{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæver og hanhunde
  • #1   19. nov 2008 Nej, det har jeg aldrig hørt... Og ikke noget, jeg kan bekræfte fra, hvad jeg ser på træningspladsen.

    Det, jeg oplever er, at den kan knytte sig mest til den, den træner med, hvis ikke den anden gør en aktiv indsats for at opnå et lignende forhold.


  • #2   19. nov 2008 ok.. tak.. Vi har lige fået en shæfer mere, som min kæreste skal have med på trænings pladsen.. og jeg har min tæve..
    Den nye er en hanhund på 2½ år : ) så det er jo ikke så smart vis han ikke kan få det samme bånd til den som mig...


  • #4   19. nov 2008 Det har jeg aldrig oplevet hverken herhjemme eller ude.

    Som C H er inde på knytter hunden sig til den der er aktiv med den, og så er den ligeglad med køn, hudfarve og alder :o)


  • #5   19. nov 2008 enige med de andre her, de knytter sig til den der træner og giver mad. Men jeg har hørt at en tæve kan nemmere knytte sig til flere, familien, hvor hannen tit knytter sig til én. selvfølgelig kommer det sikkert an på om begge træner hunden osv.

  • #6   19. nov 2008 en hund har kun en ejer såsom min han hund han har knyttet sig til min mand når min mand ikke er på arbejde så lystre han hunden ham også kan jeg råbe og skrige alt det jeg vil efter hunden men nej det er far hund
    min tæve har knyttet sig til mig
    men min mands tæve lystre mig når min mand ikke er hjemme men når han så er hjemme lystre hun så min mand


  • #7   19. nov 2008 Betina, jeg er uenig i din konklusion. En hund kan sagtens have to ejere, det kommer an på, hvordan man forholder sig til dem.

    Begge mine hunde har haft lige stor tilknytning til os hver især.

    Vi har tilbudt dem noget forskelligt, men resultatet har været det samme. Skulle de vælge mellem mor og far, ville der opstå konflikt for de små vapser ;o)


  • #8   19. nov 2008 Dejligt med så mange svar.... : D
    Betina B. jeg har også prøvet mange gange at min kæreste kan sige tingene flere gange til vores tæve og hun har propper i ørene.. men når jeg så giver komandoen gør hun det.. Det må sku ikke være sjovt for ens partner at stå der som en kompelt idiot og hunde nærmest giver dem fingeren...


  • #10   19. nov 2008 Kia er meget knyttet til mig da jeg er alene med hende var det heller ikke godt andet :o)
    Men der er klart forskel på hvordan hun agerer sammen med kvinder og hvordan hun agerer sammen med mænd. Det er svært at forklare forskellen men den er der.

    Det med at hunner knytter sig til hanner og omvendt har jeg mest hørt i katteverdenen ...

    Min gamle tæve var ud af hele familien bestående af mænd og kvinder mest knyttet tl mig. Jeg legede med hende, trænede med hende, gik ture med hende etc. hvor de andre udelukkende brugte hende som nussehund :o)


  • #11   19. nov 2008 ch
    jamen så må du være det
    men det er min mening
    og sådan er det her jeg købte min han hund da han var 2 år gammel og hans tidligere ejer var en mand
    og jeg er mere sammen med mine hunde end min mand er
    og vores han hund har kun en ejer og det er min mand


  • #12   19. nov 2008 Betina, det er klart, at hunden bliver mere tilknyttet til den, der beskæfter sig mest med den.

    Det jeg siger er, at det ikke er en naturlov, at hunde kun knytter sig til en person.
    Hvis man gerne vil have, det skal være anderledes, så er det bare om at begge gør en lige stor indsats i relationen til hunden.

    Det er jo bare et valg.


  • #13   19. nov 2008 ch
    BÅDE MIN MAND OG JEG BESKEFTIGER VORES HUNDE LIGE MEGET
    MEN HAN HUNDEN HAR KUN EN EJER OG I DET TILFÆLDE ER DET MIN MAND


  • #14   19. nov 2008 Hold da ellers fest...

    Jeg kan godt læse små bogstaver.

    Fordi det er sådan hjemme hos dig, behøver det jo ikke at betyde, der er hverken racens eller hundes natur generelt.


  • #16   20. nov 2008 Herhjemme har vi 2 hanhunde. Vores schæfer er mest "mors hund", hvor imod vores newfoundlænder er mest "fars hund". Men det er også mig der træner vores schæfer og manden der træner vores nuffer smiley
    Jeg tror det har noget at gøre med hvem der står for træningen og diverse aktiviteter med hunden... Har i hvert fald aldrig hørt det andet.:)


  • #17   20. nov 2008 Tusind tak for alle jeres svar...

Kommentér på:
Tæver og hanhunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce