{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Piber lidt {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere (små to uger siden) oprettet en tråd omkring renlighed og også alene hjemme træning af vores hvalp.
Hun er nu lige knap 11 uger, og renligheden går fremad. Er ude max 2 gange om natten, og så oppe kl. 6/6:30 om morgenen. Så det er fint for mig smiley

Vi har jo trænet alene hjemme den tid vi havde ferie (12 dage), som beskrevet i mit tidligere indlæg, og hun var så alene et par timer den første dag vi var på job osv. Og igen 2-2,5 time alene om dagen ugen efter, hvor jeg så filmede hende med en tlf, så vi kunne se og høre hvordan hun havde det imens vi var væk. Den første halve time går fint. Hun gnaver i marvben/kong og leger med et aktivitets-sæt jeg har købt. Man kan se hun leder lidt efter os, men ellers er hun okay. Efter den halve time stiller hun sig ved døren og piber i max 10-15 sekunder, hun hyler ikke, men små-piber lidt. Og derefter ligger hun sig til at sove. I den halvanden til to timer hun er alene, piber hun på den måde 3 gange, men ikke voldsomt og ikke i lang tid (igen max 10-15 sekunder).

Er det noget hun lige skal vænne sig til..? Vi har desværre ikke mulighed for at tage mere fri, men der kommer en og lufter hende kl. 10.30 hele næste uge. Og ellers har vi en nabo der har tilbudt hans hjælp og gerne ville komme og gå med hende og underholde lidt også.
Hun vil i fremtiden kun være alene fra kl. 07:30 til 14:30..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piber lidt
  • #1   10. jan 2020 Jeg ville ikke være alarmeret over lidt pjevseri - det er såmænd helt normalt for hvalpe at snakke lidt og lede efter sine mennesker. Men når den falder til ro lige efter, er det ikke noget slemt.

    Giv gerne hvalpen en tygge-dims når du tager fra den, og sørg for at den har noget der dufter af jer, som den kan søge tryghed hos, hvis det bliver nødvendigt.


  • #2   10. jan 2020 Og nu ser jeg at det er en corgi smiley De er meget (!!!!!!!!!!!!!!!!) snakkende, så det bekræfter at piberiet bare er snak smiley

  • #3   10. jan 2020 Tusind tak! Det gav mig meget ro i maven smiley Skønt!

  • #5   11. jan 2020 Som min opdrætter siger: De piber, ja, men det vigtige er, at de stopper igen.

  • #6   11. jan 2020 jeg bliver altid lidt "bange" for de der anbefalinger af tyggedimser når hundene er alene, har oplevet og hørt om adskillige situationer hvor hunden går i panik fordi det enten sætter sig på tværs i ganen, eller hvis det er de der ting der nærmest opløser sig og bliver som brunt elastik så at de sætter sig fast i halsen osv ....

    så vil altså gerne anbefale man tænker sig om når man vælger tyggedimser der skal bruges når hunden er alene ... bare lige et "bøvs"


  • #7   11. jan 2020 Hanne, man kan vælge at lade sin hund leve, eller man kan se fare alle vegne smiley

  • #8   11. jan 2020 jeg ser ikke farer alle vegne, der er bare tyggedimser jeg vil give mine hunde når jeg er tilstede og andre de kan få når de er alene ... man kan også have hund med omtanke smiley ...

    uheld sker, selv de mest usandsynlige ... de sker sjældent, men de sker ... ikke mange har nok som min yngstes ex prøvet at miste en hvalp ved at dens halsbånd mens den var alene hjemme satte sig fast i et eller andet, den panikkede for at komme fri, men var død da de kom hjem ... så ja jeg vil også af den grund tilråde at hunde ikke har halsbånd på når de er alene ....

    Imo er det omtanke, når man ved ting kan ske ....


  • #10   11. jan 2020 Nemlig .... det er også bare min pointe, vælg tyggeting med fornuften, specielt hvis de skal nydes uden opsyn ...

    mine hunde har heller aldrig halsbånd på indenfor ...


  • #11   12. jan 2020 Ville tyggeting ville I så anbefale til en hvalp alene hjemme..? smiley

  • #12   12. jan 2020 Mine hunde har altid halsbånd på, risikoen for at en hund smutter ud af døren og er væk er betydelig højere en at en hund sidder fast i et halsbånd som er tilpasset hunden;)
    Mine hunde får også tyggeting m.m når de er alene, også politistænger og hvad jeg ellers har:).
    Nogen gange syntes jeg ærligtalt der er for meget at være bange for i verden:)


  • #13   12. jan 2020 det jeg da enig i Bodil, det varer som regel kun indtil det sorteste uheld rammer en selv eller en man holder af ... der er en verden imellem hysteri og bare lade alt være uden .. der er den sunde omtanke ..imo

  • #14   12. jan 2020 Mine får en dentastick. Før i tiden fik den lille det jeg lige havde - en af de tynde okseruller med kylling om, en tørret kyllingshals, hjorteakillessene, kaninøre eller lign. Noget som tager et par øjeblikke at spise.

    I starten fik hun en frossen Kong eller et frossent marvben.

    Marvbenet skal være så lille, at hunden ikke kan få sin underkæbe igennem hullet, eller så langt at kæben ikke kan sætte sig fast.


  • #16   13. jan 2020 Palle, en herinde havde en hund, der nær blev kvalt i en tørpille. Der er eksempler på hunde, som bliver kvalt i legetøj, bolde og endda strømper. Hunden kan tygge i en ledning og få stød, den kan falde uheldigt i leg og brække et ben.

    Hvis ens hund ikke må få lov at leve, skal man slet ikke have en. Verden er et farligt sted, og man dør af at leve. Men så må man lade andre om det.

    Sille, det er din hund og dit valg. Brug din fornuft, så skal det nok gå. Som du så i fb-gruppen, er der forskellige holdninger til enkelte trappetrin, og det samme gælder godbidder, foder, træning, opdragelse og alt andet.


  • #18   13. jan 2020 Mine fik en fyldt frossen kong, men den lille hugger den store's og har dermed 2 kong'er. Så det er slut fra i dag. I dag fik den lille et kaninøre og Quila (den store) fik et stykke oksesene, der ikke var større end at hun kunne have det i munden og tygge det, uden at den lille tager det fra hende.

    Jeg er lidt "spændt" på at se, om det skyldes hvalpepas eller om Quila bare er alt for god af sig. Men det bør vi snart få svar på. Tonic er 5.5 måned nu


Kommentér på:
Piber lidt

Annonce