre (og godt det samme for hun havde virkeligt ikke et sind der var værd at avle videre på - men køn det var hun) Og så var der søde og sjove Qenya, hvor man aldrig rigtigt mærkede at hun var i løbetid. Efter 4.de løbetid havde en lukket pyometra nær kostet hende livet og hun fik en babubabu akut sterilisation. Efter hende er mine tæver blevet steriliserede - også selvom det jo ret beset er et unødvendigt operativt indgreb.


  • #29   6. dec 2019 ... med Carlson har jeg præsteret at være på besøg hos en der havde en tæve. Efter et par timer hvor vi har siddet og drukket the og snakket siger vedkommende. Nåååhh ja, hun er da forøvrigt højløbsk. Jeg kiggede på min hanhund, der lå og sov under sofabordet uden så meget som at have gjort den mindste tilnærmelse til tæven hele aftenen, og konkluderede at han måtte være på 'det andet hold'. En mistanke jeg havde ved flere lejligheder. Han kunne godt beskyldes for vældigt bløde håndled fra tid til anden.

  • #31   7. dec 2019 Bels er stangliderlig i det meste af løbetiden og også lidt på den anden side af højløb.
    Cof hader det, hun forsøger virkelig at presse sig til et knald smiley
    Han skrider eller lægger sig afvisende hvilket hun slet ikke fatter. Hendes hoo haa er allestedsnærværende smiley

    Hun har parret 2 gange, villig men irriteret første gang, det kneb med at få det hele koordineret. Anden parring dagen efter, no problemo, hun tilbød, han tog imod - men det der med at hænge sammen bagefter var hun ikke fan af smiley

    For mig er det et minimumskrav - begge individer skal kunne (og "ville"), er det ikke tilfældet, synes jeg ikke deres gener skal reproduceres.



    profilbillede
  • #32   7. dec 2019 De er dælme skøre, de hunde smiley

    Nu mht tæver, som er hysse. Jeg havde en schæferhund før jeg fik malle. Han var en fin hund og indkasserede da også et par tæver, der skulle parres.
    En af dem .. nr 4 tror jeg .. kom fra en ret erfaren opdrætter. Han sagde, at hun var svær, næsten umulig, at parre, men at han virkelig gerne ville gøre forsøget med min hanhund.

    Han kom med denne her tæve. Jeg havde ikke meget forstand på det med parringer, så da han sagde, at det var bedst bare at slippe dem løs sammen, gik jeg med på den.
    Fuuuuuck .. hun var STOR !!! - og, hvad jeg så fandt ud af, ondsindet.

    Min hanhund, som jo havde parret og lært at når der kom fremmede med hunde, så var der .isse i luften, løb hen til hende og ville se hende an - og så eksploderede hun bare !!!!
    Kæft, hun røg på ham - virkelig voldsomt.
    Min "røg tilbage"og forsvarede sig - hold op, det var voldsomt. Hun fik VIRKELIG bank af min hanhund, seriøse tæsk - indtil hun lige pludselig lå helt stille .. så bakkede min hanhund af hende, hun rejste sig op, smækkede halen til side og lod sig parre !!!

    Ejeren sagde så - og jeg har i grunden aldrig tilgivet ham - at han godt lige havde villet se, om der "var noget" i min hanhund .. aj men ...

    Siden dengang var der ingen friparring med min hund ihvertfald. Det, det gjorde ved min han var, at han blev voldsommere overfor tæverne. Ikke ond, men de fik langt mindre snor hos ham.
    Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, hvad der havde været sket hvis hun havde banket ham .. så er det ikke sikkert, at han nogensinde havde parret igen.

    Hundeejere er sære ...


  • #33   7. dec 2019 Martine, det er bare ikke i orden, det der. smiley

  • #34   7. dec 2019 Absolut ikke. Jeg var heller ikke ret glad for ham bagefter.

  • #35   7. dec 2019 Nå nu nægter min hanhund at æde sin mad .. Men så må han sku bare undvære smiley

  • #36   9. dec 2019 Her til morgen må jeg konstatere at den lækre steg i området ikke er højløbsk mere: Gåtur uden piveri og ekstra meget snuseri og snaskeri. Idag var det fuld kraft fremad og helt almindelig snusen.
    Jeg er enig med CH: Hunde der ikke selv vil parre, som er svære at parre osv bør ikke indgå i avl. Reproduktionsegenskaber har en høj arvbarhed. Dvs. deres afkom bliver med overvejende sansynlighed selv svære at få parret. Det er skruen uden ende.


Kommentér på:
Hanhunde og tæver i løbetid

Annonce