757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

'overfaldet' af løs hund s: 'overfaldet' af løs hund s:

*hele historien*..

Jeg har en pony opstaldet 4km fra der hvor jeg bor, og den cykler jeg ud til hver dag. På vejen er der en gård med 2 hunde, en lille en der er bundet, men som altidaltid farer op og gør lige så snart den får øje på mig. Derudover er der en rimelig stor, gul blandingshund (labrador/shæfer/? tror jeg) som også begynder at gø. Det har stået på i et år ca. at begge hunde gør og at den gule jævnligt løber ud på vejen, gør, snapper osv.når jeg cykler forbi. Den følger mig ca. 10 meter og løber så hjem igen.. Det er selvfølgelig meget ubehageligt! Vi (og andre) har flere gange sagt til ejerne at den skulle bindes, men de bliver bare sure og derefter sker der ikke rigtigt noget..
For et par måneder siden blev de så politianmeldt og har nu 2 gøende, men bundne hunde til at stå. I onsdags skete der så det, at hundene og ejeren var ude at gå en tur, den lille i snor og den store løs.. så snart de ser mig begynder de at gø, og den store begynder at løbe hen til mig (ca 100m's afstand. ) Ejeren gør ikke det store for at få fat på hunde, og den reagerer da heller ikke når hun kalder på den.. Da den når hen til mig gør den og løber rundt om cykler mens den snapper og knurrer.. Hun får omsider hunden væk fra mig og jeg cykler videre, mens jeg råber "Ta' dog at få fat i en snor" Jeg var simpelthen for skræmt til at stoppe og diskutere med hende.. Det er sket 1 gang før, og det der gør mig rigtig sur er, at hun ikke siger en skid! Det er da normalt at sige undskyld eller bare sige et eller andet, når ens hund gør sådannoget!

-Hvad synes I jeg skal gøre? Politianmeldelse virker jo ikke... s:

Undskyld det blev ret langt (;

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'overfaldet' af løs hund s:
  • #1   20. jul 2009 bliv ved med at melde det til politiet.... det går vel ind under chikane på offentlig vej eller et eller andet.....

det kan ikke være rigtigt at du ikke kan cykle ud til din pony uden fare for at blive bidt!

• #2   20. jul 2009 ^Okay.. (:
    Det er hverken mine forældre eller mig der har politianmeldt dem, men andre der er blevet generet af hunden ..

• #3   20. jul 2009 Så vil det også kun være godt hvis I også sørger for at anmelde dem - jo flere jo bedre!

Intet værre end løse hunde og deres ejere uden kontrol over dem!

• #4   20. jul 2009 jeg ville bestemt også melde dem

• #5   20. jul 2009 Jo flere der melder dem, jo bedre virker det, for så kan politiet se at det ikke kun er en sur nabo der brokker sig, men at det virkeligt er et problem for alle som møder disse hunde el.ihvertfald de store.

Jeg forstår godt at du blive bange for den skøre hund når den opfører sig som den gør..

• #6   20. jul 2009 tag evt en god forstøver sprøjte med, sådan en man bruger til planter, sæt den på hård stråle og ´´skyd´´ kræet i hovedet når den kommer mod dig.

• #7   20. jul 2009 ^Rikke T: er det iorden "at gøre sådan noget"? Det er jo ikke mig der skal meldes til politiet smiley

• #8   20. jul 2009 Du kan sagtens tage sådan en forstøver, det er jo bare vand den sprøjter med, et sker der i hvert fald ikke noget ved.. smiley altså du bliver ikke meldt for det eller noget, hun kan sørge for at have sine hunde i snor, og specielt når hun ved det sker gang på gang.. smiley

• #9   20. jul 2009 hmm, må jeg spørge hvor du bor henne?? For det lyder rimelig meget som mine naboer du beskriver?? Elle, ikke naboer som sådan, men de bor længere ude af vejen...

• #10   20. jul 2009 Mille, hvis ikke man må beskytte sig selv mod hunde angreb med vand ser det sort ud, det er jo ikke peber spray *GG*
    hundene kan måske også huske det er dig med det urare vand efter et par gange, så du ikke behøver bruge det altid.
    det er da aldeles urart at skulle passere en gård hver dag hvor man ikke kan vide sig sikker på bid osv.
    stod det til mig havde jeg ski taget den store haveslange med og givet den en vasketur.... - dog en anelse besværligt at cykle med sådan en lang slange, tænk hvis den slår en knude, så skal man lige cykle hjem til vandhanen og løse knuden op, -hm så skal man måske forbi de bidske vovser to gange på sammen tid, ej jeg holder altså på forstøveren.
    *GG*

• #11   20. jul 2009 Pernille: altså, jeg bor et stykke udenfor Randers i en lille by og det her, ligger rimelig langt ude på landet (vil hardcore byboere nok mene ;-))

Kommentér på:
'overfaldet' af løs hund s:

Annonce