{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

3 hunde vs 2 hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt emnet har været oppe før, men jeg kan ikke lige finde trådene, og jeg synes egentligt de er hyggelige, så lad os bare tage en til smiley

Jer der har eller har haft 3 hunde (eller flere) hvordan synes i det er i forhold til kun at have 2? Hvad er fordele og hvad er ulemper?
Hvis du endnu ikke har haft det men overvejer at få det, må du også gerne skrive dine overvejelser omkring det.

I må også gerne komme med små sjove/hyggelige historier og billeder bare for hyggens skyld smiley

Vi har jo 2 nu. Lucky der bliver 7 år lige om lidt og Rosa der bliver 5 år 2 dage efter.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få en hvalp inden de bliver alt for gamle, netop for at vi ikke pludselig står med en alene hund, og derfor er der jo en masse tanker og overvejelser omkring ny hvalp og de to "gamle".
Så i den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at høre jeres tanker, overvejelser og ikke mindst oplevelser med at have mere end 2 hunde.

Mine overvejelser indtil nu har været:
på plus siden:
Det er nemmere at tage en til træning eller dyrlæge f.eks. for så har de to andre hinanden, så ingen er alene.
Vi står (forhåbentligt) ikke pludselig med en ene hund.
Jeg får en hvalp jeg kan prøve at udstille, hvis jeg føler for det til den tid.
Vi har bil og plads til bure til dem alle 3, så det bliver ikke mere besværligt at komme rundt, og jeg kan godt få plads til alle 3 på cyklen hvis nødvendigt.
Min mor som er den eneste der passer hundene er med på at passe 3 istedet for 2, når de ikke er større.
Og selvfølgelig en masse mere kærlighed.

minus:
det koster flere penge at have 3 fremfor 2.
De kræver mere tid. (dette kan jo både være positivt og negativt, for jeg har intet imod at bruge tid på dem, men der er dage hvor jeg har mindre overskud end andre og der skal jeg være sikker på at der er nok overskud til 3 )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 hunde vs 2 hunde
  • #1   8. dec 2019 Jeg har 4 lækre banditter, og ville ikke undvære en eneste smiley Det har nærmest kun været nemmere og nemmere for hver hund, der er kommet til og det er en rigtig harmonisk flok... med små diskussioner mellem dem ved sjældne lejligheder smiley
    Minus: omkostningerne ved 4 hunde smiley


  • #2   9. dec 2019 Det lyder da dejligt smiley

    Jeg synes heller ikke, at jeg kan komme i tanke om så meget på minus siden.
    Mine har virkelig meget glæde af hinanden, og det vil jeg gerne at de også får ved nummer 3.
    Jeg tror rosa ville elske at få en ven mere, Lucky gider ikke altid lege når hun vil smiley

    Mine er jo ikke så gode til fremmede hunde, men andre chihuahuaer er der sjældent problemer med. Da vi fik rosa var Lucky noget gnotten over det i starten og kunne slet ikke lide hende, men han fandt heldigvis ud af til sidst at hun da egentligt var ret god og sjov at have boende, så det håber jeg selvfølgelig også de vil med den næste smiley
    Jeg kunne ikke forestille mig andet, når jeg bare er forberedt på at de skal have tid, og derfor fokusere meget på at give dem gode oplevelser sammen og bruge tid på dem hver for sig også, så de ikke er tvunget til at være sammen med den hvis de ikke har lyst.


  • #4   9. dec 2019 Maj-Britt det må da også være irriterende altid at have i baghovedet at den anden sidder alene hjemme, hvis du skal noget.
    Jeg er jo så heldig at jeg har så små hunde at de kan være i den samme taske, og dermed begge komme med i bus og tog.
    Men jeg kan nu godt se en fordel i at have 3, så man netop kan tage en med uden den anden er alene.


  • #5   9. dec 2019 Ulempe - det ER bare mere besværligt at gå tur i skoven med tre hunde i flexline end to, og det er svært at få folk til at passe tre store hunde smiley

    Derudover er der kun positivt at sige om det. og jeg er så glad for, at jeg nu (igen) har tre stk. i flokken smiley


  • #6   9. dec 2019 Karina, det med flexi liner bliver besværligt allerede med 2 synes jeg. Rosa har dog problemer med at kunne trække den ud, fordi hun er så lille, så her går vi Maks med Lucky i flexi, og det er sjældent for rosa vil jo også når Lucky kan løbe rundt. Vi er jo så heldige at vi har fået Malene og hendes skønne hundeskov til byen, så det er der de rigtig får lov til at boltre sig uden snor nu smiley

    Jeg kan godt forestille mig at det ikke er nemt at finde pasning til 3 store.

    Og dejligt at høre at du også kun oplever det positivt at have 3. Jeg har også det indtryk at det på nogle måder måske endda er nemmere at have 3.


  • #7   9. dec 2019 Jaaaah, Malenes hundemark er guld værd. smiley

    Når jeg går med mine i almindelige liner, synes jeg ikke, det er et problem at gå med tre stk., det er kun, når vi er i skoven, og måske endda får bevæget os ind på dyrestierne, og derfor skal være rimeligt enige om, hvilken vej vi går omkring træerne - og at man ikke skal hoppe for meget rundt inde i krattet 2-3 stk af gangen, og blive filtret ind i både grene, kvas, egen flexline og andres flexline smiley


  • #8   9. dec 2019 Jeg har 3.

    Fordele:
    - Det er dejlig varmt at putte med en hel flok hunde i sengen her om vinteren.
    - De er frigging skønne.
    - Kan tage en afsted og så har de to andre hinanden.

    Ulemper:
    - Det er det dyrere og mere tidskrævende.
    - Sværere med pasning.


  • #9   9. dec 2019 Jeg overvejer nr. 3. Dog skal det være en tæve (helst) på 4-5-6 år. Jeg har i forvejen en på 19 mdr og en på 18 uger smiley

    Intet hastværk, det skal være den rette. Og SÅ mange labrador-tæver på den alder, hænger der ikke lige på træerne smiley


  • #11   9. dec 2019 Det lyder til at jeg er helt rigtig på den, når jeg synes hund nr 3 er en rigtig god ide. smiley


    Stinna der er kæmpe forskel i hvad det koster at fodre, men dyrlæge, træning, forsikring osv er jo det samme. Med små hunde er foder den mindste udgift synes jeg, også selvom jeg fodre med kvalitets foder. smiley

    Og ja pasning er også langt nemmere. Hvis det var 3 store hunde, havde det været en helt anden snak, i hvert fald herhjemme.


  • #13   9. dec 2019 Tak, det gør jeg nu heller ikke, men det er da rart at høre folks erfaringer. smiley
    Så kan jeg også lige vise manden i hjemmet at det ikke kun er mig der synes 3 er godt hehe


  • #15   9. dec 2019 Hehe jeg vil kun have en hvalp som er ønsket af os begge smiley men jeg tror nu egentligt også godt han vil, hvis økonomien er med.

    Men mon ikke det hele nok skal falde på plads indenfor et år eller to.
    Jeg er så småt gået igang med at kigge på opdrættere, og har da også planer om at skulle på et par udstillinger, så jeg kan se/møde hundene og opdrætterne smiley

    Hvis det stod til manden i huset fik vi endnu en rosa, men så tit er det heldigvis ikke at de er så små, og jeg vil aldrig gå bevidst efter en så lille hvalp, selvom jeg da heller ikke vil udelukke at tage en lille lort, hvis den rigtige opdrætter er uheldig at få en i kuldet, så længe den ellers er sund og rask smiley men de seriøse opdrættere går da heldigvis heller ikke efter at avle dem så små.


  • #17   9. dec 2019 Jeg har mine 3 små.
    og umiddelbart har jeg ikke nogle sådan rigtige problemer i at have 3.
    Det eneste problem jeg har, et lidt et luksus problem smiley - Snorene vikler sig nogle gange, utroligt meget sammen smiley

    Mine unger har rigtig meget glæde af hinanden. Især Thea og Melanie. De leger rigtig meget sammen! Og det giver Baby mulighed for, at trække sig mens de giver den gas. Den mulighed havde han ikke rigtig, da jeg kun havde ham og Melanie smiley

    Det har været super nemt, at lære Thea et godt indkald. (det mest stabile indkald i min flok :P) - For hun har bare gjort, præcis som de andre...

    Det kan være lidt svært, at have alene tid med hver hund, når der er 3. Baby og Melanie vil rigtig gerne nusses! Hvis den ene bliver nusset, så står den anden der med det samme smiley

    Jeg elsker mine 3, men tror ikke jeg skal have 3 hunde igen.
    Det er super svært at få en lejlighed når man har 3, det er svært at få nogen til at passe dem og jeg er ret træt af, at skulle forsvare hvorfor jeg har 3.

    Når Baby og Melanie ikke er her mere, får jeg mig en italiener mere, der kan holde Thea med selskab smiley


    profilbillede
  • #18   9. dec 2019 Stinna, Lucky er nu også en lille chihuahua, dog mere normal størrelse, så det er nok mere om det bliver en på deres størrelse eller større. Uanset hvad er vi jo nede i en lille bitte hund. smiley
    Jeg er sikker på at vi finder en helt fantastisk hvalp.

    Krøllet kærlighed, det må være træls at skulle forsvare sig selv og sine valg hele tiden. Det skal jeg heldigvis ikke. smiley det sker jeg forklare hvorfor jeg har valgt som jeg har valgt, men jeg oplever det heldigvis ikke som noget negativt.

    Jeg bor i et skønt lille rækkehus, som vi håber at skulle bo i i mange år, hvor vi heldigvis gerne må have 3, vi skal bare sende papirerne ind til boligforeningen. Der er faktisk ikke en grænse, så længe vi overholder loven og ikke genere nogen. Men jeg ved godt vi er heldige og det kun er fordi vi bor så langt ude som vi gør, selvom vi nu ikke mangler noget smiley
    Pasning har jeg jo heldigvis også ved min mor, hvis jeg ikke havde hende, ville jeg ikke vide hvem jeg skulle spørge, ikke fordi der ikke er rigeligt med mennesker der sikkert gerne ville, men jeg er så hønemor når det kommer til hvem der må passe dem, hehe..


Kommentér på:
3 hunde vs 2 hunde

Annonce