{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Cancer/ behandling/cbd olie {{forumTopicSubject}}

Det er længe siden at jeg har været aktiv her inde, men nu har jeg brug for lidt hjælp.
Akita begyndte i går at virke lidt ved siden af dig selv, træt og lidt stille og ved siden af sig selv.
Da jeg kom hjem fra arbejde fortalte min mand mig at hun ikke havde spist til aften.
Min lille pige er meget mad glad så allerede der ved jeg at der er noget galt, jeg mærker hende på maven og kan mærke at hun er lidt hård.
Jeg vælger at ringe til dr dyr fordi jeg tænker at hun måske kan have noget underlivs betændelse hun er 11 og har ikke været i løb i næsten 2 år.

Dyrlægen siger at vi har 2 muligheder, prøve med antibiotika eller scanne hende med det samme.
Vi vælger at gribe til pungen og få hende scannet.
Det han kan se er at der er væske omkring hendes organer og han kan se noget på hendes lever. Men han mener at vi har opdaget det hurtigt så han ville give binyrebarkhormon og udskriver nogle tbl som vi skal hente i morgen på apoteket.
Dr dyr siger at der er stor forskel på hvordan det virker men at han har set hunde få det bedre og få nogle gode md.

Jeg vil gøre meget for mine hunde og har siddet og kigget på cbd olie er der nogle der har erfaring med det?

Et er helt sikkert hvis hun får det dårligt er der ingen diskussion så skal hun have fred og kemo skal hun ikke igennem.

Puha det blev langt Jeg håber at nogle har nogle erfaringer at dele ud af.
Mvh Zabrina


Kommentarer på:  Cancer/ behandling/cbd olie
  • #2   26. dec 2019 jeg har kun prøvet det til mig selv, og havde ikke rigtig nogen virkning af det.

    Min far bruger det, og den tager en del af hans smerter, så han kan gå bare lidt smiley


  • #3   26. dec 2019 Nej min normale dyrlæge har sagt at det kan ske en gang imellem og at jeg skulle være obs på om hun ændrede adfærd da der kunne være en øget risiko for underlivs betændelse.
    Men hun har aldrig været syg før.


  • #5   26. dec 2019 Ja det er nok det, det hedder.
    Hun blev scannet i dag og underlivet fejlede ikke noget. Han var slet ikke i tvivl at det er cancer.
    Men han sagde at hvis hun reagere positivt på binyrebarken kan vi være heldige at få nogle gode måneder med hende.
    Derfor jeg tænker at supplere med cbd olie.


  • #6   26. dec 2019 jeg har en veninde hvis hund fik det. dens tal blev normale og hunden lever og har det stadig fint. jeg ved ikke hvad hun gav men det var ikke olie og ikke lovligt. om det gør en forskel om det er virksomt cannabis eller ej ved jeg ikke men jeg var det det virke på en hund.

    kender ikke andre desværre

    men jeg tænker... Hvad har du at tabe? Jeg ville gøre det men med det virksomme stof fordi det er det jeg har set virke og det er jeg farvet af.


  • #7   26. dec 2019 ps jeg kender Troels fra cbd Silkeborg

    du kunne snakke med ham via fb måske ... han er en ærlig mand

    deres er lovligt.

    og jeg er rigtig ked af at høre det. mistede selv to katte til den møgsygdom sidste år og året før.. mange tanker


  • #8   26. dec 2019 Jeg har set at man kan købe cbd olie lovligt også specielt til hunde. Men om det virker er jo spørgsmålet.
    Men som du skriver har jeg ikke noget at miste og så længe hun er glad og har et godt liv er jeg villigt til at prøve meget.
    Men er ikke sikker på at jeg vil prøve det man kan blive skæv af uden nogle med erfaringer i baghånden. Ville være synd hvis hun får andre symptomer.


  • #9   26. dec 2019 Det gør mig ondt smiley
    Jeg kender alt for godt den desperation der følger med, at man vil gøre alt, så længe hunden har det godt.

    Min egen har dog ikke cancer i organerne, endnu ihvertfald, og ind til videre har han taget røven på de kedelige prognoser.
    Jeg har givet den gas med alt jeg kunne komme på, bla cbd dråber, masser af antioxidanter og c vit via kosten mv.
    Køber disse, tager dem også selv, han har ingen bivirkninger haft overhovedet.
    Ifølge kloge hoveder på området, skulle denne være rigtig god, fordi den er rå og indeholder de virksomme ting.
    https://oilsbysimpson.dk/produkt/raw-15-cbda-cbd-10ml-oliedraaber-i-pipetteflaske-i-alt-1500mg/
    Måske du kan nøjes med 3 eller 6% styrken


  • #10   26. dec 2019 MLA
    Mange tak. Ja den er sku lidt hård den her.
    Kunne du forklare lidt mere om hvordan du gør med antioxidanter og c vit.
    Hun vejer omkring de 12 kg og har lidt svært ved at finde ud af doserings mængder på de forskellige ting.


  • #11   26. dec 2019 Tror jeg ville vælge 3 eller 6% raw cbd dråber til en lille hund og så dosere en dråbe 3-4 gange dagligt.

    Vil lige sige at jeg jo selv eksperimenterer.. Så jeg har ingen facitliste.
    Dertil rå fodrer jeg, og derved er det nemt at proppe gode ting i grønt blandingen.
    Bla blåbær, peberfrugt, broccoli, rødbeder, persille, gurkemeje mv.
    Kelp er også fyldt med gode ting.
    Er sikker på at der fåes noget koncentreret hos helsebutilken også.
    Gå efter halv voksendosis.



  • #12   26. dec 2019 Tusinde tak MLA
    Jeg værdsætter at du har taget dig tid til at skrive.
    Jeg råfodre også Fifty Fifty med et godt tørkost mærke. Men kan se at jeg nok har været for forsigtig med de grøntsager, og har slet ikke tænkt på broccoli og rødbede smiley


  • #13   26. dec 2019 Som basis i min grønt blanding bruger jeg græskar, det er ligeledes godt for maven, tænker din kunne have god gavn af det også smiley

  • #14   26. dec 2019 Tak. Jeg har brugt et vitamin pulver med alle mulige gode ting i og så resten af det frugt og grønt jeg har brugt selv.
    Jeg tror jeg vil prøve at køre Akita mere tilbage til barf igen.
    Jeg måtte gå lidt fra det da jeg pludseligt ikke kunne få så mange forskellige slags kød mere fra forskellige byttedyr og min økonomi kunne ikke klare at købe vildt blandinger og kanin i petworld.
    Bailey fik hotspot hver gang jeg kørte med oks, lam, fjerkræ og fisk det var simpelt hen ikke nok for hende.
    Så et par gange om ugen får de tørkost og det har løst problemet med hotspot.


  • #15   26. dec 2019 Barf balance fra vitapetz kunne også være et bud, det er også fyldt med gode ting.
    Fungerer hunden på det den får nu, så lad det være ved det, jeg ville nok være lidt forsigtig og passe godt på mave funktionen.


  • #16   26. dec 2019 Det gør mig ondt at høre. Jeg har desværre ingen erfaring at dele ud af.
    Jeg kan se at du bor i Sønderjylland. Kender du Kent Ravn/Rie Ravn? Jeg ved at Kent sælger cannabis-produkter. Det har jeg set når mine hunde er blevet justeret. Det skulle være ret virksom ifm ledsmerter, så mon ikke det også kan bruges på generelle smerter.
    Håber du finder noget der kan hjælpe og I kan få nogle gode måneder sammen.


  • #17   26. dec 2019 min søde mand gør mig lige obs på at jeg ikke må opfordre sig til lovbrud... Det har han jo ret i... olien kan være en mulighed. Jeg beklager. Jeg er bare så imponeret over effekten på min venindes hund m3n ja det er jo forbudt...

    dejligt at høre at der er andre med erfaringer med olien. Jeg ville klart gå den vej


  • #18   26. dec 2019 Mht cbd olie kan du læse en udførlig vejledning her også mht antal dråber pr kg og jo værre sygdom jo flere dråber..

    https://www.hooked4pets.dk/shop/cbd-olie-drop-23162p.html

    Fåes også i kapsler på samme side.. Men så har du en Ca dosis til din hund og hvor mange %, så kan du jo købe et andet sted hvis du hellere vil det..


  • #19   26. dec 2019 Louise c.
    Ja kender godt Kent og Rie vi har gået til træning hos dem med Akita.
    Til jer andre tusind tak for jeres feedback det varmer og er en stor hjælp.
    Alt er en hjælp og gør det nemmere at samle viden lidt hurtigt.
    Hvis dr dyr har ret har vi opdaget det hurtigt kan vi måske nå at bremse det nok til at hun kan få nogle gode md.
    Hun er sådanne en god og livsglad pige og så længe hun har viljen og et værdigt liv er vi villige til at prøve noget nyt og jeres erfaringer vil give os en chance for at ramme mere rigtigt første gang så tusinde tak også selv om det måske ikke er helt lovligt.


Kommentér på:
Cancer/ behandling/cbd olie

Annonce