{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhunde og tæver sammen
  • #1   12. sep 2007 har ikke prøvet det, men kunne tænke mig at der kunne blive problemer hvis begge hanner er fertile - kender en med en han, en kastrat og tre tæver - det fungere fint. Hannen bliver sendt på ferie når de går i løb

  • #2   12. sep 2007 skal du shoppe en tæve ;O)

  • #3   12. sep 2007 Platugler...Ved det virkelig ikke.... Så en fantastisk hanhund på udstillingen i weekenden. Han kan dog ikke udstilles pga. fejlfarve. Det viser sig at hans mor er den tæve Albert er parret med ! Man forventer at Albert giver så meget ...Så nu står vi her og tænker ?????? .... Ved jo også godt at vi ikke kan tage en hvalp, hvergang Albert vil blive brugt *g* Ved så også først i næste uge, om tæven er drægtig..
    Ja og jeg tvivler jo også på om drengene kan lade være med at kæmpe om hendes gunst ? Alt hvad angår løb, bliver ikke problemet, hun vil blive sendt væk...


  • #4   12. sep 2007 Vi har altid haft en hanhund og så flere tæver. Det er altid gået godt hanhund/tæver imellem, men har givet problemer tæverne imellem, da de kæmper om hanhundens gunst - også når de ikke er i løbetid!
    Jeg har ikke erfaringer med den anden vej rundt, men kunne forestille mig at det ikke er så slemt - især hvis du får hende passet når hun er i løbetid.


  • #5   12. sep 2007 Didde R ...Okay Selvfølgelig afhænger det meget af racens temperament generelt.

  • #6   12. sep 2007 Vi har 2 fertile hanhunde og haft tæver også. Det har aldrig nogensinde voldt nogle problemer. Heller ikke under løbetider. Men indenfor min race er hundene meget toterante overfor hinanden, ved træf kan der møde over 20 hunde op, som aldrig har mødes og alle kan slippes uden den mindste gnuren. Så jeg vil sige, det også afhænger af racen.

    Min Mor har 10 hunde, hvoraf 3 af dem er tæver. Der opstår kun problemer tæver imellem. Nu har hun både afghanske mynder og CC PP - tæve Afferne har bare så svært ved at enes, så det lige meget om nogle er i løbetid eller ej. Hannerne finder fint ud af det.

    Heidi


  • #7   12. sep 2007 Jeg tænker, at hvis der i forvejen er en rangorden mellem dine to drenge, Marianne, så vil den vel ikke brydes af at der kommer en tæve ind i flokken?

    Den lavest rangerende bør ihvertfald så lade den højst rangerede komme til fadet, hvis man kan sige det således *GG*
    Så medmindre at der ikke er en klar rangorden mellem dem, så burde der vel (teoretisk set ihvertfald) ikke være problemer?


  • #8   12. sep 2007 Mie..... Ja og lige der ligger problemet måske . Louis har magten pt, men vi forventer nok at Albert prøver igen når han bliver 2 år til nytår. Der er jo ikke andet end 5 mdr mellem de 2 ....

  • #9   12. sep 2007 Ja, det kan jeg godt se.. Så ville jeg måske nok være en smule mere tvivlende overfor at bringe en tæve ind i flokken, hvis det var mig.

  • #10   12. sep 2007 Mie..... Det er jo også det *s* Skal vi ikke bare håbe at det er noget skravl til hvalpe ;o) Ellers kan jeg jo bare lave en hanhunde avls fabrik*g*...... forventer nu ikke at skulle avle på tæven, men for at Thomas også kan udstille i tæveringen *looool* Stakkels mand ;o)

  • #11   12. sep 2007 Jeg har både hanner og tæver, mit problem har ikke været hannerne, har 2 med knap 13 mdr mellemrum, en lille og en stor.

    Men jeg havde 2 næsten jævnaldrende tæver... hver gang der var løbetid var der bøvl fordi damener sloges om hannernes gunst..

    Nu hvor jeg kun har 2 af hver og der er knap 3 års aldersforskel på tæverne går det meget bedre.. ingen bøvl..


    Så det ville jeg ikke være så nervøs over!


  • #12   12. sep 2007 Altså hvis du har 2 hanner og får en tæve vil der ikke blive problemer heller ikke selvom den skulle være voksen, så skulle det være indbyrdes mellem hannerne ved løbetid.
    Men kan ikke anbefale at få f.eks 2 tæver på samme alder, de kan risikere at komme til at slås om magten siden hen.

