Overfaldet af hund. Overfaldet af hund.
Ja, nu er det ikke mig der er blevet overfaldet af en hund, men en af mine rigtig gode veninder..
Det hele skete den 3 juli, omkring ved en 2 tiden. jeg var der ikke selv, men er helt chokket over historien.
Lad os kalde min veninde med hunden X.
Og min veninde der blev overfaldet Y.
X har en hund, som var en dobberman. Tidligere i sit liv er den blevet mishandlet på det groveste. X, Y og en af mine andre veninder sad i X's forældres lejlighed. Y sætter sig ned på hug, smiler til hunden og klapper i hænderne og kalder på den, for at klappe den. Hunden springer i stedet direkte i hovedet på Y, og bider hende voldsomt i læben. Hun husker kun tænderne på hunden og at hun faldt om. Y's læbe blev revet op, så det kun var det nederste af læben der hang sammen. Hun opfattede ikke at hun var blevet bidt før 5 minutter efter hvor hun står på badeværelset. Da Y skal snøfte, da hendes næse løb, sprang hele såret op, og hun skulle med det samme ind på sygehuset og sys.
Hun er nu blevet så reg for hunde at hun løber væk hver gang hun ser en hund. Vi sad nede på en rampe d. 4 juli, og der kom en lille tæppetisser. hun spurgte mig om jeg ville med hen og klappe den, og det ville jeg da gerne for at hjælpe hende. Jeg sætter mig ned på hug og kæler med den. Men hun tør ikke sætte sig ned på hug, da hun bare ser de tænder for sig igen. hun sætter sig så ned på rampen i stedet, og får den klappet. men allerede samme aften igen, ser vi endnu en hund, og hun bliver bange for den igen, og går helt over i den anden side af vejen.
Jeg synes at det er forfærdeligt sådan noget. og man tror aldrig at det sker for en selv eller sine veninder. Y får måske erstatning for overfaldet, og hunden er aflivet nu.
Nogle der har oplevet noget lign?
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 20 Svar: 35
Det er ikke rart sådan noget. og hun har ellers altid elsket hunde.
F.eks min hund, Zita som også er herinde, plejer hun altid at lege overdrevet med når hun er herhjemme. og Zita gør ikke en flue fortræd med mindre vi ikke er hjemme, min far eller jeg. og det er jo også sådan det skal være. medmindre hun kender personerne der kommer meget godt.
men hun tør slet ikke snakke med Zita mere. Hun sagde til mig, at jeg skulle sørge for at hun var i et andet rum, indtil hun fik taget sig sammen til at snakke med hende. og det kan jeg sagtens forstå.
jan 2006
hun er en rigtig sød pige, så det er helt underligt at se hende på den måde.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
Så har hunden nok tænk "det her er MIT stedog nu skal hun hvertfald ikke overtage"
At klappe i hænderne har måske samtidigt gjort den lidt forskrækket..
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
mar 2007
Desuden hvis det er en hund der er blevet mishandlet, kan den jo kombinere klap lyden med den lyd der kommer når man slår nogen (klask) fra når den er blevet slået..
Når man er sammen med en hun der har været mishandlet, skal man tænke sig lidt mere om end ved normale hunde
jan 2006
ja hun smilede. og det har jeg også snakket med min far om. men som casio siger, så er det ingen undskyldning for at den springer i hovedet på hende.
jan 2006
Ratster Zoo *stavespasser (Tanja) *
Godt nok så har de fået den af manden der mishandlede den, men da de kun har haft en anden hund før, som var en sankt bernhards hund, som var så stille. så skal man overhovedet ikke lukke en mishandlet dobberman ind i sit hjem. og specielt ikke når man ikke ved så meget om mishandlet hunde. hvis den endelig skulle have været et sted hende, skulle det være til en ejer der vidste hvad han/hun har med at gøre.
mar 2007
Casio - På en måde ja.. På en måde nej.. ja fordi hun gjorde som hun gjorde, og nej fordi hunden sikkert har tynde "nerver" i fovenen
Nej ikke endnu, vi er ikke flyttet ind i lejligheden endnu.. men regner med at få hende hjem i løbet af de næste 3 uger..
Overfaldet af hund.