    Jeg har aldrig haft problemer med at have hunde gående sammen af hvert køn. Skal man have hunde af samme køn sammen, er man næsten altid nød til at få den ene fra hvalp, således at det ikke giver et problem med magtfordelingen. Men det ved du jo, eftersom du har 2 hanner:-)

    Men det lyder da spændende med et afkom efter Albert, når der bliver forventet meget af ham:-)


  • #13   12. sep 2007 De gange hvor jeg har haft to hanner har der været lidt "småballade" hver gange der var en tæve i løbetid, men det har ikke været så slemt at jeg har overvejet at fjerne enten en af dem eller tæven.

    Tæverne derimod.....Christ. perioden op til løbetid er de rædselsfulde men når de så er løbske falder der lidt ro over dem, for de bliver så "medgørlige" overfor alle ;o)

    Mine tæver plejer at parre hinanden. Normalt den dominerende tæve der parrer en lavere rangerende tæve for at aflede dens opmærksomhed og holde den beskæftiget så den ikke har tid til at tænke på hanhund.


  • #14   12. sep 2007 Lykke....Problemet er jo bare at jeg jo ikke kan få noget hvergang han bliver brugt *loool* Planen er dog at på et tidspunkt vil vi gerne have noget efter ham... Når den rette hvalp er der, som vi bare ikke " kan leve uden "......

  • #15   12. sep 2007 Marianne...he he. Ja, jeg kan godt forstå det. Men det kan jo være svært at få en hvalp på de præmisser, med mindre man er rigtig gode venner med tæveejer. Det jeg mener er, at man kan jo ikke se om hvalpene bliver gode, før de er omkring 6-7 uger, og det er jo rart for opdrætter at vide, om hvalpen er afsat eller ej. Det er nemmere, når man selv er opdrætter. Der plejer jeg at sige, at første vælger hvalpen er solgt, og hvis det viser sig siden hen, at jeg alligevel ikke vil have en hvalp fra kuldet, kan jeg altid sælge 1. vælger hvalpen, om ikke andet kan den hvalpekøber, der skal have 2. vælger jo bare rykke en tak op, det bliver de aldrig sure over:-) hvor imod, hvis det var den anden vej rundt, ville de jo blive sure...forståeligt nok:-)

    Men ja, det er svært, men kan man lide tæven han har parret, så er det vel det vigtigste:-)


  • #16   12. sep 2007 Lykke...Helt rigtigt...Nu kender jeg opdrætteren rigtig godt, så det går nok.... Ingen ved at parringen er foregået endnu .... Mange vil nok lure på hans hvalpe, nu når han bliver brugt, men Alberts opdrætter er " ikke noget" i den verden, så ingen var interesseret da kuldet blev født. Du ved janteloven *ss* I weekenden på udstillingen kom der faktisk en hen og roste Albert og gav Thomas et par fif.. En der aldrig kommentere andres hunde og slet ikke kommer i vores " lejr" Han har selv nogle af de flotteste newfere i DK...Hold k*** hvor er vi stolte ....

  • #17   12. sep 2007 Han ER også lækker jo! smiley

  • #18   12. sep 2007 MT.... Kan du ikke tag en udstationeret newf ? Vi må til at trække på alle de forbindelser vi har......

  • #19   12. sep 2007 jo sagtens..bare det er en tæve smiley

  • #20   12. sep 2007 MT.... Nu ser vi hvad der sker.... Ungerne lignede nogle der havde set spøgelser, da vi snakkede om en hvalp her da vi spiste aftensmad ;o)

  • #21   12. sep 2007 ah, du må bare sige til karoline hun kan få lov til at passe sådan en i stedet for at kidnappe cleo smiley

  • #22   14. sep 2007 Jeg har både en del hanner og tæver der alle går sammen hver dag når ikke tæverne ikke er i løbetid.
    Jeg startede med kun hanner og senere fået tæver ind i flokken uden problemer


  • #23   15. sep 2007 2 hanner og 2 tæver - ingen problemer

    Men nu er det jo også verdens bedste race - ikk, Sinna ? smiley


Kommentér på:
Hanhunde og tæver sammen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce